Lapset ja heijastimet -olihan pojalla taas keinot.
Meillä käydään vuodesta toiseen vääntöä heijastimien käytöstä, siis nyt pikkulapsivuosien jälkeen. Olen vaikka miten yrittänyt uittaa heijastavia objekteja poikiemme vaatteisiin, ja aina ne repivät ne pois. No vihdoin päätin ostaa heijastavaa nauhaa, jonka sai silitysrauhalla liimattua vaatteeseen kiinni. Takahelmaan, ihan huomaamaton harmaa kapea nauha. Ja ompelin sen siihen vielä, ettei kiskaise irti.
Nyt pesin tuon takin, ja poika oli LEIKANNUT helman heijastavine nauhoineen irti! Siellä on nyt iso aukko takana.
Mission impossible.
Kommentit (20)
Ei muuts ku uusi vaan..tuskin kovin lyhyeksi takkiaan alkaa leikata..
Vaikkakin..se pieni ja huomaamaton ei mitään oikeen auta.. Heijastinspary, kokeile. En ole kyllä itse kuullut kokemuksia, täytyypä alkaa itteki tutkia.😊
Leikkaat siitä heijastavasta silitettävästä nauhasta pääkallon tms joka miellyttää poikaa.
Ennen vanhaan olisi kuritettu "isän kädestä" tuollaisen tempun johdosta...
Mikäs siinä on nykypäivänä leikellessä. Varmaan on kohta uusi takkikin luvassa, sillä rikkinäisessä takissa kulkemisesta tulee lasu.
Siis näkymätön mutta heijastava spray? Wau! Jos sellaista on niin heti menen ostamaan!
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis näkymätön mutta heijastava spray? Wau! Jos sellaista on niin heti menen ostamaan!
ap
Esim. tällainen: https://www.clasohlson.com/fi/p/p/Pr411339000
itse olen löytänyt Prismasta vastaavan.
Tsekkaa vain, että spray on tekstiilille tarkoitettu, niitä kun on myös kiinteille pinnoille tarkoitettuja.
Se spray on harmaata, että näkyy kyllä, mutta mitä jos vetäisit kirkkoveneen kuvan pojan takinselkämykseen?
Vierailija kirjoitti:
ap
Ollu jo vuosia...
Suhutat vaan takin ja housut spraylla, ei se voi kaikkea jättää käyttämättä ja alasti kulkea!
Miksi se heijastin pitää repiä tai leikata pois? Antaisin sellaista satikutia tempusta, että oksat pois.
Tuosta spraystä pari ajatusta
- näkyykö oikeasti vielä muutamankin päivän kuluttua?
- missä ympäristössä suihkutatte sen? Eli mihin muuallekkin tuota myrkkyä päätyy? Omiiin vaatteisiinne, tapetteihin, ulko-oveen jne
- ympöristöystävällisyys?
- entä kuinka terveellistä tuota on hengittää eli saako sprayn käyttäjä keuhkonsakin heijastamaan ja liekö se kuinka terveellistä?
Onko se poika muuten ihan normaali?
Mikähän siinäkin on, että heijastimet ovat muka niin noloja?
Muistan kyllä omastakin lapsuudesta kun oli niin noloa käyttää niitä roikkuvia heijastimia ja ne kyllä visusti piilotettiin kavereilta.
Olisi hyvä kun kaikkiin syys- ja talvivaatteisiin laitettaisiin jo tehtaalla heijastinnauhaa.
Minun ratkaisu olisi että kertoisin lapselle että heijastimia tulee käyttää. Ja selittäisin miksi, Mutta hän voi lähteä kauppaan itse valitsemaan mieluisia heijastimia. Tai valita kotoa löytyvistä heijastimista sen jota käyttää. Mutta hänellä ei ole oikeutta valita sitä ettei käyttäisi minkäänlaista heijastinta.
Itse olen käyttänyt tuota menetelmää ja meillä käyttää heijastimia kaikki (12 v, 14v, 15v, 46v ja 47v).
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä kun kaikkiin syys- ja talvivaatteisiin laitettaisiin jo tehtaalla heijastinnauhaa.
Mitäpä iloa siitä valmiista heijastinnauhasta olisi kun ns. älypäät osaavat leikata ne vaatteista pois?
Jos tämä ei ole provo, niin olen kyllä aika ihmeissäni, jos vanhempi ottaa noin kevyesti sen, että lapsi on tosta noin vaan leikannut talvitakista helman pois.
Onko noin tyhmiä lapsia oikeasti.
Heijastinspray? Ei näy vaatteessa, mutta heijastaa.