Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi akateeminen aina ilmoittaa olevansa fm, ktm, jne.

Vierailija
04.11.2019 |

?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tutkinnosta voi päätellä alykkyydestä sen verran, että älykkyydeltään huono ei suorita yliopistotutkintoa.[/quote]

No jaa, mä en ole mitenkään erityisen fiksu, vaikka mulla onkin kaksi yliopistotutkintoa. Että silleen.

Vierailija
62/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää miksi ihmeessä se ylipäätään pitää ilmoittaa. Eikö voi olla vain Matti Meikäläinen ilman lyhenteitä, kuten duunaritkin tekee. Naapurissamme asuu tohtori ja hän muistaa sen KTT lyhenteeen laittaa aina virallisiin asiapapereihin ja jopa taloyhtiökokouksen pöytäkirjaan. Muistaa joskus myös esitellessä itseään uusille myös mainita sen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua kummastuttaa, kun joku nuori ihminen ilmoittaa olevansa sairaanhoitaja (amk). Suurin osa tietää, että ammattikorkeassa se opiskelu tapahtuu, on tapahtunut jo vuosikymmeniä.

Vierailija
64/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää miksi ihmeessä se ylipäätään pitää ilmoittaa. Eikö voi olla vain Matti Meikäläinen ilman lyhenteitä, kuten duunaritkin tekee. Naapurissamme asuu tohtori ja hän muistaa sen KTT lyhenteeen laittaa aina virallisiin asiapapereihin ja jopa taloyhtiökokouksen pöytäkirjaan. Muistaa joskus myös esitellessä itseään uusille myös mainita sen. 

Onhan se hyvä olla tarkka ettei mene tohtori Virtanen ja herra Virtanen sekaisin

Vierailija
65/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ihmisen olevan FM, VM tai KTM. Hän kyllä keryoo sen sinulle.

Hankalilla aloilla opiskelleet ja oikeasti fiksut, kuten DI:t, OTM:t ja LL:t harvemmin lähtevät sillä edes pätemään.

OTM ei ole hankalaa nähnytkään

Jos nyt puhutaan oikeutieteiden maisterista niin sinne kyllä peppulihaksilla mennään, ja suhteilla. Telveisin peluskoun keskeyttänyt.

Peppulihaksilla kyllä, mutta miten ne suhteet muka vaikuttaa? Pääsykokeella ja yo-todistusten perusteellahan opiskelijat valitaan.

Vierailija
66/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan ansioluettelossa, työhakemuksissa tai jos jossain kysytään. En viitsi piilotella koulutustani enkä korosta sitä. Jotkut kokevat korostamiseksi jos asia sattuu tulemaan esille jonkin muun asian yhteydessä.

Vierailija
67/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ilmoittanut olevani FM.

No kyllä se varmaan ainakin työhakemuksessa ja cv:ssa kannattaa ilmoittaa.

Ai vaikka ei ole?

Vierailija
68/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ilmoittanut, kuin työhakemuksissa. Täällä en ainakaan.

Mutta tässä : N38, VTM, AKATEEMINEN!! 🤘

Yliopisto...

Niin.....

Joo.........

Osaatko kirjoittaa sen nimen?

Jaa minkä?

Vierailija
69/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan suomalainen käytä noita muualla kuin CV:ssä :D

Vierailija
70/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, on tarpeellinen tieto työelämässä. Kun olen yhteydessä johonkin henkilöön sähköpostilla, niin tiedän, että millä tasolla ja tavalla asiat selvitetään. Sitäpaitsi , joillakin aloilla (Esim terveydtnhuolto) , asiakkaalla on oikeus tietää, että asioiko kandin (lääketieteen opiskelija), vai lisensiaatin (valmis lääkäri) kanssa

Vierailija
71/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoituksena kaikenlaisesta johtajuudesta.

Vierailija
72/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset eivät koe viiteryhmänään ammattikorkeakoulun käyneitä vaan muut akateemiset. Siksi kerromme tutkintonimikkeemme eli sen, mistä tiedekunnasta olemme valmistuneet.

Yliopistossa opiskelu on samalla yhdistävä elämänkokemus, joka mm. kertoo että kyseinen henkilö arvostaa koulutusta ja yleissivistystä eikä vain juokse rahan perässä. Joka tapauksessa se akateeminen tutkinto avaa enemmän ovia työelämässä kuin jos ei ole viihtynyt koulun penkillä.

Vierailija
73/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalilla aloilla opiskelleet ja oikeasti fiksut, kuten DI:t, OTM:t ja LL:t harvemmin lähtevät sillä edes pätemään.

Sori vaan, muutta tekniseen tiedekuntaan ei ole mitenkään erityisen vaikea päästä sisään.

Matematiikka M-L ei palikka niin helppoa.

Vierailija
74/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö hänen esitellä itsensä sitten porvarina kun ei ole duunari? Tosin aidosti älykkäiden ihmisten ei tarvitse tuoda esille omia titteleitään vaan se koulutus tulee ilmi aivan tavallisessa keskustelussa.

Vierailija
75/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiss fm

Vierailija
76/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisella ei ole mielestään mitään muuta arvoa ihmisenä kuin se hutkinto. Siksi mennään aina hutkintokoodi edellä.

Sinusta todella huomaa, ettet ole akateeminen. 

Ja kateus loistaa kilometrin päähän. 

Onko sulle oikeasti noin mahdotonta uskoa, että joku voisi halveksua akateemisuutta jostain muusta syystä kuin kateudesta? Tämä on kyllä yliopistokoulutettujen keskuudessa todella yleinen sokea piste. Oletetaan, että koska oman ryhmän ääni kuuluu yhteiskunnassa kovimpana ja se sanoo että juuri se jalostaa ihmistä eniten ja on viisain ja paras valinta elämässä mitä nimenomaan me ollaan tehtykin ja sitä pitää palkita ja arvostaa, tämä olisi itsestäänselvästi totta ja eri mieltä voi olla vain kateellinen.

Poikani sanoi kerran vähän Groucho Marxia mukaellen, että hän ei juurikaan arvosta koulua, johon hän on itse päässyt sisään.  

Vierailija
77/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuota ns. paremmuusjärjestystä, mitä jotkut näkevät maisterintutkinoissa. Tyttäreni on kemisti ja pian myös proviisori. Arvostan hänen koulutustaan ihan yhtä paljon kuin poikani dippainssitutkintoakin.

Vierailija
78/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen FT, enkä ilmoittele sitä missään kysymättä, enkä aina kysyttäessäkään. Esim. lentolippua varatessa kysytään joskus, onko herra, rouva vai tohtori.

Vierailija
79/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan suomalainen käytä noita muualla kuin CV:ssä :D

Eihän se kannatakaan, kun se niin kovasti jaksaa monia ärsyttää.

Vierailija
80/85 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen FT, enkä ilmoittele sitä missään kysymättä, enkä aina kysyttäessäkään. Esim. lentolippua varatessa kysytään joskus, onko herra, rouva vai tohtori.

Ainakin jenkkilässä on tapana aina käyttää tohtoria nimen edessä, jos sellaisen koulutuksen on hankkinut. Pidän meidän vaatimatonta tapaamme olla käyttämättä sitä, jotenkin tyylikkäämpänä.