Jos ei ole luottokorttia, miten sa ostettua pakettimatkoja tai varattua hotellihuoneita edes Suomessa?
Meinaan vaan, että jos stockmann menee lonkkaan ja meillä on heidän korttinsa, emme ehkä enää uutta saa. Vain pätkätöitä ja työttömyyttä.
Aikoinaan saimme yliopisto-opintojen takia.
Kommentit (58)
Toivottavasti se ei ainakaan minun lonkkaani mene.
Ikinä en ole varannut mitään Suomessa luottokortilla. Pankkikortti käy hyvin. Ja niissäkin laskutus on vasta käytön jälkeen. Ja nykyisellä IBAN aikakaudella toimii Euroopassa muuallakin.
Hyvin saa. Olen matkustanut ympäri maailmaa pelkän Visa Electronin kanssa. Mulla ei ole luottokorttia, ei ole ollut eikä tule.
Suomessa soittaa hotelliin niin saa varattua. Sitten osa ulkomaalaisistakin suostuu varaussivustoilla
Hyvältä kuulostaa näemmä. Meiltä on kyllä ain vaadittu Suomessa näyttämään luottokorttia heti hotelliin mennessä.
Mutta turvalliset ostokset verkkokaupoista joutuu unohtamaan?
Eikös se ole tusvallisempaa luottokortilla. Jos tavara ei tule, luottoyhtiö maksaa.
Samoin eikös pakettimatka neuvota ostaman kortilla. Jos yhtiö menee lonkkaan, luottoyhtiö maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa soittaa hotelliin niin saa varattua. Sitten osa ulkomaalaisistakin suostuu varaussivustoilla
Viime kesänä varasin hotellin Tampereelta soittamalla siihen hotelliin suoraan ja minulta kysyttiin luottokortin numero, koska meidän saapumisaika oli vasta klo 18 jälkeen. Mulla ei ole luottokorttia, mutta miehellä on ja se meni ok.
Kööpenhaminassa olin yksin reissussa. Hotellin olin maksanut jo etukäteen, mutta siellä respassa pyydettiin näyttämään luottokortti. Näytin Visa Electronia ja se kelpasi ihan hyvin. vähän kyllä jännitti, että mitäs jos ei kelpaakaan.
Kyllähän ne yleensä saa maksettua myös etukäteen. Riskithän siinä vaan kasvaa. Ongelmatilanteessa maksun saajan kanssa neuovottelut sujuu aina helpommin, kun rahat on luottoyhtiön takana.
Eikös nykyään saa sellaisen ns. Prepaid luottokortin? Mä olen jostain lukenut tästä, siihen siis ladataan etukäteen rahaa. Mastercard taisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa näemmä. Meiltä on kyllä ain vaadittu Suomessa näyttämään luottokorttia heti hotelliin mennessä.
Siis pyydetty näyttämään, että omistat luottokortin? Vai varmistamaan luottokortilla matkan hinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pyydetty näyttämään, että omistat luottokortin? Vai varmistamaan luottokortilla matkan hinta?
Lukevat koneelle kortin tiedot pantiksi, jottei kukaan "ota juoksuhuonetta".
En kyllä tiedä, miksi tähän ei kävisi normaali debit-korttikin.
Ei sillä Stockmannin luottokortin luotolla ole mitään tekemistä stockmannin kanssa. Luotto on siinä mastercardin myöntämä. Se on ikään kuin bonuskortti yhdistettynä luottoon. Jos Stockman tekee konkurssin, et tietenkään saa enää mitään bonuksia kortin käytöstä, mutta muutoin kortti toimii kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin saa. Olen matkustanut ympäri maailmaa pelkän Visa Electronin kanssa. Mulla ei ole luottokorttia, ei ole ollut eikä tule.
Pärjääköhän Usassa pelkällä Electronilla? Lähinnä mietin autonvuokrausta ja hotellivarauksia.
> Jos ei ole luottokorttia, miten sa ostettua pakettimatkoja tai varattua hotellihuoneita edes Suomessa?
Kenen tarvitsee tehdä näin?
Olen aina maksanut Suomessa hotellin etukäteen verkkopankkitunnuksilla. Yllätyin, että junalipun osto netistä vaati korttinumeron. Mielestäni olen ennen vain verkkopankkitunnuksilla maksanut. Nyt oli maksuvaihtoehtona vain kortti.
Ja jotkut sekopiät käskevät leikata kortin kahtia ettei tule velkaa...
Vierailija kirjoitti:
Eikös nykyään saa sellaisen ns. Prepaid luottokortin? Mä olen jostain lukenut tästä, siihen siis ladataan etukäteen rahaa. Mastercard taisi olla.
Näitä myytiin ärrällä aina viime vuoteen asti. Nyt ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina maksanut Suomessa hotellin etukäteen verkkopankkitunnuksilla. Yllätyin, että junalipun osto netistä vaati korttinumeron. Mielestäni olen ennen vain verkkopankkitunnuksilla maksanut. Nyt oli maksuvaihtoehtona vain kortti.
Samaa ihmettelin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä on muuttunut? Syyskuussa itse ostin viimeksi junaliput verkkopankkimaksulla.
Ainakin itse sain hotellihuoneen varattua syksyllä, kun mulla ei vielä ollut luottokorttia.