Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverit laittavat viestiä vapaallekin, ärsyttää

Vierailija
01.11.2019 |

Meillä oli kiva whatsapp, jossa lähinnä puhuttiin vapaa-ajan juttuja. Joku saattoi kysyä, lähteekö joku bändikeikalle kaveriksi yms. Sitten koko ryhmä alkoi mennä sellaiseksi, että kuka tulossa huomenna iltaan ja vaihtaako joku vuoroa. Sanoin (tai valehtelin), että olen lopettanut whatsappin käytön, joten eroan ryhmästä. Parille työkaverille olen sanonut, että haluan pitää vapaan ja työn erillään. Silti tulee tekstareita vapaalla: vaihtaisitko vuoroa tai mitä töissä tapahtunut, kun olin lomalla. Minusta työasioista raportointi ei kuulu vapaa-ajalle. Yhdelle vastasin viime viikolla, että eikös sen sitten näe, mitä on tapahtunut, kun tulet lomalta töihin. Hän kauhisteli, että voi voi, mitähän siellä nyt oikein on odottamassa. En jaksanut edes vastata. Onko muilla tällaista?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä on aina osa porukasta töissä ja osa vapaalla, työmatkalla, lomalla tai sairauslomalla. Miten sitä voisi mitään työasioita sopia, vaihtoja tai muuta, jos pitäisi täsmätä, että kaikki olisivat töissä, kun sellaista tilannetta ei ole eikä tule? Jos ei halua vaihtaa vuoroa, ei vaan vastaa, tai vastaa, ettei sovi. 

Vierailija
22/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverien wappiryhmähän on sitä varten, että voi kysellä työvuorojen/työpisteiden vaihtoa. Ja se nyt yleensä pitää tehdä jo ennen työpäivää, koska muuten se on myöhäistä. Ainahan siitä ryhmästä joku on vapaalla ja viestit menee heillekin, minkäs teet 😅 ja sitten on vielä erikseen kimppakyytiryhymä, joka alkaa piipata joka ilta, kun sovitaan seuraavan päivän kyytejä 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneksi ei ole mitään whatsappia ollenkaan :D

Vierailija
24/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ongelma on se työryhmän hiljentyminen ja viestien lukematta jättäminen? Itselläni on vain yksi puhelin ja ihan hyvin pystyn olemaan lomalla vastaamatta puheluihin tai viesteihin.

Vierailija
25/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei pakota lukemaan näitä viestejä ja vastaamaan niihin. Itse en vapaalla työpuheluihin vastaile. wa viestit voi mykistää näistä työpaikan ryhmistä vapaille ja lomien ajaksi. En saa korvausta vapaa ajalla tehdystä työstä joten en ole velvoitetttu puhelinta päivystämään. 

Vierailija
26/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyössä on aina osa porukasta töissä ja osa vapaalla, työmatkalla, lomalla tai sairauslomalla. Miten sitä voisi mitään työasioita sopia, vaihtoja tai muuta, jos pitäisi täsmätä, että kaikki olisivat töissä, kun sellaista tilannetta ei ole eikä tule? Jos ei halua vaihtaa vuoroa, ei vaan vastaa, tai vastaa, ettei sovi. 

Niitä vuoroja ei ole tarkoituskaan vaihdella. Jokainen tehköön oman rivinsä. Minä vaihdoin jatkuvasti nuorempana noin 10 vuotta sitten, kun perheelliset ihmiset pyysi. Eräänkin kerran vaihdoin niin, että olin juhannuksena aaton ja juhannuspäivän päivystyksessä (sh). Olin ollut myös ed. juhannuksen töissä, ja juhannuksen on päivystyksessä tosi raskaita. Sitten kuulin, että joka toinen vuosi vain saa vakkarit juhannuksen vapaaksi. Eli vaihdon takia minulle oli tulossa 3 vuotta putkeen juhannukseksi töitä!

Yhdellä työkaverilla oli jumppa tiistaisin. Joka ikinen kerta jos listalla ei ollut ti vp tai aamu, hän painosti toisia vaihtamaan, tekstaili ja soitteli vapaalle ja vuosilomille.

Vierailija
27/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ongelma on se työryhmän hiljentyminen ja viestien lukematta jättäminen? Itselläni on vain yksi puhelin ja ihan hyvin pystyn olemaan lomalla vastaamatta puheluihin tai viesteihin.

Minulla on whatsappissa muitakin ryhmiä, esim. harrastusryhmä, lasten harrastusten ryhmät ja koululuokkien ryhmät sekä yhden kaveripiirin ryhmä. Näihin haluan osallistua vapaallakin. Kyllä sen työpaikan wa ryhmän näkee väkisinkin, kun käy wa:ssa muiden ryhmien jutut lukemassa.

Vierailija
28/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on whatsappissa muitakin ryhmiä, esim. harrastusryhmä, lasten harrastusten ryhmät ja koululuokkien ryhmät sekä yhden kaveripiirin ryhmä. Näihin haluan osallistua vapaallakin. Kyllä sen työpaikan wa ryhmän näkee väkisinkin, kun käy wa:ssa muiden ryhmien jutut lukemassa.

Eihän sun ole pakko aukaista sitä työpaikan keskustelua, vaikka käyt muut ryhmät lukemassa.

Vierailija
29/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laittoi yks iltapäivä töiden jälkeen asiakas (tuttu muutenkin joten on mun henkkoht numero) viestiä työasiasta. En pahoittanut mieltäni.

Mä olen monen työkaverin kanssa kaveri muutenkin eikä mua haittaa, jos satunnaisesti kysytään jotain työhön liittyvää juttua vapaa-ajalla. Sitten jos alkaa koko ajan tulla viestiä työ-sitä-ja-tätä niin osaan sanoa, että hold your horses ja hoidetaan työajalla. Ei kyllä ole tarvinut.

Vierailija
30/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oman numeron tietää vain esimies, en ole antanut sitä työkavereille. Mun tehtävä ei ole ratkoa työpaikan asioita vapaa-ajalla tai miettiä sijaistamisia tai muita ongelmia. Ei muuten myöskään joudu epämukaviin vuoronvaihtoihin kun numeron tietää vain pomo ja hänellekään en vastaa vapaa-ajalla.

Vierailija
31/37 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Whatsapp on onneksi kielletty työpuhelimissa tietoturvasyistä enkä halua myöskään yksityispuhelimeeni mitään Facebookin sovellusta.

Vapaa-ajalla vastaan vain kiireellisiin kysymyksiin enkä kerro yksityisasioistani kuin parille työkaverille. Tiedän, että osa juoruaa kaiken kuulemansa pomolle.

Vierailija
32/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et vastaa ryhmässä, tulee tekstiviesti. Vaikka et vastaisi, silti kuormitetaan aivoja työhön liittyvillä asioilla.

Vierailija
33/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sun ole pakko aukaista sitä työpaikan keskustelua, vaikka käyt muut ryhmät lukemassa.

Mutta se uteliaisuus ;D

Vierailija
34/37 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei pakota lukemaan näitä viestejä ja vastaamaan niihin. Itse en vapaalla työpuheluihin vastaile. wa viestit voi mykistää näistä työpaikan ryhmistä vapaille ja lomien ajaksi. En saa korvausta vapaa ajalla tehdystä työstä joten en ole velvoitetttu puhelinta päivystämään. 

Ketään ei voi pakottaa tekemään vapaalla töitä. Eri asia jos ystävystyy työkaverin kanssa, kaikkien kanssa ei tarvitse. En halua viestitellä työkaverin kanssa vapaa-ajalla. Etenkään tylyn itsekkään ihmisen jonka kanssa ei ole pakko olla muuten tekemisissä kuin töissä.

Vierailija
35/37 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Whatsapp on onneksi kielletty työpuhelimissa tietoturvasyistä enkä halua myöskään yksityispuhelimeeni mitään Facebookin sovellusta.

Vapaa-ajalla vastaan vain kiireellisiin kysymyksiin enkä kerro yksityisasioistani kuin parille työkaverille. Tiedän, että osa juoruaa kaiken kuulemansa pomolle.

Samaa mieltä.

Vierailija
36/37 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu työasiat vapaa-ajalle eikä lomalle. Mielekkäämpääkin tekemistä. Yhteys niihin harvoihin työkavereihin joiden kanssa muutenkin synkkaa.

Vierailija
37/37 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että hyvä voittaa pahan ja ei työasioita tarvitse työpaikan ulkopuolella selvitellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän