Kapteeni-perämies asetelma parisuhteessa
Miten saan naiseni ymmärtämään tuon? Molemmilla on ok olla omat mielipiteet ja kuuntelemme toisia, mutta loppupeleissä kapteenilla(minulla) on viimeinen sanavalta päätöksenteossa.
Naisystäväni kasvoi ero-perheessä eikä koskaan nähnyt miten perinteinen ydinperhe toimii kuin rasvattu kone kunhan tätä akattelumallia patriarkaalisesta perheen päästä noudatetaan.
M31
Kommentit (25)
Nainen on vahvempi kuin mies. Mies saisi olla vahva silloin kun naisen täytyy olla vahva jo lasten vuoksi. Tarvittaessa naisen on jopa helpompaa olla ilman miestä, kuin huonossa seurassa miehen kanssa. joten miehen pitäisi osoittaa sellaista vahvuutta, että kannattaisi pitää mies. Miehen kuuluu tukea naista toimillaan ja tehdä rohkeasti myös päätöksiä ja kantaa vastuuta, mutta ei kävellä naisen yli milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miten saan naiseni ymmärtämään tuon? Molemmilla on ok olla omat mielipiteet ja kuuntelemme toisia, mutta loppupeleissä kapteenilla(minulla) on viimeinen sanavalta päätöksenteossa.
Naisystäväni kasvoi ero-perheessä eikä koskaan nähnyt miten perinteinen ydinperhe toimii kuin rasvattu kone kunhan tätä ajattelumallia patriarkaalisesta perheen päästä noudatetaan.
M31"
Alapeukkuja.
"Miten saan mieheni ymmärtämään tuon? Molemmilla on ok olla omat mielipiteet ja kuuntelemme toisia, mutta loppupeleissä haluan tuntea itseni naiseksi ja miehen olevan assertiivisempi osapuoli.
Miesystäväni kasvoi ero-perheessä eikä koskaan nähnyt miten moderni perhe toimii harmonisesti kunhan tämä ajattelumalli molempien vahvuuksista otetaan huomioon.
N31"
Yläpeukkuja.
Sama asia, ilmaistuna tavalla joka kuulostaa kivemmalta, ja naisen toimesta.
Haluan mieheni olevan assertiivisempi=tekisi edes yhden päätöksen/kertoisi mielipiteen jostain EI OLE SAMA kuin ”haluan miehen olevan perheen pää”
"Assertiivisempi osapuoli" = assertiivisempi kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miten saan naiseni ymmärtämään tuon? Molemmilla on ok olla omat mielipiteet ja kuuntelemme toisia, mutta loppupeleissä kapteenilla(minulla) on viimeinen sanavalta päätöksenteossa.
Naisystäväni kasvoi ero-perheessä eikä koskaan nähnyt miten perinteinen ydinperhe toimii kuin rasvattu kone kunhan tätä ajattelumallia patriarkaalisesta perheen päästä noudatetaan.
M31"
Alapeukkuja.
"Miten saan mieheni ymmärtämään tuon? Molemmilla on ok olla omat mielipiteet ja kuuntelemme toisia, mutta loppupeleissä haluan tuntea itseni naiseksi ja miehen olevan assertiivisempi osapuoli.
Miesystäväni kasvoi ero-perheessä eikä koskaan nähnyt miten moderni perhe toimii harmonisesti kunhan tämä ajattelumalli molempien vahvuuksista otetaan huomioon.
N31"
Yläpeukkuja.
Haluan mieheni olevan assertiivisempi=tekisi edes yhden päätöksen/kertoisi mielipiteen jostain EI OLE SAMA kuin ”haluan miehen olevan perheen pää”
"Assertiivisempi" = assertiivisempi kuin nyt on.
Sori ohis.
/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31"
Alapeukkuja.
N31"
Yläpeukkuja.
"Assertiivisempi" = assertiivisempi kuin nyt on.
Sori ohis.
/7
Näin.
Mä en tunne YHTÄKÄÄN perhettä jossa mies johtaa. Kaikissa kaapin pikan määrää nainen ja miin myös itse omassa perheessäni. Suorastaan toivoisin että mies tekisi päätöksiä ja ottaisi vastuuta mutta ei, on helppo elämä kun jättää kaikki vastuut ja ikävät päätökset ja selvittelyt naiselle.
Kaikissa tuntemissani perheissä nainen on perheenpää ja mies reki jota vedetään perässä.