Mitäpä jos työttömät kokoontuisivat esim. lauantai aamuisin torlille josta työssäkäyvät kansalaiset voisivat valita itselleen yhden heistä päiväksi auttamaan heitä tarvitsemaansa kotiaskareeseen.
Aktiivimallin ehto olisi näin työttömän osalta täytetty ja sosiaaliset kanssakäymiset hoituisivat siinä samalla.
Kommentit (21)
Kortistoon pääsee jos haluaa, vain aivoton kadehtii.
Joo, ja joku voisi huutokaupata heitä, parhaiten maksava saa työttömän mukaansa, tietenkään työttömälle se raha ei tulisi, muutenhan tuet jäävät saamatta.
kai se työllinen antaa puolet bruttoplkastaan?
Vierailija kirjoitti:
johan se antaa ison osan pois veroina.
Joo heti, kun saan samanlaisen suojatyöpaikan lauantaiksi kuten on julkisen puolen työntekijöillä ja samat edut myös.
Paljonko se tavan kansalainen maksaisi tästä ilosta, että saisi työttömän tekemään kotiinsa hommia?
Huutolaislaki on kumottu joitain vuosia sitten vai toiko rinne sen takasin.
Tämähän olisi ihan loistava idea. Pääsisi ihan vapaasti katselemaan mitä varastamisen arvoista sieltä työssä käyvän asunnosta löytyykään ja voisi ne sit lähtiessään ottaa mukaansa tai käydä myöhemmin hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se tavan kansalainen maksaisi tästä ilosta, että saisi työttömän tekemään kotiinsa hommia?
Omantunnon/maksukyvyn mukaan. Tärkeintä olisi kuitenkin se ihmisten sosiaalinen kohtaaminen.
Sori, olen nyt kuntouttavassa työtoiminnassa kolmena päivänä viikossa ja vapaapäivinä koitan toipua kivuistani. Lauantaina ja sunnuntaina on siivousta ja vaatehuoltoa, omassa kodissani ja iäkkäillä vanhemmillani ja nuorempi velipuolenikin työntää silloin mielellään lapsensa sinne missä minä olen. Että ei nyt oikein nappaa, ei!
JK. Minulla EI ole sohvaa!
Vierailija kirjoitti:
Sori, olen nyt kuntouttavassa työtoiminnassa kolmena päivänä viikossa ja vapaapäivinä koitan toipua kivuistani. Lauantaina ja sunnuntaina on siivousta ja vaatehuoltoa, omassa kodissani ja iäkkäillä vanhemmillani ja nuorempi velipuolenikin työntää silloin mielellään lapsensa sinne missä minä olen. Että ei nyt oikein nappaa, ei!
JK. Minulla EI ole sohvaa!
Entä jos tämä olisikin vaihtoehto sille kuntouttavalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
johan se antaa ison osan pois veroina.
Eiku verojen lisäksi tälle palvelijalleen.
Luonnollisesti verotaso tippuisi kun entinen työtön ja duunari ovat nyt samantuloisia. Lisaäksi työtön ei ole enää työtön vaan ostaa asunnon ja maksaa itse kulunsa. Ei saa edes työttömyysrahojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omantunnon/maksukyvyn mukaan. Tärkeintä olisi kuitenkin se ihmisten sosiaalinen kohtaaminen.
Vai sosiaalinen kohtaaminen olisi se tärkein :D Luulet varmasti, että olemme kaikki yksinäisiä, syrjäytyneitä?
Ei hitto!
Ap on se ihmispelkoinen jankkaaja, joka viikottain laatii tänne aloituksia siitä, miten työttömälle on hyväksi erakoitua kotiinsa.... ja jonka mielestä introverttius on hyvä asia ja merkki älykkyydestä.
Joo voisin tulla röhnöttämään teidän sohvalle. Ottaisin läppärin ja kuulokkeet mukaan. Ja kävisin ruokakaapillanne kuin omallani.
Vierailija kirjoitti:
Ap on se ihmispelkoinen jankkaaja, joka viikottain laatii tänne aloituksia siitä, miten työttömälle on hyväksi erakoitua kotiinsa.... ja jonka mielestä introverttius on hyvä asia ja merkki älykkyydestä.
Jep, niin onkin! Siis tämä
https://www.vauva.fi/keskustelu/3583288/miksi-kaikilla-tyottomilla-pita…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, niin onkin! Siis tämä
https://www.vauva.fi/keskustelu/3583288/miksi-kaikilla-tyottomilla-pita…
Ei ole aloitukseni.
ap
Jaa montakohan prosenttia maksamistasi veroista menee työttömille. Ei kovin montaa. Näitä aloituksia tekee ihmiset jotka oikeasti luulee, että veroista menee suurin osa työttömille. Valtion budjetti on noin 55 miljardia. Työmarkkinatukimenot noin 1,5 miljardia, suurin piirtein sama kuin maataloustuki. Meinaatko maanviljelijän saada hommiisi myös?
Siis torille