Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nainen saa odottaa mieheltä?

Vierailija
05.11.2019 |

Kun täällä nyt niin sitä itketään, että naisten odotukset ovat liian korkealla ja suorastaan päättömiä... Saako naisella olla odotuksia, toiveita tai jopa vaatimuksia?

Kommentit (188)

Vierailija
41/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ainoa vaatimukseni on, että mies on juuri minulle täydellinen. Ei enempää eikä vähempää.

Vierailija
42/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa minäkin ihmettelen!

Itse mistä en tingi naisena on miehen luonne, hygienia, käytöstavat, huomaavaisuus, äly ja huumori, miehekkyys, Viriiliys, ja että ei ole ongelmainen (esim riippuvuudet, pettäjä, luottotiedoton jne). Kaikesta muusta voin tinkiä.

Mitä itselläni on annettavaa? Iloinen ja mukava, älykäs, menestynyt töissä, tykkään siivota ja laittaa ruokaa, olen hyvä kokki, tykkään seksistä, hoikka ja urheilullinen, nätti naama, naisellinen, maanläheinen ja sovitteleva. Pidän itsestäni huolen. Olen naisellinen, pieni ja siro. En kuulemma saisi vaatia mieheltä mitä vaadin palstan mukaan.

Minun silmääni ei ole kyllä sattunut viestejä joissa olisi kielletty sinua haluamasta noita asioita. Mutta sen sijaan on kyllä ihmetelty miksi naiselle kun naiselle pitäisi löytyä mies joka on vähintään 185cm pitkä, korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, lihaksikas sekä jykeväleukainen.

Varsinkin kun naiset ovat paremmin edustettuna korkeakouluissa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ainoa vaatimukseni on, että mies on juuri minulle täydellinen. Ei enempää eikä vähempää.

Todennäköisyys olla sille miehelle täydellinen on 0.

Hyvää kissanaisen elämää!

Vierailija
44/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on just hyvä vaatimus.

Vierailija
45/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyys olla sille miehelle täydellinen on 0.

Hyvää kissanaisen elämää!

Miksi näin?

Vierailija
46/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja pitää olla kaikilla, kunhan tutkiskelee itseään kriittiisesti ja miettii kuinka realistisia toiveet ovat ja mikä toiveista ovat tärkeimpiä ja oleellisimpia. Lisäksi saman toiveen/vaateen/ whatever voi listata niin että kuulostaa omahyväiseltä idiootilta tai sitten se kuulostaa normaalilta toiveelta.

Jos jokainen listaisi ne toiveet täysin rehellisesti niin niitähän olisi vaikka kuinka. Joskus sitä sopivaa vaan ei pysty edes määrittelemään. Kannattaakin miettiä mitä toivoo elämältä ja itseltään, ei ehkä niinkään kumppanilta. Siinäkin selviää paljon.

Vierailija
47/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mistä en tingi naisena on miehen luonne, hygienia, käytöstavat, huomaavaisuus, äly ja huumori, miehekkyys, Viriiliys, ja että ei ole ongelmainen (esim riippuvuudet, pettäjä, luottotiedoton jne). Kaikesta muusta voin tinkiä.

Mitä itselläni on annettavaa? Iloinen ja mukava, älykäs, menestynyt töissä, tykkään siivota ja laittaa ruokaa, olen hyvä kokki, tykkään seksistä, hoikka ja urheilullinen, nätti naama, naisellinen, maanläheinen ja sovitteleva. Pidän itsestäni huolen. Olen naisellinen, pieni ja siro. En kuulemma saisi vaatia mieheltä mitä vaadin palstan mukaan.

Vielä tieskuinka monennen kerran. Saat vaatia mieheltä ihan mitä haluat. Eri asia on, kuinka moni mies (tai sinusta kiinnostuvat mies) täyttää kriteerisi. Jos tulet tänne palstalle listasi kanssa itkemään, ettei sopivaa löydy, niin totta kai sinulle annetaan ohjeeksi löysätä kriteerejä. Ei se ole minkään asian kieltämistä, vaan tervettä järkeä.

Ja mitä tulee noihin vaatimuksiisi, tuntuvat tietysti ihan ymmärrettäviltä, mutta kaikki kriteerit ovat siinä määrin subjektiivisia, että voi karsia joko kaikki miehet tai kelpuuttaa valtaosan.

Itselläni ei ole ollut koskaan minkäänlaista kuvaa, millaisen ihmisen kanssa pariudun. Olen tutustunut ihan avoimin mielin kaikenlaisiin ihmisiin, joidenkin kanssa synkkaa, suurimman osan kanssa ei.

Vierailija
48/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja pitääkin. Naisilla on enemmän vaatimuksia koska heille parisuhteessa olo on suurempi riski kuin miehille.  

Vierailija
49/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Jokainen valitsee seuransa. Ei se ole mikään sukupuolikysymys.

Itse pidän ystävillekin todella korkeaa rimaa, ja parisuhteessa vielä korkeampaa.

Yksin oleminen on niin ihanaa luxusta, että miehen pitää olla todella huippuseuraa, jotta viihtyisin hänen kanssaan paremmin kuin yksin.

Jaa, aivan, arvon kakkahattutäti!

Itsekään en tässä suhteessa olisi, jos se ei tuntuisi hyvältä.
Silti tältä palstalta saa jatkuvasti lukea, kuinka juuri naisten olisi laskettava rimaa ja valikoitava niitä miehiä, jotka eivät oikeastaan yhtään kiinnosta.

Miehet sen sijaan voivat rauhassa odottaa naiselta ihan mitä tahansa, sillä eihän mies voi rimaa laskea. Omituista logiikkaa, sitä täällä pähkäilen.

AP

Minusta tuo ei ole se mitä sanotaan vaan että jos katselisi hieman avarakatseisemmin niin voisi löytää ihmisen jonka kanssa on oikeasti todella hyvä olla vaikka hän ei olisikaan ihan jokaista alkuperäistä vaatimustasi täyttänyt. Siis kritisoidaan sitä oletusta että joku tiukka listä todella valikoisi esiin juuri ne miehet joiden kanssa voi yleensä olla onnellinen. Niinhän ei siis ole vaan todella monet ovat löytäneet itselleen puolison joka on aika lailla erilainen kuin mihin kuvitteli ihastuvansa mutta joka lopulta kuitenkin oli juuri sitä mitä tarvitsi.

Ja tämä siis pätee ihan molempiin sukupuoliin.

Yksi sadoista palstalla pyörivistä vastaavanlaisista avauksista:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3588405/miksi-naiset-aina-yrittavat-loy…

Naiset kuulemma vaativat nykyään ihan liikaa. Kaikki ongelmat ratkeaisivat, kunhan naiset vain myöntäisivät tämän.

Kuka kuuli tämän ensimmäisen kerran nyt?

50/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa ja pitääkin. Naisilla on enemmän vaatimuksia koska heille parisuhteessa olo on suurempi riski kuin miehille.  

Totta.

Parisuhde on aina riski ja siinä menettää paljon. Mielestäni vapauden menetys on niin iso menetys, että plussien pitää olla todella huomattavia, että vaaka kallistuisi parisuhteessa olemisen suuntaan ylipäänsä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
51/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Odotukset taipuvat miehen mielessä vaatimuksiksi. Muutama esimerkki:

Nainen odottaa...

a) miehen kohtelevan naista kunnioittavasti = mies tekee kiusallaan naiselle asioita, joista tietää tämän pahastuvan, kyllähän miehen täytyy saada säilyttää oma tilansa ja oikeutensa tehdä naiselle mitä haluaa.

b) miehen osallistuvan yhteisen kodin hoitamiseen = mies siivoaa vain kun asiasta on mainittu 5 kertaa, yksi kerta mieluiten kyynelsilmin.

c) miehen noudattava yhdessä sovittuja asioita = mies lupaa, mutta heti tilaisuuden tullen toimii sopimuksen vastaisesti ja sillehän löytyy aina hyvä ja pätevä syy.

Vierailija
52/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet valittavat että naiset rakastuvat renttuihin/vankilakundeihin/väkivaltaisiin miehiin, mutta samalla naisilla on hirveä lista vaatimuksia. Päivittäin saa lukea palstalta miten naisten silmissä mies kelpaa vain jos on joku toimitusjohtaja ja valmistunut Harvardista. :D 

Vierailija
53/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet valittavat että naiset rakastuvat renttuihin/vankilakundeihin/väkivaltaisiin miehiin, mutta samalla naisilla on hirveä lista vaatimuksia. Päivittäin saa lukea palstalta miten naisten silmissä mies kelpaa vain jos on joku toimitusjohtaja ja valmistunut Harvardista. :D 

Sulla viiraa päässä, jos olet päivittäin lukenut täältä kerrankin että pitää olla tj ja valmistunut Harvardista.

Voin olla toki väärässäkin joten laitathan nyt välittömästi linkit näihin keskusteluihin? Kiitos!

Vierailija
54/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Parisuhde on aina riski ja siinä menettää paljon. Mielestäni vapauden menetys on niin iso menetys, että plussien pitää olla todella huomattavia, että vaaka kallistuisi parisuhteessa olemisen suuntaan ylipäänsä.

Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt miten parisuhteessa menettäisi vapautensa. Vapauden menettää vain jos ei saa tehdä asioita joita haluaisi tehdä. En ole vielä löytänyt asiaa jota haluaisin tehdä mutta en saa koska parisuhde. Tai ehkä minulla on vain liian hyvä puoliso?

Vierailija
55/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä tieskuinka monennen kerran. Saat vaatia mieheltä ihan mitä haluat. Eri asia on, kuinka moni mies (tai sinusta kiinnostuvat mies) täyttää kriteerisi. Jos tulet tänne palstalle listasi kanssa itkemään, ettei sopivaa löydy, niin totta kai sinulle annetaan ohjeeksi löysätä kriteerejä. Ei se ole minkään asian kieltämistä, vaan tervettä järkeä.

Ja mitä tulee noihin vaatimuksiisi, tuntuvat tietysti ihan ymmärrettäviltä, mutta kaikki kriteerit ovat siinä määrin subjektiivisia, että voi karsia joko kaikki miehet tai kelpuuttaa valtaosan.

Itselläni ei ole ollut koskaan minkäänlaista kuvaa, millaisen ihmisen kanssa pariudun. Olen tutustunut ihan avoimin mielin kaikenlaisiin ihmisiin, joidenkin kanssa synkkaa, suurimman osan kanssa ei.

Älä hurskastele ja suoranaisesti valehtele. Sinulla on taatusti kirjoittamattomia toiveita ja sääntöjä minkälainen kumppani sinulle sopisi tai millaisen haluaisit. Et taatusti tutustu parisuhdemielessä avoimin mielin ihan keneen vaan, ja pidän kyllä todella outona ihmistä jolla ei ole koskaan ollut minkäänlaista kuvaa kumppanista ja  joka olisi aivan yhtä valmis ottamaan potkukelkan ja joulupukin ja ikätoive on sitten 18-89. Kuulostaa joko todella epätoivoiselta tai oudolta.

t. eri

Vierailija
56/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen valitsee seuransa. Ei se ole mikään sukupuolikysymys.

Itse pidän ystävillekin todella korkeaa rimaa, ja parisuhteessa vielä korkeampaa.

Yksin oleminen on niin ihanaa luxusta, että miehen pitää olla todella huippuseuraa, jotta viihtyisin hänen kanssaan paremmin kuin yksin.

Jaa, aivan, arvon kakkahattutäti!

Itsekään en tässä suhteessa olisi, jos se ei tuntuisi hyvältä.
Silti tältä palstalta saa jatkuvasti lukea, kuinka juuri naisten olisi laskettava rimaa ja valikoitava niitä miehiä, jotka eivät oikeastaan yhtään kiinnosta.

Miehet sen sijaan voivat rauhassa odottaa naiselta ihan mitä tahansa, sillä eihän mies voi rimaa laskea. Omituista logiikkaa, sitä täällä pähkäilen.

AP

Minusta tuo ei ole se mitä sanotaan vaan että jos katselisi hieman avarakatseisemmin niin voisi löytää ihmisen jonka kanssa on oikeasti todella hyvä olla vaikka hän ei olisikaan ihan jokaista alkuperäistä vaatimustasi täyttänyt. Siis kritisoidaan sitä oletusta että joku tiukka listä todella valikoisi esiin juuri ne miehet joiden kanssa voi yleensä olla onnellinen. Niinhän ei siis ole vaan todella monet ovat löytäneet itselleen puolison joka on aika lailla erilainen kuin mihin kuvitteli ihastuvansa mutta joka lopulta kuitenkin oli juuri sitä mitä tarvitsi.

Ja tämä siis pätee ihan molempiin sukupuoliin.

Yksi sadoista palstalla pyörivistä vastaavanlaisista avauksista:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3588405/miksi-naiset-aina-yrittavat-loy…

Naiset kuulemma vaativat nykyään ihan liikaa. Kaikki ongelmat ratkeaisivat, kunhan naiset vain myöntäisivät tämän.

Kuka kuuli tämän ensimmäisen kerran nyt?

Olisko tästä asiasta kuitenkin mahdolista keskustella ilman jatkuvaa vastakkainasettelua? Se ei nyt vain edistä oikein mitään jos ainoa mitä tehdään on se että kaivetaan esiin joku "mutta kun tekin silloin vaaditte että".

Miksi on niin kova paikka tunnustaa että ihmiset (siis miehet ja naiset) ovat nykyään keskimäärin varsin vaativia ja tämä vaikeuttaa suhteiden syntymistä? Ja miksi tästä ei saisi oikein keskustella siihen tyyliin että voisi olla kaikkien kannalta parempi jos ihmiset oppisivat vähän relaamaan ja katsomaan toisiaan vähän vähemmän arvostelevasti ja suuremmalla ymmärryksellä?

Ei tässä ole tarkoitus mollata ketään vaan herättää ajatuksia.

Vierailija
57/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hurskastele ja suoranaisesti valehtele. Sinulla on taatusti kirjoittamattomia toiveita ja sääntöjä minkälainen kumppani sinulle sopisi tai millaisen haluaisit. Et taatusti tutustu parisuhdemielessä avoimin mielin ihan keneen vaan, ja pidän kyllä todella outona ihmistä jolla ei ole koskaan ollut minkäänlaista kuvaa kumppanista ja  joka olisi aivan yhtä valmis ottamaan potkukelkan ja joulupukin ja ikätoive on sitten 18-89. Kuulostaa joko todella epätoivoiselta tai oudolta.

t. eri

Minulla ei kyllä ole ollut. Siis etukäteiskuvaa. Sitten kun tapaan jonkun ihmisen niin toki huomaan hyvin nopeasti että viehätynkö hänestä mutta ei se havainto perustu mihinkään etukäteiskuvaan vaan siihen kohtaamiseen ja sen aikana saatuun kuvaan.

Se että ei ole listoja tai etukäteen ajateltuja vaatimuksia ei siis tarkoita että kuka vain kelpaisi vaan että mielummin heittäytyy tilanteisiin kuin miettii liikaa etukäteen.

Vierailija
58/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on yksinkertainen:

Nainen voi vaatia mieheltä sellaisia asioita mitä nainen itse täyttää.

Esimerkkejä:

-jos haluaa hoikan miehen, kannattaa itsekin käydä puntarilla ja miettiä asiaa

-jos haluaa miehen tekevän aloitteen, pitää myös itse olla mukana keskustelussa ja osoittaa mielenkiintoa

-jos haluaa hauskan miehen joka saa nauramaan, voi miettiä onko itse ihan tylsä vai saatko itsekin muita nauramaan

Tällä logiikalla jos vaadin miehen olevan miehekäs, mun olisi oltava miehekäs itsekkin. Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta menet hieman asian ohi kuitenkin.

Mutta noinhan naiset toimivatkin.

Kun naisessa on paljon maskuliinisina pidettyjä ominaisuuksia, haluaa hän maskuliinisuuden koska samankaltaisuus, tiimikaverit ja itsensä naiseksi tunteminen miehen rinnalla.

Toki feminiininen nainen haluaa maskuliinisen miehen myös, koska vastakohdat täydentävät toisiaan.

Kuten mestari 121212 on aiheesta kirjoittanut.

Vierailija
59/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on yksinkertainen:

Nainen voi vaatia mieheltä sellaisia asioita mitä nainen itse täyttää.

Esimerkkejä:

-jos haluaa hoikan miehen, kannattaa itsekin käydä puntarilla ja miettiä asiaa

-jos haluaa miehen tekevän aloitteen, pitää myös itse olla mukana keskustelussa ja osoittaa mielenkiintoa

-jos haluaa hauskan miehen joka saa nauramaan, voi miettiä onko itse ihan tylsä vai saatko itsekin muita nauramaan

Tällä logiikalla jos vaadin miehen olevan miehekäs, mun olisi oltava miehekäs itsekkin. Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta menet hieman asian ohi kuitenkin.

Mutta noinhan naiset toimivatkin.

Kun naisessa on paljon maskuliinisina pidettyjä ominaisuuksia, haluaa hän maskuliinisuuden koska samankaltaisuus, tiimikaverit ja itsensä naiseksi tunteminen miehen rinnalla.

Toki feminiininen nainen haluaa maskuliinisen miehen myös, koska vastakohdat täydentävät toisiaan.

Kuten mestari 121212 on aiheesta kirjoittanut.

Tun ge se "mestaris" sinne mihin aurinko ei paista.

Feminiininen mies yleensä haluaa feminiinisen naisen, samoin maskuliininen. Vai haluaako joku mies muka erityisesti maskuliinisen naisen? Noinhan miehet toimivatkin!

Jään edelleenkin odottamaan sitä ensimmäistä järkevää kommenttia näiltä palstamestareilta. 

60/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään edelleenkin odottamaan sitä ensimmäistä järkevää kommenttia näiltä palstamestareilta. 

Odottaa saatkin. 🙄

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän