10kk seurustelua, mies ei ole suoraan sanonut rakastavansa
Osoittaa sen kyllä ja käyttää kiertoilmaisuja. Rakastaako siis?
Kommentit (102)
Teot ratkaisevat, ei sanat. En voisi luottaa mieheen, joka jo lyhyen seurustelun jälkeen hokisi jatkuvasti: minä rakastan sinua. Alkaisin miettiä, että onko tuo toinen joku psykopaatti, naistennaurattaja vai mistä on kyse.
Ap voisi vastata onko itse sanonut rakastavansa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoi vasta 1,5 vuoden jälkeen rakastavansa minua. Etenimme hyvin rauhallisesti ja mies koki ettei voi sanoa sitä ennen kuin suhde on riittävän syvä ja tunteet varmat. Eikä siinä mitään, mieluummin sanoo vasta sitten kun oikeasti tarkoittaa eikä puhu vain jostain rakastumisen huumasta :)
Meillä meni sama aika. Itse jo kriiseilin, kun olimme asuneet melkein jo vuoden yhdessä, eikä mies tiennyt, mitä rakkaus on, koska lapsuutensa oli huono. Välillä hän ihmettelee minun tunteitani (surua, iloa, vihaa), koska heidän perheessään tunteita ei saanut näyttää. Isänsä hylkäsi perheen toisen naisen takia. Noin kahden vuoden seurustelun jälkeen aloin itse puhua naimisiinmenosta, mutta mies koki sen painostuksena. En sitten puhunut aiheesta, vaan jäin odottamaan että mies on valmis. Yllättäen hän sitten kolmantena vuonna kosi, ja hän näyttää kaikilla teoilla rakastavansa. Välillä tulee myös se sana: "rakas", ja hän hellii minua enemmän kuin minä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Teot ratkaisevat, ei sanat. En voisi luottaa mieheen, joka jo lyhyen seurustelun jälkeen hokisi jatkuvasti: minä rakastan sinua. Alkaisin miettiä, että onko tuo toinen joku psykopaatti, naistennaurattaja vai mistä on kyse.
Jep. Itse joskus kävin pari kertaa treffeillä aikuisen miehen kanssa, joka jo suunnitteli perheen perustamista ja toisilla treffeillä sanoi rakastavansa minua. Oli pakko ilmoittaa, että nämä treffit olivat tässä, en ole halukas tutustumaan enempää. Sitten hän kirjoitteli minusta melko herjaavia juttuja someen ja vielä vuosien päästä hän oli vihainen minulle...
Olemme olleet vaimon kanssa naimisissa jo yli 20 vuotta, eikä hän ole koskaan sanonut rakastavansa minua. Lapsia on tehty ja kasvatettu, asuntolaina on maksettu, jne, joten en viitsisi eroa hakea rakkauden tunnustuksen puuttumisen takia.
Joo analysoi vaan kaikki ylösalaisin.
Ville sanoi Anniinalle hänen syntymäpäivänään! Ei ne ole tunteneet puoltakaan vuotta.
Te pitkään yhdessä olleet, entä jos tästä lähtien alkaisitte sanoa?
On ihanaa sanoa rakkaalle rakastavansa ja vielä ihanampaa kuulla ne sanat rakkaalta.
Miesystäväni soitti aamulla ihan tavallisen puhelun, mitä soitellaan joka päivä eli kuulumiset ja loppuun suukot ja heipat. Parin tunnin kuluttua soitti uudelleen ja sanoi, että oli tullut niin hyvä mieli, kun oli miettinyt meidän suhdetta. Sanoi minulle, että olet rakas ja sinun kanssa on niin hyvä olla. Muutakin puhuttiin ja vielä puhelun lopuksi sanoi rakastan sinua. Loppuun vielä suukot ja heipat. Ihanaa, kun on mies, joka puhuu ja pussaa.
Vierailija kirjoitti:
Te pitkään yhdessä olleet, entä jos tästä lähtien alkaisitte sanoa?
Ei ne uskalla sanoa kun tunnevajeeseen tottuneet siipat voisivat säikähtää ja jättää moiset lirkuttelijat.
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi vastata onko itse sanonut rakastavansa.[/quote
On kertonut sen kuvin, raastavan itserakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi vastata onko itse sanonut rakastavansa.[/quote
On kertonut sen kuvin, raastavan itserakkauden.
????
Kyllä minunkin miehellä meni melkein vuosi ennenkuin sanoi rakastavansa. Ei ne suuret tunteet hetkessä tule!
No jos jätät, et saa koskaan tietää olisiko tunteet heränneet vaikka ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi vastata onko itse sanonut rakastavansa.
En suoraan "minä rakastan sinua" mutta käytän kyllä sanaa epäsuorasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että seurustelette?
Mies itse sanoi että "taidamme olla parisuhteessa" vuoden alussa.
Olette 10kk seurustelleet, ollaan marraskuussa ja mies sanoi tuon vuoden alussa?
"Alkuvuodesta" olisi ollut parempi sitten, olisiko ollut helmi-maaliskuuta.
10kk on myös vähän silmämääräisesti sanottu, tapasimme ensimmäisen kerran 12kk sitten ja tapailimme toki alussa ennen kuin mies sanoi että olemme hänen mielestään parisuhteessa.
En takertuisi kuukausiin ja päivämääriin, en muista niin tarkkaan.
Tarkistin tuon "alkuvuodesta", se olikin toukokuuta! No vuoden ekalla puoliskolla! Aikakäsitys on hämärtynyt!
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet vaimon kanssa naimisissa jo yli 20 vuotta, eikä hän ole koskaan sanonut rakastavansa minua. Lapsia on tehty ja kasvatettu, asuntolaina on maksettu, jne, joten en viitsisi eroa hakea rakkauden tunnustuksen puuttumisen takia.
Me ollaan oltu naimisissa 30 vuotta, enkä muista, että rakastamisesta olisi koskaan puhuttu. Kumpainenkaan. Mies on huomaavainen ja hellä ja itsestäni olisi kiusallista ja cornia kaikki tyhjä sanahelinää. Uskon enemmän niihin jokapäiväisiin rakkauden tekoihin kuin puheisiin. Mies tietää, että haluan jakaa elämäni hänen kanssaan ja hän on sanonut, että minun kanssani on hyvä ja rauhallinen olla.
Kyllä, kyllä on.
‘He Loves Me, He Loves Me Not…’: Women Are More Attracted to Men Whose Feelings Are Unclear
https://www.psychologicalscience.org/news/releases/he-loves-me-he-loves…
Luulin että tämä on yleistä tietoa, ettei tarvitsisi näin tunnettua tutkimusta edes antaa lähteeksi. Jokainen nainenhan tietää sydämessään tuon tutkimuksen totuudeksi.