Sinkku! Nukutko kotonasi parisängyssä vai normileveässä?
Onko parisänky noin niinku varmuuden vuoksi, kun ei sitä koskaan tiedä saako (baarista) yövieraita :D
(Tuo normileveä voi olla 80-120 cm leveät).
Kommentit (66)
120cm leveässä sängyssä. Mutta ei se mun mielestä ole yhtään sama asia kuin 80cm leveä sänky.
140 senttinen parisänky. Kehopositiivisia ei kutsuta yökylään.
No nyt vastasin väärin, laitoin ”normileveä” aamujärjelläni, minusta leveä sänky on aikuiselle normaali. (Ja en siis tarkoita, että kapeampi olisi huono, itse vain nautin tilasta.)
Ostin 140 cm leveän futonin, kun olin sinkku. Enää en ole, mutta asumme erillämme. 140 on sängyn leveys myös siellä toisessa päässä.
Vierailija kirjoitti:
120cm leveässä sängyssä. Mutta ei se mun mielestä ole yhtään sama asia kuin 80cm leveä sänky.
Ei se olekkaan muuten, paitsi ettei siihen 120 senttiseenkään sitä mahdollista yövierasta pysty koko yöksi viereen ottamaan.
Ap
120cm. Kyllä siinä mahtuu jonkun kanssa nukkumaan muttei mukavasti.
Ot, mutta meillä pariskuntana on 120cm leveä sänky. Aina olen sitä parisänkynä pitänyt, on ihan sopiva meille. Välillä 5-v lapsikin tulee viereen, hyvin mahdutaan.
Parisängyssä tietenkin. En varmaan osaisi enää nukkua kapeammassa.
Mulla on 120cm leveä sänky, oon aina pitänyt sitä (pienenä-) parisänkynä, mutta ei ilmeisesti olekaan. Hyvin siinä on kuitenkin mahtunut tapailemani mies nukkumaan viikonloput jotka viettää luonani
Täällä kanssa 120-senttisessä nukkuva. Joskus kun on kaverin katti minulla hoidossa ja levittää itsensä oikein pitkäksi keskellä sänkyä, tekee mahtuminen vähän tiukkaa, vaikka pieneen kasaan menenkin.
Vastasin että parisängyssä, koska ykkösasunnossani on parisönky. Kakkosasunnolla on 100cm leveä, koska asunto on pienempi, ja siksimyös pienempi sänky on siellä kokonaisuutenaottaen kivempi.
Vuoteen koolla ei ole väliä satunnaisseksin suhteen. Jos sitä harrastaa, siihen ei tarvita paljon tilaa. Vuoteen koko on omia tarpeitani varten (nukkuminen, aamulöhöily, sunnuntailueskelu).
Entinen sänky 120, pari vuotta sitten ostin uuden 160cm, koska miksi ei? Tykkään nukkua leveästi ja makkariinkin sellainen mahtuu. Kukaan muu ei sängyssäni ole nukkunut eikä mahdollisesti nukukaan.
Normileveässä. Jos tulee yövieras, nukun itse sohvalla ja vieras mun sängyssä.
Parisängyssä. Tykkään kun on tilaa. En hae baarista satunnaisia seuralaisia, vaan minulla on vakipano.
N40
Kun opiskelija-asuntolan yhden hengen punkka jäi menneisyyteen, hankin 160 cm leveän vuoteen, jollaisessa olen nukkunut nyt noin kolmekymmentä vuotta. En ole koskaan asunut kenenkään kanssa, ja minulla on ollut nukkumaseuraa viimeksi noin kaksikymmentäviisi vuotta sitten, silloinkin vain muutamana yönä.
Makuuhuoneeni on kaunis, koskapa sen on eräänlainen rauhan pyhättö. Leveä sänky, yöpöydät ja lukulamput molemmin puolin, paksut, pehmeät matot ja toisiinsa sointuvat värit. Sängyssä tuplalakanat, tuplapeitto, muutama tyyny eri tarkoituksiin ja kaunis päiväpeite. Olisi kiva, jos siellä olisi elämänkumppanikin, mutta sellaista ei ole löytynyt eikä varmasti löydykään.
Miksi veisin pienestä yksiöstä tilaa isolla sängyllä? 80cm leveässä nukun.
135 cm sänky, koska täällä hetkellä ei mahdu isompaa. Ihan mieluusti ottaisin 180 cm leveänkin jos mahtuisi, koska tykkään 'levitellä' ja olen muutenkin suht levoton nukkuja. Vanhempien luona käydessä on sellainen 80 cm, josta aina tuppaa roikkuun käsi tai jalka ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se olekkaan muuten, paitsi ettei siihen 120 senttiseenkään sitä mahdollista yövierasta pysty koko yöksi viereen ottamaan.
Ap
No ehkä sä tykkäät nukkua leveämmin, mutta kyllä mun yövieras on ihan hyvin mun viereen mahtunut. Jopa kissa mahtuu viereen, vaikka se viekin enemmän tilaa kuin yksikään ihminen.
Parisänky 160 cm. Minulla vakituinen seksisuhde, mitään parisuhdetta en ole etsimässä avioeron jälkeen.
Mulla ei ole sänkyä ollenkaan. Nukun lattialla. Patjalla/alustalla on leveyttä 55cm. Tämä on ollut selälle tosi hyvä ratkaisu.
Yövieraita ei ole ollut. En ole ihan varma, mihin heidät majoittaisin. Sohvakin on liian lyhyt.
Exän kanssa nukuttiin muuten vuosia 120 cm leveässä sängyssä. Ei se ollut epämukavaa kummastakaan, tosin hänkin oli aika pienikokoinen. Aikanaan nukuttiin usein yhdessä myös mun kapeassa yhden hengen sängyssä. Silloin oli kyllä ahdasta...
Parisänky tottakai, tuntuisi tyhmälle jos aikuisella ihmisellä ois 80cm sänky, varsinkin jos meinaa että niitä yövieraita joskus käy...