Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kauan kestää, että poliisi ottaa huijariin yhteyttä?

Vierailija
01.11.2019 |

Kirjoittelin tästä tuonne vanhaan ketjuuni: https://www.vauva.fi/keskustelu/3584639/milla-todennakoisyydella-kysees…

mutta teen nyt uuden tälle aiheelle.

Tosiaan tänään tein rikosilmoituksen myyjästä, miten kauan mahtaa mennä, että poliisi ottaa häneen yhteyttä? Minulle kävi siinä mielessä hyvin, että jostain syystä tuo myyjä oli niin typerä, että jätti itsensä täysin jäljitettäväksi osoitetta myöden. Laitoin ilmoitukseen aivan kaiken tästä myyjästä, mitä vain tiedän.

Miten kauan siis mahtaa mennä, että asia etenee?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
42/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule saavani tietää palstalta, milloin saan mahdollisesti rahani takaisin. Luulin, että täällä osataan lukea, kysyn muilta samassa tilanteissa olleilta, millaisella aikataululla poliisi on toiminut asian kanssa. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastasin, mutta eipä tuntunut kelpaavan.

Vierailija
44/52 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä, en usko että poliisi ottaa enää muhunkaan yhteyttä. Monta kuukautta sitten otin yhteyttä tori.fi:n ylläpitoon huijauksesta ja asia kyllä eteni poliisille asti. Viimeisin sähköposti on poliisilta.

Asia onkin tällä erää jäänyt siihen.

Vierailija
45/52 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ilmoitit poliisille. En tiedä auttaako se juuri sinua juuri tässä tapauksessa, mutta jos kaikki jättäisivät ilmoittamatta näistä jutuista "koska poliiseilla on muutakin tekemistä", huijausrikollisuus rehottaisi vielä pahempana. Ainakin olet tehnyt velvollisuutesi.

Juuri näin👍

Vierailija
46/52 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitänpä ketjua, asia on edennyt todella nopeasti.

Myyjä soitti minulle äsken, kuulosti olevan aivan sekaisin. Sanoi että "sä oot tehnyt rikosilmotuksen hei". Sanoin että mitä muuta olisi pitänyt tehdä, kun hän esti numeroni eikä lähettänyt tuotetta, sitten löy luurin korvaan.

Ap

Vierailija
47/52 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta myyjä kuvitteli että kun hän varastaa jonkun rahat, siitä ei tule mitään seuraamuksia?! Kuka oikeasti ajattelee noin?!

Vierailija
48/52 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta myyjä kuvitteli että kun hän varastaa jonkun rahat, siitä ei tule mitään seuraamuksia?! Kuka oikeasti ajattelee noin?!

En tosiaan tiedä onko ajatellut, että minä vain lahjoittaisin tuon summan hänelle, kun tajuan että hän varasti sen.

Kuulosti kyllä siltä, että oli jossain aineissa, kyseli kenen kanssa puhuu ja mikä minun nimeni on jne. Muuten ajattelisin, että on kamapäissään myynyt konsolin useammalle tyypille eikä muistanut sitä, mutta tuo ei ole mahdollinen selitys, koska oli estänyt tosiaan numeroni.

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla tällaisten huijarimyyjien selitys, että miksi he kokevat tulleensa kohdelluksi väärin, kun varastavat ihmisten rahat ja sitten heistä tehdään rikosilmoitus?

Olisin ollut valmis tänään sopimaan tämän asian myyjän kanssa, että jos hän olisi palauttanut rahani, olisin voinut harkita ilmoituksen takaisin vetämistä, mutta en saanut tilaisuutta kun sain luurin korvaani.

Ap

Vierailija
49/52 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin huutonetissä vaikutti siltä, kuin yksi tyyppi olisi käyttänyt sitä vain pikavippipaikkanaan, kun myi erästä tuotetta suurin määrin epäilyttävän halvalla, eikä palautteiden perusteella juuri kukaan sen ostanut ollut sitä kuitenkaan saanut. Väitti olleensa hyvin yllättynyt, että tuote on niinkin kysyttyä sillä hinnalla ja katsoi sitten loogisimmaksi vaihtoehdoksi alentaa sen hintaa. Ihmettelin, että mitä se oikein sekoilee, en minä ainakaan hintaa alentamaan menisi jos jo silläkin hetkellä oli väittämänsä mukaan työkiireiden ohella aikaavievää postitella tuotteita. Rahoja palautteli aina välillä joillekin odotteluun kyllästyneille, mutta jotkut jäi kokonaan ilmankin. Ilmeisesti ei ollut tilillä mitään mistä palauttaa ja "velkakierteeseen" jouduttuaan uusia tuotteita halvemmalla myymällä yritti kerätä rahaa joista palauttaa edellisille ostajille. Äärettömän fiksua toimintaa kaiken kaikkiaan.

Vierailija
50/52 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin huutonetissä vaikutti siltä, kuin yksi tyyppi olisi käyttänyt sitä vain pikavippipaikkanaan, kun myi erästä tuotetta suurin määrin epäilyttävän halvalla, eikä palautteiden perusteella juuri kukaan sen ostanut ollut sitä kuitenkaan saanut. Väitti olleensa hyvin yllättynyt, että tuote on niinkin kysyttyä sillä hinnalla ja katsoi sitten loogisimmaksi vaihtoehdoksi alentaa sen hintaa. Ihmettelin, että mitä se oikein sekoilee, en minä ainakaan hintaa alentamaan menisi jos jo silläkin hetkellä oli väittämänsä mukaan työkiireiden ohella aikaavievää postitella tuotteita. Rahoja palautteli aina välillä joillekin odotteluun kyllästyneille, mutta jotkut jäi kokonaan ilmankin. Ilmeisesti ei ollut tilillä mitään mistä palauttaa ja "velkakierteeseen" jouduttuaan uusia tuotteita halvemmalla myymällä yritti kerätä rahaa joista palauttaa edellisille ostajille. Äärettömän fiksua toimintaa kaiken kaikkiaan.

No justiinsa, oikea sankari taas siinä. En kyllä käsitä, miten ihmisille voi olla niin vaikea ymmärtää, että se tuote pitää siitä maksaneelle ihmiselle antaa.

Mietin juuri, että jos tämä "minun myyjäni" on joku narkki, niin tuskinpa hänellä mitään rahaa on minulle palauttaa. En silti todellakaan tahdo pelikonsolia häneltä enää, olen ihan varma että rikkoisi sen tahallaan tai tekisi sille jotain ennen postitusta kostoksi.

Mieluummin sitten annan asian mennä poliisin kautta ja ehkä oikeuteenkin käsiteltäväksi, sitä myyjä tuskin tahtoo, jos oikeasti on narkkari, niin tuskinpa haluaa olla poliisien kanssa tekemisissä ja saattaisi jopa hankkia rahat jostain. Vaikka aikaa voi tuossa mennä vuosiakin, niin ainakin myyjä joutuu miettimään usean kerran, että kannattiko tosiaan 90e takia.

Ap

Vierailija
51/52 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, jos myyjä nyt jostain kumman syystä haluaisi konsolin sittenkin minulle lähettää, joutuisin antamaan hänelle kaikki tietoni. Tottakai annoin ne jo kaupanteon yhteydessä torissa, mutta hänen käyttäjänsä on todennäköisesti poistettu, eikä hän niitä ottanut varmasti ylös, kun tarkoituksena ei ollut koskaan konsolia minulle postittaa, eikä varmasti muista niitä. Joten hänellä ei ole niitä mahdollista saada muualta kuin minulta, enkä tosiaan halua että tietää osoitteeni, ties vaikka ilmestyisi riehumaan tänne, vaikutti aika sekaiselta.

Ap

Vierailija
52/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän, jos jollakin joskus sama tilanne ja etsii vastauksia.

Sain soiton poliisilta, joka kysyi hiukan lisätietoja ja muutamaa kuvaa, jotka olin unohtanut ilmoituksesta. Poliisi kertoi tuosta oudosta lauantain puhelusta mainitessani, että todennäköisesti ei muista kenelle huijatulle on soittanut, kun hänellä kuulemma on pinossa muitakin huijauksia käsittelyssä. 

Juttu myös käsitellään kirjallisesti aikanaan, ettei minun tarvitse lähteä paikalle. 

Pitää kyllä sanoa, että tämä oli todella nopeaa toimintaa poliisilta, kun perjantaina iltapäivällä jätin ilmoituksen!

Ap