Jos ei ole luottokorttia, miten sa ostettua pakettimatkoja tai varattua hotellihuoneita edes Suomessa?
Meinaan vaan, että jos stockmann menee lonkkaan ja meillä on heidän korttinsa, emme ehkä enää uutta saa. Vain pätkätöitä ja työttömyyttä.
Aikoinaan saimme yliopisto-opintojen takia.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina maksanut Suomessa hotellin etukäteen verkkopankkitunnuksilla. Yllätyin, että junalipun osto netistä vaati korttinumeron. Mielestäni olen ennen vain verkkopankkitunnuksilla maksanut. Nyt oli maksuvaihtoehtona vain kortti.
Milloin tämä on muuttunut? Syyskuussa itse ostin viimeksi junaliput verkkopankkimaksulla.
14.9.2019 tuli lisävarmenteita tunnistautumiseen useilla pankeilla.
S-pankkiin tulee tekstiviesti varmistus ensi keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin saa. Olen matkustanut ympäri maailmaa pelkän Visa Electronin kanssa. Mulla ei ole luottokorttia, ei ole ollut eikä tule.
Pärjääköhän Usassa pelkällä Electronilla? Lähinnä mietin autonvuokrausta ja hotellivarauksia.
Pärjää, hotellivaraukset ja autonvuokrauskin onnistuu. Eikä autonvuokrauksessa ole ei-luottokortilliselle edes kauhean suurta panttimaksua mistä usein pelotellaan. Moni autovuokraamo oikein ikkunassa mainostaa että myös ilman luottokorttia.
Tämä tuntuu riippuvan aika paljon missä päin Yhdysvaltoja liikkuu. Kun käytiin San Franciscossa Electron tuntui käyvän melkein kaikkialla, mutta yllättäen New Yorkissa ei sitten käynytkään.
No miten te sitten selvisitte siellä NYCissä?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina maksanut Suomessa hotellin etukäteen verkkopankkitunnuksilla. Yllätyin, että junalipun osto netistä vaati korttinumeron. Mielestäni olen ennen vain verkkopankkitunnuksilla maksanut. Nyt oli maksuvaihtoehtona vain kortti.
Ei multa ainakaan ole kysynyt kortin numeroa ikinä. Tosin ostan vaan R-lähijunan lippuja puhelimella.
kyllä mä ainakin tässä syksyllä varasin hotellin sokoksen omilta sivuilta (koska bonukset) Helsingistä ja maksoin vasta paikan päällä tosin käteisellä mutta en todellakaan tarvinnut luottokorttia lainkaan (toki omistan sellaisen mutta en halua käyttää kuin pakosta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin saa. Olen matkustanut ympäri maailmaa pelkän Visa Electronin kanssa. Mulla ei ole luottokorttia, ei ole ollut eikä tule.
Pärjääköhän Usassa pelkällä Electronilla? Lähinnä mietin autonvuokrausta ja hotellivarauksia.
Pärjää, hotellivaraukset ja autonvuokrauskin onnistuu. Eikä autonvuokrauksessa ole ei-luottokortilliselle edes kauhean suurta panttimaksua mistä usein pelotellaan. Moni autovuokraamo oikein ikkunassa mainostaa että myös ilman luottokorttia.
Tämä tuntuu riippuvan aika paljon missä päin Yhdysvaltoja liikkuu. Kun käytiin San Franciscossa Electron tuntui käyvän melkein kaikkialla, mutta yllättäen New Yorkissa ei sitten käynytkään.
No miten te sitten selvisitte siellä NYCissä?
Käteisellä ja luottokortilla. Yleensä en mielelläni käytä luottokorttia, se on hätätapauksia varten.
Vierailija kirjoitti:
Mutta turvalliset ostokset verkkokaupoista joutuu unohtamaan?
Eikös se ole tusvallisempaa luottokortilla. Jos tavara ei tule, luottoyhtiö maksaa.Samoin eikös pakettimatka neuvota ostaman kortilla. Jos yhtiö menee lonkkaan, luottoyhtiö maksaa.
PayPal on kätevä ja luotettava tapa maksaa. Sen asiakkaaksi eivät huijarit edes pääse, mutta jos epäselvyyttä tulee, saat rahasi takaisin. Kaikki eBay-ostot hoituvat sillä kätevästi.
Käyttämällä jotain muuta maksukorttia kuin luottokorttia.
Joojoo, ei kenenkään työttömän mitään lomamatkoja tarvii. Ajan pitäisi käyttää työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
On siellä edelleen myös verkkopankkimaksumahdollisuus. Oli ainakin minuutti sitten, kun testasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on hotellin varaus onnistunut puhelimitse.
Kun on menty hotelliin, ei kukaan ole kysellyt mitään luottokortteja ja kaikki palvelu on toiminut hyvin.
Hotelliin mennessä joskus kysytty, maksetaanko ennakkoon vai lähtiessä, ja respa ilmoittaa useinmiten, että maksakaa lähtiessä, jos on jotain muutakin maksettavaa, esim. huoneen jääkaapista otettu jotain juotavaa tai muuta.
Luottokortti ei todellakaan ole vielä pakollineen, ainakaan Suomessa liikkuessa.
Järvenpään scandicissa vaadittiin. En tisä, mitä jos ei olis ollu.
Debitkortti käy tuohonkin, täytyy vain huolehtia että kortilla on rahaa, jotta takuumaksu voidaan ottaa kortilta. Se palautetaan sitten takaisin kortille.
Aika kamalaa, että hotelli ottaa jotain takuumaksuja etukäteen kortilta itsenäisesti. Ja sitten palauttaa (jos muistaa)
Minusta kuuluu yrittäjän riskiin ottaa riski, että asiakas ei maksakaan ja haastaa oikeuteen tarvittaessa.
Ainahan ne henkkarit kysyy, eli identiteetti on selvä.
Yövyn parikymmentä yötä vuodessa hotelleissa Suomessa. Henkkareita ei oo kysytty ikinä.
Ihan hyvin on toiminut Visa Electron. Häämatkaa varten otettiin luottokortti, jos haluttaisiin vaikka vuokrata auto ja onhan siinä muutenkin enemmän turvaa, kun saa luottoyhtiöltä rahat takaisin, jos onkin jotain ongelmaa. Mutta tätä ennen ei ikinä tarvittu. Hotellit varattu ihan varaussivustojen tai hotellien omien sivujen kautta. Pakettimatkalla ei koskaan olla oltu mutta luulisi, että siellä on sama homma. Eihän sitä muuten kukaan itkisi rahojen perään, kun Tjäreborg oli menossa konkkaan.
Niissä paikoissa missä on luottokorttia pyydetty on otettu vain pieni 250e pantti debitillä maksaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä on muuttunut? Syyskuussa itse ostin viimeksi junaliput verkkopankkimaksulla.
14.9.2019 tuli lisävarmenteita tunnistautumiseen useilla pankeilla.
S-pankkiin tulee tekstiviesti varmistus ensi keväänä.
Mitenkäs tämä nyt liittyy siihen, että VR:n verkkosivuilla ei pystyisi maksamaan enää verkkopankilla vaan pelkästään kortilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä edelleen myös verkkopankkimaksumahdollisuus. Oli ainakin minuutti sitten, kun testasin.
Mun piti mennä myös katsomaan VR:n sivuja ja siellä lukee näin:
Ostopaikka:
VR:n verkkokauppa
Mitä voi ostaa:
kaukoliikenteen junaliput, myös lähiliikenteen sarja- ja kausilippuja sekä Venäjän-liikenteen lippuja
Sarjalippujen paikanvaraukset
Maksuvälineet:
Verkkopankit: Nordea, OP-Pohjola, Danske Bank, Tapiola Pankki, Aktia/Sp/Pop, Ålandsbanken, S-Pankki, Handelsbanken
Yleisimmät maksukortit: Visa, MasterCard ja American Express sekä Visa Electron ja Maestro -kortit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa näemmä. Meiltä on kyllä ain vaadittu Suomessa näyttämään luottokorttia heti hotelliin mennessä.
Siis pyydetty näyttämään, että omistat luottokortin? Vai varmistamaan luottokortilla matkan hinta?
Lukevat koneelle kortin tiedot pantiksi, jottei kukaan "ota juoksuhuonetta".
En kyllä tiedä, miksi tähän ei kävisi normaali debit-korttikin.
Meillä oli huone maksettu jo kun menimme hotelliin (Suomessa), mutta silti pyysivät luottokortin mumeron. Ilmeisesti jos juotaisiin minibaari tyhjäksi ja yritettäisiin lähteä maksamatta tai esim. tupakoimisesta huoneessa veloitetaan yhden vuorokauden hinta (Torni, Tre).
Samoin taannoin kun menimme lahjakortilla Naantalin kylpylään. Ei ollut luottokorttia tuolloin, nuorena. Sain riideltyä meidät sisälle kyllä. Olin ollut asiakkaana siellä useasti ennenkin. Mutta jäi paha maku suuhun!
Sen jälkeen aloimme mennä lomalla ulkomaille. Siellä on paljon mukavampaa kuin Naantalin uimahallissa. Ja sillä hinnalla pääsee parempiinkin paikkoihin kun tuo allaskeskittymä. Asun lentokenttä paikkakunnalla. Ja on luottokorttikin nykyään.
Eikö hotellihuoneen varaamiseen tai maksamiseen voi käyttää toisen henkilön luottokorttinumeroa?
minä olen maksanut tähän asti aina käteisellä.en tosin koskaan ole varannutkaan etukäteen hotellia.
valmismatkoillakaan en ole ollut.menen autolla aina euroopassa lomille.