Onko mies alkoholisti?
Joka viikonloppu sama kaava... "otan parit" joka siis aina tarkoittaa 6-8 ja siihen päälle käy yleensä aina hakemassa lisää "pari" eli hänen mielestään 3.
Tämä yleensä pe-la joskus jo to pitää ottaa se 6.
Joskus/useimmiten viikon aikana täyttyy se 24 yhteensä. Miten näette asian? Onko vakavaa vai pitäisikö minun "löysätä nutturaa"
Ei ole erilainen juotuaan, toki huomaan sen hänestä jollain tapaa. Olen puhunut tästä ja aina sanonut että et sitten hae lisää kun kello lähestyy yhdeksää. Tuntuu ettei hän enää kunnioita minua ollenkaan eikä sanomisillani ole väliä. Eroakin pohtinut pitkään mutta on meillä hyviäkin hetkiä.
Kommentit (35)
Kyllä.Olen elänyt kahden tuollasen kanssa nuorempana.Ne ei muutu vanhimmiten .Pahenee vain.Mieti haluatko pilata hyvinvointisi elämällä tuollasen miehen kanssa?Minulla tuo oli syy eroon.Samanlaisia ukkoja en huolisi mistään hinnasta enää.
En itse katselisi tuollaista. Onko teillä lapsia, käykö mies töissä, millaista elämänne muuten on?
Moneskohan tuhannes tällainen aloitus tämä on? Palstamammojen mielestä rapajuoppo,
tavallisten ihmisten mielestä ei. Näin tämä ketju tulee taas etenemään. Ja kysellään onko lapsia ja jankajankka.
Keski-Euroopassa ihmiset juo tuon verran jo lounailla, mutta toki palstamammojen mielestä mies on katuojapultsari
Miksi jopa tällaista määristä perseensärepivät eivät ole alun perinkin etsineet absolutistipuolisoa?
Kertokaa ihmeessä
On alkoholisti koska tuntee pakkoa juoda. Sinun puheesi ei vaikuta asiaan, rasitat vaan itseäsi. Turhaa toivoa ja aina pettymys. Eroa suosittelen. Vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.Olen elänyt kahden tuollasen kanssa nuorempana.Ne ei muutu vanhimmiten .Pahenee vain.Mieti haluatko pilata hyvinvointisi elämällä tuollasen miehen kanssa?Minulla tuo oli syy eroon.Samanlaisia ukkoja en huolisi mistään hinnasta enää.
Mikä tässä juomisessa nyt sitten on niin kamalaa, että erota täytyy?
Alkoholismi kehittyy pikku hiljaa. Miehesi näyttää olevan hyvää vauhtia tulossa alkoholistiksi ellei ole jo.
Mä olen jostain syystä miettinyt viime aikoina exääni paljon joka järjesti tuollaisen samanlaisen elämän mulle aikoinaan (15 vuotta sitten).
Exä tuli ihan pokkana vaikka kaljalavan kanssa normaalina arkipäivänä kotiin. Joi joka ikinen ilta ja sen kyllä huomasi käytöksestäkin, hänestä oli esim. hirvittävän hauskaa että lapsi pyynnöstä haki isille jääkaapista kaljan. Oli myös narskuhenkinen ja halusi kouluttaa varsinkin poikaansa karskimmaksi jota tämä ei luontaisesti ollut silloin eikä ole nyt 15 vuoden päästäkään. Joskus oli omat rahat jo loppu ja pyysi jopa mua maksamaan kaljalavansa! Isänsä toi joskus laivalta tai mistä lie tuliaisiksi mullekin lavan siideriä joista en juonut lopulta yhtään vaan mies kaiken.
En osannut mitenkään suhtautua tuohon kun en ollut koskaan nähnyt noin kovaa ryyppäämistä ja perheen kiusaamista joten meni aikansa ennen kuin suostuin edes itselleni myöntämään ettei se ollut millään tavalla normaalia tai hyväksyttävää.
Kun erottiin, mies lähti pysyvästi eikä ole lapsiaan tavannut sen koommin. Jos lapset olisivat joskus kyselleet asiasta, olisin voinut ottaa vaikka yhteyttäkin exään tai jotain, mutta eivät hekään halunneet isäänsä nähdä enää koskaan. Sen verran syvät arvet jäi. Ja minä kuitenkin päätin silloin että ikinä en pahaa sanaa lapsille isästään sano ja se on pitänyt, eli en ole vaikuttanut heihin mitenkään.
Tuo oli kyllä kauheaa aikaa mitä en halua enää ikinä tapahtuvan.
Juoppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä juomisessa nyt sitten on niin kamalaa, että erota täytyy?
Se, että se on kahdeksan vuoden päästä jo 48 pulloa viikossa ja sitten on jo oltava kirkkaita, kun ei jaksa juoda niin paljon.
Kokemuksesta voin sanoa, että on. "Löysää nutturaa.. Ihan normaalia on ottaa viikonloppuna pari.. jne." jankkaajille muistuttelen, että ei kukaan synny rapajuoppona. Alkoholismi alkaa salakavalasti ja pikkuhiljaa ne ongelmatkin tulee.
Tuossa on jo tosi selkeät alkoholismin merkit esillä. Kerta-annoksena 6 on jo tosi paljon miehellekin ja viikonloppuna viikkoannoskin ylittyy roimasti. Yksi tai kaksi olutta ei ole vielä paha (paitsi, jos nekin pitää aina joka viikonloppu olla), mutta tuolla määrällä pitääkin hälytyskellojen jo soida.
Lisäksi alkoholi selkeästi vaikuttaa jo parisuhteeseennekin. Jos miehesi pitäisi valita alkoholi tai sinut, valitsisi hän alkoholin varmasti. Alkoholisti poistaa elämästään tehokkaasti kyllä kaikki, jotka kyseenalaistavat hänen juomisensa.
(Ja jos joku joka tätä lukee miettii, että onpa ylireagointia, ehkä silloin kannattaa miettiä niitä omia juomistottumuksia kriittisesti. Muhiikohan niissä ongelma..)
Niin miksi valittajat eivät ole alun perinkin etsineet ansolutistipuolisoa?
Vastatkaa, jos kykenette
VMP, miehesi on täysi amatööri juomisen suhteen ja sinä olet todnäk tyypillinen nalkuttava lähiö v alas.
T: todellinen alkoholisti
PS from 2004 väh 1l tiukkaa pe-la loivareita su 17-25 kepua ja viikolla väh 1l tiukkaa ke.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että on. "Löysää nutturaa.. Ihan normaalia on ottaa viikonloppuna pari.. jne." jankkaajille muistuttelen, että ei kukaan synny rapajuoppona. Alkoholismi alkaa salakavalasti ja pikkuhiljaa ne ongelmatkin tulee.
Tuossa on jo tosi selkeät alkoholismin merkit esillä. Kerta-annoksena 6 on jo tosi paljon miehellekin ja viikonloppuna viikkoannoskin ylittyy roimasti. Yksi tai kaksi olutta ei ole vielä paha (paitsi, jos nekin pitää aina joka viikonloppu olla), mutta tuolla määrällä pitääkin hälytyskellojen jo soida.
Lisäksi alkoholi selkeästi vaikuttaa jo parisuhteeseennekin. Jos miehesi pitäisi valita alkoholi tai sinut, valitsisi hän alkoholin varmasti. Alkoholisti poistaa elämästään tehokkaasti kyllä kaikki, jotka kyseenalaistavat hänen juomisensa.
(Ja jos joku joka tätä lukee miettii, että onpa ylireagointia, ehkä silloin kannattaa miettiä niitä omia juomistottumuksia kriittisesti. Muhiikohan niissä ongelma..)
Jankajankka.
Vierailija kirjoitti:
VMP, miehesi on täysi amatööri juomisen suhteen ja sinä olet todnäk tyypillinen nalkuttava lähiö v alas.
T: todellinen alkoholisti
PS from 2004 väh 1l tiukkaa pe-la loivareita su 17-25 kepua ja viikolla väh 1l tiukkaa ke.
Omapaino 0,15 tonnia.
Alkoholi on hänelle nro 1, sinä jäät toiseksi. Sinä olet huolissasi ja harmissasi kun viikonloput menevät viinaa läträten. Olet alkanut kontrolloida, hän kokee sen jäkättämisenä ja saa siitäkin syyn juoda. Kierre on valmis. Suosittelen tutustumaan Al Anoniin, alkoholistien läheisten vertaistukiryhmään. Al Anon on AA :n alajaosto.
Kaljanlipittäjät ovat tulleet keskusteluun puolustelemaan juomistaan. Ap, mieti millaisen tulevaisuuden
haluat itsellesi. Katseletko yhä enemmän kaljasta pöhöttyvää miestä jonka rahat valuvat hiljalleen
kurkusta alas ja ainoa kiinnostava asia on seuraava pullo.
Teidän pitäisi keksiä jotain kivaa yhteistä tekemistä mihin alkoholi ei kuulu. Moni mies juo tylsyyteensä, seksinpuutteeseen, lapsiperhe-elämän aiheuttamaan turhautumiseen, työpaineisiin... jne.
Huono tapa ratkaista asioita, pitää keksiä parempia. Aloita kertomalla miehelle että hänen juomisensa vaivaa sinua. Sitten kysy miksi hänen täytyy juoda.
Siitä se lähtee.
ei