Onko mies alkoholisti?
Joka viikonloppu sama kaava... "otan parit" joka siis aina tarkoittaa 6-8 ja siihen päälle käy yleensä aina hakemassa lisää "pari" eli hänen mielestään 3.
Tämä yleensä pe-la joskus jo to pitää ottaa se 6.
Joskus/useimmiten viikon aikana täyttyy se 24 yhteensä. Miten näette asian? Onko vakavaa vai pitäisikö minun "löysätä nutturaa"
Ei ole erilainen juotuaan, toki huomaan sen hänestä jollain tapaa. Olen puhunut tästä ja aina sanonut että et sitten hae lisää kun kello lähestyy yhdeksää. Tuntuu ettei hän enää kunnioita minua ollenkaan eikä sanomisillani ole väliä. Eroakin pohtinut pitkään mutta on meillä hyviäkin hetkiä.
Kommentit (35)
Suurkuluttaja on oikea termi. En viitsisi hengailla moisen kanssa.
Alkoholistin määrittää se millä tavalla se rajoittaa ja vaikeuttaa omaa ja muun perheen elämää. Kaljalla on oikean alkoholistin vaikea juoda itseään riittävään humalaan, joten kysymys on juoko muita juomia ja missä mielentilassa ja kuinka paljon.
Siinä vaiheessa kun alkoholin juomisesta muodostuu harrastus, voidaan puhua alkoholismista.
Kyllä mä ainakin saan itseni ihan riittävään humalaan pelkällä kaljalla. Kuulostaa aika tutulta, määrät tulevat kasvamaan jatkossa mikäli ei itse ymmärrä kyseessä olevan ongelmajuominen. Tuskin sitä itselleen myöntää. Kaljoittelu muuttuu jokapäiväiseksi jossain vaiheessa, siihen sitten lisääntyneet määrät päälle.
Jos ihminen ei sitä itse tunnusta ongelmaksi ei ole juurikaan mitään mitä voisit tehdä.
Nää jotkut kommentit että jos joka viikonloppu pitää pari kaljaa ottaa niin on ongelma, niillä voi pyyhkiä persettä. Siinä ei ole mitään ongelmaa jos viikkosatsi on vaikkapa 10 olutta. Sit kun ne alkaa olemaan joka viikko siellä päälle 30 ja joka päivä, niin sit on jo aika iso ongelma.
Juoppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.Olen elänyt kahden tuollasen kanssa nuorempana.Ne ei muutu vanhimmiten .Pahenee vain.Mieti haluatko pilata hyvinvointisi elämällä tuollasen miehen kanssa?Minulla tuo oli syy eroon.Samanlaisia ukkoja en huolisi mistään hinnasta enää.
Mikä tässä juomisessa nyt sitten on niin kamalaa, että erota täytyy?
Juominen on tyhmää, epäterveellistä, kallista, pahanhajuista ja ällöttävää. Miksi haluaisin juovan puolison?
Olet tiukkapipoinen ja hae raitis kumppani sillä se alkaa rasaamaamaan kumpaakin toisen kontrollointi.
Vierailija kirjoitti:
Juoppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.Olen elänyt kahden tuollasen kanssa nuorempana.Ne ei muutu vanhimmiten .Pahenee vain.Mieti haluatko pilata hyvinvointisi elämällä tuollasen miehen kanssa?Minulla tuo oli syy eroon.Samanlaisia ukkoja en huolisi mistään hinnasta enää.
Mikä tässä juomisessa nyt sitten on niin kamalaa, että erota täytyy?
Juominen on tyhmää, epäterveellistä, kallista, pahanhajuista ja ällöttävää. Miksi haluaisin juovan puolison?
Niimpä, elä sitten ihan yksin ja juo vain vettä.
Meillä vaimo alkoholisti. Joka viikonloppu menee viiniä huomattavasti (jokin pänikkä päivässä). Melko usein jo viikollakin otettava hiukan (lasi tai pari jonain iltoina). Aina humalassa uhotaan, että huomenna en ota mitään ja alan kuntoilemaan (ja laihduttamaan). Itsekin toki juon, mutta en niin paljon. Viikonloput ovat jo ahdistavia kun pelottaa vaimon juominen (haastaa riitaa kännissä). Mitä pitäisi tehdä?
Mikä ongelma on juomisen takana. Luultavasti miehesi ei osaa ongelmanratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo alkoholisti. Joka viikonloppu menee viiniä huomattavasti (jokin pänikkä päivässä). Melko usein jo viikollakin otettava hiukan (lasi tai pari jonain iltoina). Aina humalassa uhotaan, että huomenna en ota mitään ja alan kuntoilemaan (ja laihduttamaan). Itsekin toki juon, mutta en niin paljon. Viikonloput ovat jo ahdistavia kun pelottaa vaimon juominen (haastaa riitaa kännissä). Mitä pitäisi tehdä?
Älä ainakaan ala riitelemään kun se on humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Teidän pitää lopettaa juominen kokonaan. Mihin ihminen tarvitsee alkoholia. Ei mihinkään
Tuossa on vain se määrä minkä miehesi juo julkisesti. Lisäksi voi olla tuoppi silloin tällöin, piilopulloa, huikka lisäkaljaa hakiessa ym. Määrät kasvavat lisäksi jatkuvasti. Ei kannata alkaa tuota katsomaan. Jos ei lopeta tai hae apua niin välit poikki vaan, valitettavasti.
ex-Juoppo
On alkoholisti, mutta mitä se sinua haittaa kun käytöskään ei muutu. Älä rajoita miehesi harrastusta.
6-pack päivässä ei tunnu missään mutta suurkulutusrajat paukkuvat. Toisaalta jos on viikon juomatta niin 6-packistä tulee jo krapula.
Rajoittaako alkoholinkäyttö muuta elämää? Tämä on usein se avainkysymys, joka paljastaa todellisen alkoholistin. Jos täytyy esimerkiksi jättää joku harrastus tai kiva reissu sen vuoksi, että pitäisi olla selvin päin, alkoholisti sitten vaan juo.oToinen kysymys on oikeastaan jatkoa edelliseen: pystyykö olemaan juomatta useamman viikon? Alkoholisti selittelee "kyllä minä voisi olla juomatta jos haluaisin" ... mutta ei halua. Oma valinta!
Ja vielä yksi kysymys: juoko enemmän tai vähemmän salaa? Ei tavalliseen tapaan "pari" ottavalla ole mitään peittelemistä.
Jatkuva juominen vaikuttaa väistämättä terveyteen, käyttäytymiseen ja jopa järkeen. Se on jo alkanut siitä, että ei enää kunnioita sinua. Se voi tosin johtua muustakin kuin alkoholinkäytöstä.