Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nainen saa odottaa mieheltä?

Vierailija
05.11.2019 |

Kun täällä nyt niin sitä itketään, että naisten odotukset ovat liian korkealla ja suorastaan päättömiä... Saako naisella olla odotuksia, toiveita tai jopa vaatimuksia?

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta sinulla on kakkaa perseessä

Vierailija
22/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Jokainen valitsee seuransa. Ei se ole mikään sukupuolikysymys.

Itse pidän ystävillekin todella korkeaa rimaa, ja parisuhteessa vielä korkeampaa.

Yksin oleminen on niin ihanaa luxusta, että miehen pitää olla todella huippuseuraa, jotta viihtyisin hänen kanssaan paremmin kuin yksin.

Jaa, aivan, arvon kakkahattutäti!

Itsekään en tässä suhteessa olisi, jos se ei tuntuisi hyvältä.
Silti tältä palstalta saa jatkuvasti lukea, kuinka juuri naisten olisi laskettava rimaa ja valikoitava niitä miehiä, jotka eivät oikeastaan yhtään kiinnosta.

Miehet sen sijaan voivat rauhassa odottaa naiselta ihan mitä tahansa, sillä eihän mies voi rimaa laskea. Omituista logiikkaa, sitä täällä pähkäilen.

AP

Minusta tuo ei ole se mitä sanotaan vaan että jos katselisi hieman avarakatseisemmin niin voisi löytää ihmisen jonka kanssa on oikeasti todella hyvä olla vaikka hän ei olisikaan ihan jokaista alkuperäistä vaatimustasi täyttänyt. Siis kritisoidaan sitä oletusta että joku tiukka listä todella valikoisi esiin juuri ne miehet joiden kanssa voi yleensä olla onnellinen. Niinhän ei siis ole vaan todella monet ovat löytäneet itselleen puolison joka on aika lailla erilainen kuin mihin kuvitteli ihastuvansa mutta joka lopulta kuitenkin oli juuri sitä mitä tarvitsi.

Ja tämä siis pätee ihan molempiin sukupuoliin.

Tämä nyt on selvä.

Itsekin rakastuin mieheen, johon en teoriassa olisi mukamas voinut rakastua. Hänestä kuitenkin löytyvät ne tärkeät peruspiirteet; luotettavuus, huumorintaju, huomioonottavuus, omasta habituksesta huolehtiminen...

Näitähän täällä nainen ei saisi odottaa miehiltä, jotka haluavat naisen jolla on bikinifitness-kroppa, luonnostaan paksut hiukset ja huulet, innostusta siivoukseen ja ruoanlaittoon, neitsyys tallella, kovat seksihimot, älykkyyttä, ura ja rahaa sekä mieletön into miellyttää miestä.

Nurinkurista, eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta sinulla on kakkaa perseessä

Kiitos, kannanottosi on todella arvokas.

Vierailija
24/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän ystävillekin todella korkeaa rimaa, ja parisuhteessa vielä korkeampaa.

Yksin oleminen on niin ihanaa luxusta, että miehen pitää olla todella huippuseuraa, jotta viihtyisin hänen kanssaan paremmin kuin yksin.

Silti tältä palstalta saa jatkuvasti lukea, kuinka juuri naisten olisi laskettava rimaa ja valikoitava niitä miehiä, jotka eivät oikeastaan yhtään kiinnosta.

Miehet sen sijaan voivat rauhassa odottaa naiselta ihan mitä tahansa, sillä eihän mies voi rimaa laskea. Omituista logiikkaa, sitä täällä pähkäilen.

AP

Minusta tuo ei ole se mitä sanotaan vaan että jos katselisi hieman avarakatseisemmin niin voisi löytää ihmisen jonka kanssa on oikeasti todella hyvä olla vaikka hän ei olisikaan ihan jokaista alkuperäistä vaatimustasi täyttänyt. Siis kritisoidaan sitä oletusta että joku tiukka listä todella valikoisi esiin juuri ne miehet joiden kanssa voi yleensä olla onnellinen. Niinhän ei siis ole vaan todella monet ovat löytäneet itselleen puolison joka on aika lailla erilainen kuin mihin kuvitteli ihastuvansa mutta joka lopulta kuitenkin oli juuri sitä mitä tarvitsi.

Tämä nyt on selvä.

Itsekin rakastuin mieheen, johon en teoriassa olisi mukamas voinut rakastua. Hänestä kuitenkin löytyvät ne tärkeät peruspiirteet; luotettavuus, huumorintaju, huomioonottavuus, omasta habituksesta huolehtiminen...

Näitähän täällä nainen ei saisi odottaa miehiltä, jotka haluavat naisen jolla on bikinifitness-kroppa, luonnostaan paksut hiukset ja huulet, innostusta siivoukseen ja ruoanlaittoon, neitsyys tallella, kovat seksihimot, älykkyyttä, ura ja rahaa sekä mieletön into miellyttää miestä.

Nurinkurista, eikö?

Eli sinullakin oli niitä "pinnallisempia" kriteerejä mutta jätit ne kuitenkin nyt mainitsematta jotta saatoit vain kertoa nuo "hienommat" ominaisuudet?

Enkä näe mitä nurinkurista tässä on kun kuitenkin molemmilla sukupuolilla on hyvin pinnallisia ja materialistisia vaatimuksia. Ja ne ovat molemmilla sukupuolilla yhtä typeriä ja ennustavat liiton onnistumista yhtä vähän.

En siis ymmärrä miksi naisia ei saisi muistuttaa vaatimuslistojen ylimitoituksesta vaikka miehetkin samaan sortuvat.

Vierailija
25/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolesta riippumatta kannattaisi niiden omien vaatimuslistojen sijasta siirtää painopistettä enemmän siihen suuntaan, että mitä minulla on tarjota sille toiselle. Se voisi johtaa jopa itsensä kehittämiseen ja parempaan onneen kumppanin etsimisessä.

Vierailija
26/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tämä nyt on selvä.

Nurinkurista, eikö?

Eli sinullakin oli niitä "pinnallisempia" kriteerejä mutta jätit ne kuitenkin nyt mainitsematta jotta saatoit vain kertoa nuo "hienommat" ominaisuudet?

Enkä näe mitä nurinkurista tässä on kun kuitenkin molemmilla sukupuolilla on hyvin pinnallisia ja materialistisia vaatimuksia. Ja ne ovat molemmilla sukupuolilla yhtä typeriä ja ennustavat liiton onnistumista yhtä vähän.

En siis ymmärrä miksi naisia ei saisi muistuttaa vaatimuslistojen ylimitoituksesta vaikka miehetkin samaan sortuvat.

Saa muistuttaa, monesti vain unohtuu se molemminpuolisuus. Omasta "listastani" voin sanoa, että silloin aikanaan haaveilin päätyväni yhteen vaalean pörrötukkaisen skeittaripojan kanssa, jolta toki toivoin noita "hienompia ominaisuuksia" (?)

Rakastuin itseäni 10 vuotta vanhempaan tummaan (kotimaiseen, ettei ala seuraava vääntö) mieheen, jonka vaatetyyliä kuvailin aluksi sanalla 'dorka'. Tällä miehellä onkin kaikki ne "hienommat ominaisuudet" ja paljon muuta. Laskinko rimaa? En.

Ihmettelen kuitenkin sitä, kuinka naisten realistiset odotukset ovat naurettavia, kun miehet pitävät kynsin hampain kiinni oikeudestaan odottaa ihan mitä tahansa ja sitten itkeä vauvapalstalla, kuinka naiset on kauheita.

Vierailija
27/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tämä nyt on selvä.

Nurinkurista, eikö?

Saa muistuttaa, monesti vain unohtuu se molemminpuolisuus. Omasta "listastani" voin sanoa, että silloin aikanaan haaveilin päätyväni yhteen vaalean pörrötukkaisen skeittaripojan kanssa, jolta toki toivoin noita "hienompia ominaisuuksia" (?)

Rakastuin itseäni 10 vuotta vanhempaan tummaan (kotimaiseen, ettei ala seuraava vääntö) mieheen, jonka vaatetyyliä kuvailin aluksi sanalla 'dorka'. Tällä miehellä onkin kaikki ne "hienommat ominaisuudet" ja paljon muuta. Laskinko rimaa? En.
Ihmettelen kuitenkin sitä, kuinka naisten realistiset odotukset ovat naurettavia, kun miehet pitävät kynsin hampain kiinni oikeudestaan odottaa ihan mitä tahansa ja sitten itkeä vauvapalstalla, kuinka naiset on kauheita.

Tietysti jos sama mies vaatii naista laskemaan rimaa ja pitää itse rimaa epärealistisen ylhäällä niin se on ristiriitaista. En kuitenkaan usko että ihan jokainen naisten riman korkeudesta huomauttava mies olisi itse noin kranttu. Kyllä siellä on paljon miehiä jotka kaipaavat vain vierelleen ihan tavallista naista ja saattavat ihmetellä kun ne ihan tavallisen tuntuiset naiset tavoittelevat kuitenkin miesten suhteen taivaita.

Toki iso osa ihmisitä tulee ennemmin tai myöhemmin järkiinsä ja löytää sen itselleen sopivan mutta ihan tavallisen kumppanin. Mutta välillä se voisi tapahtua vähän aikaisemminkin jos vain tajuaisi mikä elämässä on lopulta tärkeintä.

Vierailija
28/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on yksinkertainen:

Nainen voi vaatia mieheltä sellaisia asioita mitä nainen itse täyttää.

Esimerkkejä:

-jos haluaa hoikan miehen, kannattaa itsekin käydä puntarilla ja miettiä asiaa

-jos haluaa miehen tekevän aloitteen, pitää myös itse olla mukana keskustelussa ja osoittaa mielenkiintoa

-jos haluaa hauskan miehen joka saa nauramaan, voi miettiä onko itse ihan tylsä vai saatko itsekin muita nauramaan

Tällä logiikalla jos vaadin miehen olevan miehekäs, mun olisi oltava miehekäs itsekkin. Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta menet hieman asian ohi kuitenkin.

Vierailija
29/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tietynlainen ihminen, minulla on hyvät ja huonot puoleni. En ole mitään listoja miehen piirteistä tehnyt kuin joskus teininä. Löysin ihan tuurilla alle parikymppisenä miehen, jonka kanssa oli helppo olla. Ei tämä yhteiselämä ole aina helppoa ollut, vääntöä on ollut puolin ja toisin, mutta me täydennämme toisiamme ja sovimme hyvin yhteen. Kumpikin on kasvanut vuosien myötä ja onneksi samaan suuntaan. Jos jään yksin, en varmaan halua uutta miestä. Itselle sopivia kumppaneita on hyvin harvassa enkä halua olla sellaisen miehen seurassa, jolle vain kelpaan. Haluan olla erityinen ja ainutlaatuinen. Pituus, paino, hiukset, ulkonäkö ylipäätään on toisarvoisia asioita.

Vierailija
30/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistykset ovat tietysti aina yleistyksiä mutta itse olen ollut havaitsevinani eroja siitä millaiset naiset ja millaiset miehet vaativat "mahdottomia" ja ketkä tyytyvät kenties liiankin vähään.

-hyvin tavalliselle perusmiehelle kelpaa yleensä ihan tavallinen perusnainen

-tavalliselle perusnaiselle kelpaa paljon harvemmin se perusmies vaan hän haluaa jotain parempaa

-vähän koulutettu tai syrjätymässä oleva mies haluaa sen "Pamela Anderssonin" vaikka ei sellaista voi koskaan saada

-vähän koulutettu nainen tyytyy siihen renttuun joka kohtelee naista huonosti

Vierailija
31/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti saa olla. Mutta olisi hyvä tiedostaa että vaatimuslistan täyttäminen ei mitenkään takaa sitä että sen mukaisen ihmisen kanssa olisi onnellinen.

Ihminen kun on aika huono tajuamaan itse mitkä asiat tekevät hänet onnelliseksi.

Entäpä miesten odotukset? Päteekö tämä niihinkin?

No tietysti pätee.

Vierailija
32/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan outo kun minulla ei ole ollut koskaan mitään listoja, ei oikein edes mietittyjä peruskriteerejä. Olen mennyt aina ihan intuitiolla eli sen mukaan kuka on vain tuntunut hyvältä juuri silloin. Ja uskomattoman hyvin on sillä menty kun yhtään ääliötä ei ole eteen sattunut ja se nyt jo pitkäaikainen puoliso on aivan uskomattoman hieno ihminen. En jotenkin usko että millään kriteereillä olisi sellaisen osannut valita.

Vierailija
33/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on yksinkertainen:

Nainen voi vaatia mieheltä sellaisia asioita mitä nainen itse täyttää.

Esimerkkejä:

-jos haluaa hoikan miehen, kannattaa itsekin käydä puntarilla ja miettiä asiaa

-jos haluaa miehen tekevän aloitteen, pitää myös itse olla mukana keskustelussa ja osoittaa mielenkiintoa

-jos haluaa hauskan miehen joka saa nauramaan, voi miettiä onko itse ihan tylsä vai saatko itsekin muita nauramaan

Mihin tuollainen sääntö on kirjattu? Entä mistä niitä miehiä voi mennä vaatimaan?

Fakta: Ihminen saa haluta ja etsiä juuri sellaista kumppania kuin haluaa. Täysin riippumatta siitä, millainen itse on. Sen sijaan kukaan ei pysty vaatimaan itselleen kumppania miltään ulkopuoliselta taholta, joka arvioisi onko kyseisellä ihmisellä oikeus tällaiseen kumppaniin.

Vierailija
34/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaa minäkin ihmettelen!

Itse mistä en tingi naisena on miehen luonne, hygienia, käytöstavat, huomaavaisuus, äly ja huumori, miehekkyys, Viriiliys, ja että ei ole ongelmainen (esim riippuvuudet, pettäjä, luottotiedoton jne). Kaikesta muusta voin tinkiä.

Mitä itselläni on annettavaa? Iloinen ja mukava, älykäs, menestynyt töissä, tykkään siivota ja laittaa ruokaa, olen hyvä kokki, tykkään seksistä, hoikka ja urheilullinen, nätti naama, naisellinen, maanläheinen ja sovitteleva. Pidän itsestäni huolen. Olen naisellinen, pieni ja siro. En kuulemma saisi vaatia mieheltä mitä vaadin palstan mukaan.

35/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä riman alentamista vaativat miehet niitä työttömiä, reppanoita pleikkamiehiä haisevassa yksiöissään, jotka kuolaavat jotain instabeibejä, ja toiveikkaana kuvittelevat, että jos se instabeibe laskisi vähän rimaa, se voisi huolia hänet?

Reps! 🤣

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
36/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mistä en tingi naisena on miehen luonne, hygienia, käytöstavat, huomaavaisuus, äly ja huumori, miehekkyys, Viriiliys, ja että ei ole ongelmainen (esim riippuvuudet, pettäjä, luottotiedoton jne). Kaikesta muusta voin tinkiä.

Mitä itselläni on annettavaa? Iloinen ja mukava, älykäs, menestynyt töissä, tykkään siivota ja laittaa ruokaa, olen hyvä kokki, tykkään seksistä, hoikka ja urheilullinen, nätti naama, naisellinen, maanläheinen ja sovitteleva. Pidän itsestäni huolen. Olen naisellinen, pieni ja siro. En kuulemma saisi vaatia mieheltä mitä vaadin palstan mukaan.

Minun silmääni ei ole kyllä sattunut viestejä joissa olisi kielletty sinua haluamasta noita asioita. Mutta sen sijaan on kyllä ihmetelty miksi naiselle kun naiselle pitäisi löytyä mies joka on vähintään 185cm pitkä, korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, lihaksikas sekä jykeväleukainen.

Vierailija
37/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä riman alentamista vaativat miehet niitä työttömiä, reppanoita pleikkamiehiä haisevassa yksiöissään, jotka kuolaavat jotain instabeibejä, ja toiveikkaana kuvittelevat, että jos se instabeibe laskisi vähän rimaa, se voisi huolia hänet?

Reps! 🤣

Osa on. Mutta heitä haukkumalla ei poistu se joukko hyvin tavallisia miehiä joilla on asiat periaatteessa ihan ok mutta jotka eivät silti oikein tahdo naisille kelvata.

Vierailija
38/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon "miehekkyyden" kun sitten tulkitsee yhtään ahtaammin niin sillä saa hyvin suljettua valtavan enemmistön tavallisista miehistä pois. Noiden muiden kriteerien mukaisia miehiä kun maailmassa on pilvin pimein joten olisi luullut jo löytyvän.

Ihmiset pitävät yleensä aina niitä omia kriteerejään ihan normaaleina ja ongelmattomia mutta harvoin tajuavat että tavallisten sanojen taakse voi kätkeytyä hyvin tiukkoja vaatimuksia sille toiselle.

Vierailija
39/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se löytyi, ensimmäinen höpösetä.

Vierailija
40/188 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulssi. Jos sulla on ollut huonekasvi. Niin saman voi oottaa mieheltä kuin huonekasviltakin. Sen enempää on turha odottaa.

Saako odottaa, että mies tyytyy yhtä vähään, kuin huonekasvi?

Tuo "sen enempää on turha odottaa" ei paljasta ko. postaajaa katkeraksi yh-äidiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan