Jos ei ole luottokorttia, miten sa ostettua pakettimatkoja tai varattua hotellihuoneita edes Suomessa?
Meinaan vaan, että jos stockmann menee lonkkaan ja meillä on heidän korttinsa, emme ehkä enää uutta saa. Vain pätkätöitä ja työttömyyttä.
Aikoinaan saimme yliopisto-opintojen takia.
Kommentit (58)
Aina on hotellin varaus onnistunut puhelimitse.
Kun on menty hotelliin, ei kukaan ole kysellyt mitään luottokortteja ja kaikki palvelu on toiminut hyvin.
Hotelliin mennessä joskus kysytty, maksetaanko ennakkoon vai lähtiessä, ja respa ilmoittaa useinmiten, että maksakaa lähtiessä, jos on jotain muutakin maksettavaa, esim. huoneen jääkaapista otettu jotain juotavaa tai muuta.
Luottokortti ei todellakaan ole vielä pakollineen, ainakaan Suomessa liikkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa soittaa hotelliin niin saa varattua. Sitten osa ulkomaalaisistakin suostuu varaussivustoilla
Viime kesänä varasin hotellin Tampereelta soittamalla siihen hotelliin suoraan ja minulta kysyttiin luottokortin numero, koska meidän saapumisaika oli vasta klo 18 jälkeen. Mulla ei ole luottokorttia, mutta miehellä on ja se meni ok.
Kööpenhaminassa olin yksin reissussa. Hotellin olin maksanut jo etukäteen, mutta siellä respassa pyydettiin näyttämään luottokortti. Näytin Visa Electronia ja se kelpasi ihan hyvin. vähän kyllä jännitti, että mitäs jos ei kelpaakaan.
Olisikohan Tampereen hotellihuone jäänyt saamatta ilman miehesi luottokortin numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina maksanut Suomessa hotellin etukäteen verkkopankkitunnuksilla. Yllätyin, että junalipun osto netistä vaati korttinumeron. Mielestäni olen ennen vain verkkopankkitunnuksilla maksanut. Nyt oli maksuvaihtoehtona vain kortti.
Milloin tämä on muuttunut? Syyskuussa itse ostin viimeksi junaliput verkkopankkimaksulla.
Minä ostin eilen. J
Vierailija kirjoitti:
Kun on menty hotelliin, ei kukaan ole kysellyt mitään luottokortteja ja kaikki palvelu on toiminut hyvin.
Hotelliin mennessä joskus kysytty, maksetaanko ennakkoon vai lähtiessä, ja respa ilmoittaa useinmiten, että maksakaa lähtiessä, jos on jotain muutakin maksettavaa, esim. huoneen jääkaapista otettu jotain juotavaa tai muuta.
Luottokortti ei todellakaan ole vielä pakollineen, ainakaan Suomessa liikkuessa.
Järvenpään scandicissa vaadittiin. En tisä, mitä jos ei olis ollu.
Naurettavaa että pitää olla luottokortti vaikka olisi pätäkkää millä maksaa heti, wtf?
Mä oon varannut ja maksanut ihan electronilla hotellit Suomessa ja maailmalla. Kortin on vain pitänyt olla sama kuin varauksenteossa, muuten ei väliä. Kaksi korttia siis, toinen debit ja toinen tuo electron.
Ei ongelmia.
Kannattaa käyttää hotels.comia, voi muistaakseni maksaa verkkopankin kautta eikä tarvitse luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallion scandicissa kysyttiin sisäänkirjautumisen yhteydessä ja kysyin käykö, että maksan suoraan, kun ei ollut luottokorttia, kävi.
Debit-kortti (esimerkiksi Visa Electron) käy hotellivarauksissa ihan samalla tavalla kuin luottokorttikin. Laitat debit-kortin numeron luottokortin numeron kohtaan.
Multakaan ei oo koskaan vaadittu luottokorttia. Yleensä käytän booking.comia hotellin varaukseen. Kerran oli baarikaappi huoneessa lukittu, joka varmaan johtui siitä, että varaus oli tehty debit-kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debitkortti käy tuohonkin, täytyy vain huolehtia että kortilla on rahaa, jotta takuumaksu voidaan ottaa kortilta. Se palautetaan sitten takaisin kortille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa soittaa hotelliin niin saa varattua. Sitten osa ulkomaalaisistakin suostuu varaussivustoilla
Viime kesänä varasin hotellin Tampereelta soittamalla siihen hotelliin suoraan ja minulta kysyttiin luottokortin numero, koska meidän saapumisaika oli vasta klo 18 jälkeen. Mulla ei ole luottokorttia, mutta miehellä on ja se meni ok.
Kööpenhaminassa olin yksin reissussa. Hotellin olin maksanut jo etukäteen, mutta siellä respassa pyydettiin näyttämään luottokortti. Näytin Visa Electronia ja se kelpasi ihan hyvin. vähän kyllä jännitti, että mitäs jos ei kelpaakaan.
Olisikohan Tampereen hotellihuone jäänyt saamatta ilman miehesi luottokortin numeroa.
Kyllä se aika tiukalta vaikutti. Mullahan ei siis ollut miehen luottokortin numeroa, joten jouduin soittamaan miehelle töihin ja sitten soitin uudestaan siihen hotelliin ja annoin sen numeron. Ja pointti oli nimenomaan tuo, että se numero vaaditaan, jos saapuminen klo 18 jälkeen.
Toisaalta en tiedä, jos olisinkin luetellut ihan pokkana oman Electronin numeron, oisko mennyt läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin saa. Olen matkustanut ympäri maailmaa pelkän Visa Electronin kanssa. Mulla ei ole luottokorttia, ei ole ollut eikä tule.
Pärjääköhän Usassa pelkällä Electronilla? Lähinnä mietin autonvuokrausta ja hotellivarauksia.
Pärjää, hotellivaraukset ja autonvuokrauskin onnistuu. Eikä autonvuokrauksessa ole ei-luottokortilliselle edes kauhean suurta panttimaksua mistä usein pelotellaan. Moni autovuokraamo oikein ikkunassa mainostaa että myös ilman luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa näemmä. Meiltä on kyllä ain vaadittu Suomessa näyttämään luottokorttia heti hotelliin mennessä.
Siis pyydetty näyttämään, että omistat luottokortin? Vai varmistamaan luottokortilla matkan hinta?
Lukevat koneelle kortin tiedot pantiksi, jottei kukaan "ota juoksuhuonetta".
En kyllä tiedä, miksi tähän ei kävisi normaali debit-kortti5kin.
Ihan S-pankin Visa depitillä olen ostanut niin lentoja kuin hotellivarauksia booking.comista. Siinä on se 16 numeron sarja ja 3 numeroinen varmistus, joka on nimikirjoituksen perässä.
Ero on se että tilillä täytyy olla katetta, niinkuin fiksuun taloudenpitoon tietysti kuuluu. Luottokortilla jotkut voi ostaa velaksi.
Jos luottotiedot on kunnossa, helpoimmin tällä hetkellä saa Norwegian Bankin luottokortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debitkortti käy tuohonkin, täytyy vain huolehtia että kortilla on rahaa, jotta takuumaksu voidaan ottaa kortilta. Se palautetaan sitten takaisin kortille.
Aika kamalaa, että hotelli ottaa jotain takuumaksuja etukäteen kortilta itsenäisesti. Ja sitten palauttaa (jos muistaa)
Minusta kuuluu yrittäjän riskiin ottaa riski, että asiakas ei maksakaan ja haastaa oikeuteen tarvittaessa.
Ainahan ne henkkarit kysyy, eli identiteetti on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa näemmä. Meiltä on kyllä ain vaadittu Suomessa näyttämään luottokorttia heti hotelliin mennessä.
Siis pyydetty näyttämään, että omistat luottokortin? Vai varmistamaan luottokortilla matkan hinta?
En kyllä tiedä, miksi tähän ei kävisi normaali debit-kortti5kin.
Ihan S-pankin Visa depitillä olen ostanut niin lentoja kuin hotellivarauksia booking.comista. Siinä on se 16 numeron sarja ja 3 numeroinen varmistus, joka on nimikirjoituksen perässä.
Ero on se että tilillä täytyy olla katetta, niinkuin fiksuun taloudenpitoon tietysti kuuluu. Luottokortilla jotkut voi ostaa velaksi.
Jos luottotiedot on kunnossa, helpoimmin tällä hetkellä saa Norwegian Bankin luottokortin.
Fiksua taloudenpitoa on se, että on tilillä rahaa, jos on menossa hotellilomalle, kyllä.
Paremman luokan autoa vuokrattaessa on oltava 2 kansainvälistä korttia ennen kuin avaimet saa käteen.
Aika hankalaa tai mahdotonta matkustella käteisen voimin.
5 tähden hotellissa Kiinassa kysyivät luottokorttia, annoin Electronin ja kelpasi. Missään muussa hotellissa ei ole erikseen luottokorttia kysytty, hotellivaraukset teen eri nettisivuilta Electronilla maksaen joko varauksen yhteydessä tai vasta hotellissa. Jos maksu vasta hotellissa niin maksan Electronilla tai joskus käteisellä jos hotelli hyväksyy vain käteismaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä, miksi tähän ei kävisi normaali debit-korttikin.
Meillä oli huone maksettu jo kun menimme hotelliin (Suomessa), mutta silti pyysivät luottokortin mumeron. Ilmeisesti jos juotaisiin minibaari tyhjäksi ja yritettäisiin lähteä maksamatta tai esim. tupakoimisesta huoneessa veloitetaan yhden vuorokauden hinta (Torni, Tre).
Tämä on toki myös syy, miksi kortin tiedot luetaan koneelle.
Meillä oli huone maksettu jo kun menimme hotelliin (Suomessa), mutta silti pyysivät luottokortin mumeron. Ilmeisesti jos juotaisiin minibaari tyhjäksi ja yritettäisiin lähteä maksamatta tai esim. tupakoimisesta huoneessa veloitetaan yhden vuorokauden hinta (Torni, Tre).