100€ talvitakki lapselle liian kallis
Löysin citymarketista icepeakin talvitakin mutta se liian kallis. Mistäköhän saisi lapselle talvitakin n 30€-40€?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellesi tulee lapsilisää suurinpiirtein takin hinnan verran, voit laittaa sen siis oikein hyvin siihen takkiin. Ei se sinunkaan rahaa ole, vaan tarkoitettu lapsen kulujen maksamiseen.
Meillä on huonot tulot niin se menee ihan elämiseen. Olen lapselle juuri ostanut uudet talvikengät ja talvihousut. Sitten harrastuksetkin maksaa. Kyllä ihan lapsen tarpeet tulee ensin.
Huonot tulot tuli vasta lapsen myötä?
Kuulehan nyt jankkaaja. Ihan tavalliselle palkansaajalle on 100€ lapsen takista aivan järkyttävä summa. Päälle vielä vettähylkivät talvikengät, ulkohousut, muut vaatteet.... Sitten jos lapsia on vaikka kaksi tai kolmekin, on summa on jo hurja. Lisäksi tietenkin lapsen osuus asumisesta, sähköstä, puhelinlaskut, ruoka (varsinkin teineille!!).... ei ole helppoa ihan tavallisella työssäkäyvällä vanhemmalla! Lapsilisä menee 100% käyttöön samantien.
Sisarussarjassa luulisi pienemmän saavan käyttöönsä isommalle pieneksijäänyttä?
Meillä on poika ja tyttö. Ei onnistu.
Esim. Liikennevalojen värit unisex. Sekä oranssi (vaatetan kyseisiä neljää sävyä myös pojilleni) Poikia ei tarvitse aina vaatettaa siniseen ja tyttöjä pinkkiin
Usein vaatteet pilataan poika-tai tyttömäisillä yksityiskohdilla vaikka perusväri olisi esim. tummansininen. Mielestäni voisi olla edes joku malli esim harmaa/hopeinen haalari, beige tai oliivinvihreä takki tms. Mutta niihin aina lisätään joku yksityiskohta joka tavallaan pilaa unisex-teeman. Nyt tulevalle vauvalle on yksi täysin unisex harmaa reiman haalari joka ihan aidosti sopisi kummalle tahansa. Kävi tuuri että tuleva vauva on samaa sukupuolta myös. Mä voisin ostaa ihan hyvin vähän käytettyäkin mutten ole löytänyt mitään järkevää.
Vierailija kirjoitti:
No meillä on hyvät tulot, ja silti olen sitä mieltä, että 100 euroa talvitakkiin on liikaa, kasvavalla lapsella, joka käyttää vain yhden kauden tuotetta. Itse pyrin ennakoimaan, ostin alkusyksystä toiselle lapselle 75 eurolla takin ja toiselle 55 eurolla, molemmat olivat -50% pelkästään siitä syystä että olivat viime vuoden malleja. Toiselle lapselle ostin Torista toppahousut 30 eurolla, nämä uudet ja laput kiinni, uusien hinta 59,90.
Mun mielestä joku tolkku rahankäytössä kannattaa olla silti vaikka tulot olis hyvätkin, jos olisi pienet tulot niin vielä enemmän suosisin esim Facebook kirppiksiä ja Toria, toki siellä kannattaa olla aika tarkkana, että saa sitten oikeasti hyväkuntoisen tuotteen. Myös nettikauppojen alet monesti tosi hyviä, ne vaatteet vaan kannattaa ostaa sitten usein off-season. Eli kesävaatteita saa pikkurahalla talvella, ja tosiaan talvivaatteita ostin isolla alella elokuussa.
Usein näissä alennusmyynneissä olen saanut esim. bodyjä, collegehousuja ja vaikka mitä vaatteita -50%. Monet pyytävät käytetystäänkin puolet uuden hinnasta, jotta kiinnostuisin käytetystä se saisi käytännössä maksaa n. 20-30% uuden hinnasta. Eli 100€ takki olisi 20€, voisin ostaa. Alennusmyynnisttä myös helppo valita sopivat koot ja kuosit, vaate on kunnossa, se tuodaan kotiin jne. Käytetyistä pyydetään liikaa. Esim. lähistöllämme olevassa ilmeisesti varsin kehutussa kirpputorissa hintataso on aivan älytön, bodyt 5€/kpl! Rekissä jopa muutamia H&M bodyjä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessa minulle tuputettiin pinkkejä vaatteita. Inhoan pinkkiä väriä nykyisin vältellen viimeiseen asti pukeutumisessa ja sisustuksessa
N27
Mun lapsella oli ensimmäiset ensimmäiset 6-7 vuotta paljon pinkkiä, toki myös muita värejä. Sitten tuli pinkkikiintiö täyteen ja siitä lähtien se on ollut inhokkien listalla. Mitään prinsessavaatteita ei koskaan ollut eikä barbileikkejä. Mutta tuohon aikaan (tyttö syntynyt 2000) oli tyttöjen vaatteissa tosi nihkeästi muita värejä. Nyt hän on jo aikuinen ja ostaa osan vaatteista miesten puolelta, koska jostain syystä naisille ei tehdä kivannäköisiä paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Hurahdin ostamaan (pienelle) lapselle 100e talvitakin viime talvena. Takki oli vielä alennuksessa. Onneksi takki menee vielä tämänkin talven. Kaikki muut toppatakit olen ostanut kirppiksiltä ja jatkossakin näin tai korkeintaan 50 eurolla. Järkyttävä hintahan tuo on, kun lasten kasvutahti on kovaa. Joskus nuo vaatteet vain ovat niin ihania, että kiusausta on vaikea vastustaa. Aikuisella 100e takki menee monta vuotta eikä kirpaise vaikka maksaisi enemmänkin juurikin käyttöikään suhteutettuna.
Minä hairahduin ostamaan 10-vuotiaalle 160€ maksavan takin. Otettiin kokoa suurempi sillä ajatuksella, että se menisi edes kaksi talvea. Sitten pituuskasvu loppuikin ja se takki oli lopulta 8 vuotta käytössä. Vaikka alkuun soimasinkin itseäni pitkään siitä ostoksesta, loppupeleissä se osoittautuikin todella hyväksi.
Prisman ja Cittarin tasarahalla-alerekeistä löytää keväällä tuohon hintaan talvitakkeja. Kaikki talvikamppeet kannattaa ostaa keväällä, joulun jälkeenkin voi jo saada alennettuna. Markettien "omat merkit" Mywear, Ciraf, House ym. ovat ihan ok, on jopa ominaisuuksia ja kestää mielestäni paremmin kulutusta kuin H&M-tyylisten kauppojen topat. En ole koskaan ostanut yli 35 euroa maksavaa takkia, en itselleni enkä lapsille.
Kirppikset ovat myös vaihtoehto, tosin usein hinnat tuntuvat kapuavan kuitenkin sinne alehintaiseen uuteen. Jos on useampi lapsi, kannattaa valita neutraaleja takkeja ja housuja, jotta ne käyvät sisaruksille myöhemmin. Nyt on esikoisen takki jo kolmannella pikkusiskolla menossa, samoin muilla pienemmillä vanhoja, esikoisellekin ostan usein käytettyjä. Paikkaan tarvittaessa, täksikin talveksi on nätisti paikattuja ulkovaatteita varmaan jokaisella. Kaikki saavat välillä uutta toki, mutta he eivät tunnu kärsivän lainkaan vaatteidensa kierrätyksestä. Tänä vuonna koko lapsilaumalle piti ostaa vain yhdet uudet talvihousut ja yksi uusi takki, kaikki muu kiertää. Tulot meillä on ihan hyvät, varaa olisi joka vuosi uusiinkin, mutta tykkään elää säästäväisesti, ja varmaan sitä rahaa sen takia onkin.
Minulla on rahaa varsin mukavasti eikä kävisi mielessäkään ostaa 100 euron takkia lapselle. Miksi ihmeessä niin tekisin kun erinomaisen saa puolet edullisemminkin? Esim. KappAhlista olen ostanut 50-60 eurolla vedenpitävän, laadukkaan toppatakin lapselle, Travallen nettikaupassa toppatakit 40-50 euroa ja vedenpitävyys ja lämmittävyys moitteetonta. Kirpparit sitten vielä oma lukunsa. Stadiumin valikoimasta katsoisin isommalle lapselle.
No meillä on hyvät tulot, ja silti olen sitä mieltä, että 100 euroa talvitakkiin on liikaa, kasvavalla lapsella, joka käyttää vain yhden kauden tuotetta. Itse pyrin ennakoimaan, ostin alkusyksystä toiselle lapselle 75 eurolla takin ja toiselle 55 eurolla, molemmat olivat -50% pelkästään siitä syystä että olivat viime vuoden malleja. Toiselle lapselle ostin Torista toppahousut 30 eurolla, nämä uudet ja laput kiinni, uusien hinta 59,90.
Mun mielestä joku tolkku rahankäytössä kannattaa olla silti vaikka tulot olis hyvätkin, jos olisi pienet tulot niin vielä enemmän suosisin esim Facebook kirppiksiä ja Toria, toki siellä kannattaa olla aika tarkkana, että saa sitten oikeasti hyväkuntoisen tuotteen. Myös nettikauppojen alet monesti tosi hyviä, ne vaatteet vaan kannattaa ostaa sitten usein off-season. Eli kesävaatteita saa pikkurahalla talvella, ja tosiaan talvivaatteita ostin isolla alella elokuussa.