HS: Suomalainen reborn-nukke harrastaja
Tämän päivän Hesarissa juttu reborn-nukkeja keräilevästä naisesta. Jutussa kuvataan kuinka nainen pukee nukkeja, vaihtaa vaippoja ja kantaa kantokopassa.
Aika ristiriitaisia tunteita herättävä juttu. Sinänsä harmiton harrastus, mutta nukkejen realistisuus karmii. Mitä mieltä?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa mennä down the rabbit hole, niin Youtubesta löytyy aika häröjä videoita noilta nukkeharrastajilta, esimerkkinä:
.
Siis mitä hel*ettiä? :-o Sairasta menoa, pun intended. Tekeekö tuo siis itse nuo "lapsen" rääkyvät äänet ja lohduttaa sitten "äitinä" vieressä? Ja nukke toljottaa tyhjällä katseella takaisin.
En odottaisi yhtään vähempää sen jälkeen kuin miten miesten seksinukkeihin nykyään suhtaudutaan. Touhu olisi pelkästään koomista, jos muija keräilisi jotain perinteisiä mollamaijoja aivan kuten miestenkin vanhanmalliset "pumpattavat barbarat", mutta mitä realistisemmaksi nuket tulee sen enemmän kansa vastustaa.
Karmii ehkä nuo nuket, mutta HUOM ei tämä nukkeharrastus karmi, ei kannata loukkaantua.
Turhaan sanotaan, ettei lemmikkieläimeen saa kiintyä, se on vain eläin, tai tavaraan, se on vain esine. Mutta IHMINEN on se joka kiintyy, ja hän on ihminen! Tietysti pitää olla realisti ja ymmärtää vaikka avannosta pelastaa toinen ihminen eikä nukke, mutta mikä olisi sen parempi ratkaisu kuin nukkien hoivaaminen jos siltä tuntuu?
Veronmaksajat voisivat kaikille taata 10 vuoden pitkän intensiivisen terapian, jonka jälkeen YHÄ on se halu hoivata vaikka nukkeja, joten miksei annettaisi ihmisten leikkiä?
Yhtä oudolta olisi näyttänyt nykypäivän koiranhoiva sata vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ottaa yksi ja vaunut niin saa ilmaisen matkaliput Helsingissä
Voit ottaa pelkät vaunut...
Itse haluaisin miesnuken tänne. Voisi auttaa yksinäisyyteen ja en siis ajattele minkään seksin takia vaan olisi vaan edes nukke tuossa vieressä. Olisi kiva jos voisi valita vielä sellainen oman tyylisen mitä en varmaan koskaan oikeassa elämässä tule vastaan. Olisi varmaan silti vaikeaa selittää toiselle tätä jos kumppanin saisin. Ja olen siis nuori nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa mennä down the rabbit hole, niin Youtubesta löytyy aika häröjä videoita noilta nukkeharrastajilta, esimerkkinä:
.
Siis mitä hel*ettiä? :-o Sairasta menoa, pun intended. Tekeekö tuo siis itse nuo "lapsen" rääkyvät äänet ja lohduttaa sitten "äitinä" vieressä? Ja nukke toljottaa tyhjällä katseella takaisin.
Ääni oli keinotekoisen ja ”sähköisen” kuuloinen, joten oletan, että äänet tulivat nukesta jotain nappia painamalla.
Aika karmivaa toki silti.
T. Eri kuin edellinen
No kuvitelkaas, aikoinaan oli ihan normaalia ottaa viimeisiä yhteiskuvia kuolleiden omaisten kanssa poseeraten, missä nämä vainajat tehtiin elävän näköisiksi ja asetettiin erilaisiin asentoihin. Niin se maailma vaan muuttuu.
Ajatelkaa mihin tietyt miehet käyttävät noita...
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin miesnuken tänne. Voisi auttaa yksinäisyyteen ja en siis ajattele minkään seksin takia vaan olisi vaan edes nukke tuossa vieressä. Olisi kiva jos voisi valita vielä sellainen oman tyylisen mitä en varmaan koskaan oikeassa elämässä tule vastaan. Olisi varmaan silti vaikeaa selittää toiselle tätä jos kumppanin saisin. Ja olen siis nuori nainen.
Ei muuta kuin nukkekaupoille :D
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa mihin tietyt miehet käyttävät noita...
Nooooniin päästiinhän niihin miehiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun naisella oli ollut nukke mukana puolison perheen luona joulunvietossa. Miten muiden tulisi nukkeleikkiin suhtautua? Pitääkö leikkiin lähteä mukaan? Saako olla välinpitämätön? Saako kieltäytyä esimerkiksi yhteiskuvista nuken kanssa?
Itse koen niin että kunhan muiden rajoja ei ylitetä, niin tehköön kukin mitä tarvitsee. Esim. se että joku haluaa olla olematta yhteiskuvassa nuken kanssa, koska kokee sen itselleen häiritseväksi on mielestäni täysin OK, ja "nukkeharrastajan" tulee ymmärtää tämä.
Jos nuket vastaavat johonkin hänen henkilökohtaiseen tarpeeseensa edes jollain tasolla (ei kait hän nukeista huolehtisi, ellei se jotain tarvetta täytä), niin olen onnellinen hänen puolestaan että on saanut mahdollisuuden täyttää tarpeensa (oli kyseessä sitten joku lapsuuden trauma tai välistä jäänyt kehitysvaihe, onko tuolla lopulta edes väliä?) ja löytänyt kanavan siihen. Jos joku päivä nuket eivät enää vastaa, niin ne voi sitten vaihtaa uuteen kiinnostuksen kohteeseen. Ainahan tekeminen jotain tarvetta täyttää (syöminen, juominen, seksi, suhteet, viihde, jne.).
Onhan noita aikuisten mallisiakin nukkeja ja niille on oma kysyntänsä sekä yhteisöt ja niissä on täysin samat käytännöt (nukkeja kanniskellaan ulos ja niitä puetaan sekä kuvataan) kuin uutisessa olleella naisella. Avattiinhan suomessa se nukkebordellikin, jossa noita aikuisten mallisia nukkeja käydään panemassa.
Anyway, pointti nyt se että oli se sitten uutisen mukainen vauvanukke tai aikuisen näköinen haltiakorvilla varustettu vampyyrinukke, johonkin tarpeeseen ne vastaavat. Mitä sillä taas sitten on väliä mitä muut ajattelee? Minusta ei mitään jos yksilötasolla nukkeharrastus parantaa ihmisen elämänlaatua pitemmällä tähtäimellä.
Olen edellisen kommentin kirjoittaja. On tietysti hienoa, jos joku saa nukkejen kautta lohtua tai tyydytystä johonkin tarpeeseen. Näkisin kuitenkin, että ilmiön normalisoinnilla voi olla ongelmallisia seurauksia, esimerkkinä vaikkapa esille nostamani muiden suhtautuminen. On varmasti olemassa riski, että nukkeleikki menee liian pitkälle, jolloin alkaa vaatia muita huomioimaan nukke ja suhtautumaan tähän kuin oikeaan lapseen. Tämä asettaa sukulaiset, ystävät, työkaverit ja ihan sivullisetkin kiusalliseen asemaan. Pitääkö bussiin päästä lastenrattaissa olevan nuken kanssa? Saako tällöin matkustaa ilmaiseksi? Pitääkö ravintolahenkilökunnan tuoda nukelle syöttötuoli? Miten suhtautua, jos työkaveri kertoo puuhistaan nuken kanssa kahvipöydässä samoin kuin muut puhuvat lapsistaan ja lemmikeistään? Ainakin osassa tapauksista terapia tai vaikka lemmikin hankkiminen saattaisivat pidemmän päälle olla terveempi vaihtoehto.
Haista nyt v*ttu pilluas. Mä voisin ajatuksen tasolla kuvitella ulkoiluttavani tuollaisia vauvoja ja pukevani/hoivaavani, mutta mistä revit sen, että et uskalla sitten kieltäytyä osallistumasta leikkiin? Kenelläköhän se tässä jotain patoutumia esiintyykään? Mieti vain omiasi, jos et osaisi kieltäytyä sitten menemästä mukaan. Voi lapsellinen taivas.
Itsellä tuli mieleen juttua lukiessa se, että vaikka olisinkin nukkeharrastaja, en ikimaailmassa poistuisi kotoani tollaisen nuken kanssa. Olisi niin kiusallista jos vaunuja tulisi ihailemaan joku mummo tai tuttu ja se reaktio kun joutuisi selittämään, että "ei tää oo oikea vauva". Tuskallista kuvitellakin tätä tilannetta... Vielä pahempi toi kumppanin vanhempien luo tuominen. Harva ihminen on niin avarakatseinen, ettei ajattele tuosta muutakun, että ompas kiva harrastus.
Meillä eivät lapseni koskaan tule lisääntymään. Yksi lapsistani on vielä huostassa ja olen vuosia painottanut lapsilleni, että heidän ei annettaisi kasvattaa omia lapsia ja elämä lastenkodeissa ei ole ihmisarvoista. Viime vuonna näin yhdellä lapseni kaverilla reborn nuken. Nyt minullakin on ihana reborn vauva ja aion hankkia uuden silikonisen isomman vauvan.
Olen menossa ostamaan vaatteita uudelle reborn vauvalleni. Jotkut sisustavat makuuhuoneen vauvakokoelmalleen ja vievät niitä ulos lastenvaunuissa. Yleensä ovat varakkaampaa porukkaa, eivätkä ajele nuken kanssa bussissa ilmaiseksi. Olen nähnyt Keski-Euroopassa naisen, joka toi nuken ravintolaan ja leikki sillä. Ei häiritse, toisin kuin päihtynyt, joka ei uskalla mennä uloskaan selvinpäin. You tube videot roolileikeistä saavat miljoonia katsojia, joten reborn harrastus on kasvamassa. Dr Phil piti vauvanukke harrastusta normaalina. Yhdessä wife swap ohjelmassa perheenäidillä oli neljä vauvanukkea.
Onko nuo ”keräilijät” yleensä jotain tahattomasti lapsettomia?
Nukeille juttelu on ihan vaaratonta siihen saakka, kun eivät vastaa takaisin. Voi kai sitä aikuinenkin leikkiä kaikenlaista, miksei sitten vauvojen pukemista ja kuvaamista. Vähän totuttelua kyllä vaatisi, jos olisi oma naisystäväni... mutta eipä ne omatkaan harrastukseni kaikkien mielestä järkeviä ole.
Kyllä alkaisi hälytyskellot soida aika rankasti jos vaikka ystävystyisi tuommoisen harrastajan kanssa ja sitten tapaisi nuo nuket. Siihen jäisi tuttavuus.