Aiotko muistaa elämäsi tärkeimpiä ihmisiä testamentissa?
Kommentit (53)
Minulla on aviopuoliso suljettu pois sukuperinnöstä ihan paperilla kun itse perin. Lapsille lakiosat, sen jälkeen muistan niitä Elämäni Ihmisiä, jotka ovat tuoneet merkitystä - ja tiedän että pienikin apu on heille apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse edes testamenttia, automaattisesti saavat mun omaisuuden ihan rintaperillisinä.
Kaikille oman geeniperimän jatkumon narsistinen palvonta ei ole prioriteetti. Lakiosa erikseen, sen jokainen tajuaa. Tämä ei ole omien siitiöiden/munasolujen/nussimisen jumalointiketju. Kysyttiin tärkeitä ihmisiä.
Tärkein ihminen minulle on ainoa lapseni, joka saa siis kaiken yksin. Muut voivat mennä töihin tienaamaan omat rahansa ja kärkkymästä toisten rahoja.
Aah! Attention whoring. Et pysty pysymään ketjusta poissa. Perus narsisti.
Alkaa kuulostaa siltä, että sinä olet se perinnön kärkkyjä etkä perinnön antaja.
Mun elämän tärkeimmät ovat puoliso ja lapset.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse edes testamenttia, automaattisesti saavat mun omaisuuden ihan rintaperillisinä.
Kaikille oman geeniperimän jatkumon narsistinen palvonta ei ole prioriteetti. Lakiosa erikseen, sen jokainen tajuaa. Tämä ei ole omien siitiöiden/munasolujen/nussimisen jumalointiketju. Kysyttiin tärkeitä ihmisiä.
Tärkein ihminen minulle on ainoa lapseni, joka saa siis kaiken yksin. Muut voivat mennä töihin tienaamaan omat rahansa ja kärkkymästä toisten rahoja.
Alkaa kuulostaa siltä, että sinä olet se perinnön kärkkyjä etkä perinnön antaja.
eri
Onneksi tulit kertomaan sen tänne, jossa tietoasi ei kaivattu. Mutta me ymmärrämme sinua, ihan jo tuon ylläolevan perusteella. Siihen saa apua.
En aio tehdä testamenttia, perintökaaren mukaan kaikki menee juuri kuten pitääkin.
Meillä on aika monimutkainen testamentti, jossa saajina ovat puoliso ja lapset, mutteivät lasten puolisot. En avaa sitä enempää.
Kaikein kannattaa huomata, että, jos leski saa perintönä 100 000 euroa, on se kokonaan verovapaata. Siksi pelkästään kannattaa tehdä testamentti, ellei sitten jostain syystä halua antaa tuota rahaa lapsilleen.
Tällä hetkellä en koe tarvetta tehdä testamenttia, puoliso on varakas, lasten lisäksi läheisiä omat ja puolison vanhemmat mutta mitäpä nuo vanhukset perinnöllä tekisivät? Tietysti tilanne saattaa tulevaisuudessa muuttua ja ehkä päätän jättää omaisuutta myös esimerkiksi lasten serkuille tai omille kummilapsilke, jos yhteydenpito jatkuu heidän ollessaan aikuisia.
Toivottavasti kukaan kiero naapuri ei huijaa minua vanhana dementikkona jättämään kaikkea hänellekiitoksrksi naapuriavusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Onneksi tulit kertomaan sen tänne, jossa tietoasi ei kaivattu. Mutta me ymmärrämme sinua, ihan jo tuon ylläolevan perusteella. Siihen saa apua.
Sinulla ei taida hissi kulkea ullakolle saakka
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä en koe tarvetta tehdä testamenttia, puoliso on varakas, lasten lisäksi läheisiä omat ja puolison vanhemmat mutta mitäpä nuo vanhukset perinnöllä tekisivät? Tietysti tilanne saattaa tulevaisuudessa muuttua ja ehkä päätän jättää omaisuutta myös esimerkiksi lasten serkuille tai omille kummilapsilke, jos yhteydenpito jatkuu heidän ollessaan aikuisia.
Toivottavasti kukaan kiero naapuri ei huijaa minua vanhana dementikkona jättämään kaikkea hänellekiitoksrksi naapuriavusta...
No eikö varakkaan kannata testamentata varakkaalle leskelle 100.000, koska sen voi tehdä verovapaasti?
Ainoa tapa vaikuttaa omiin asioihinsa kuoleman jälkeen on testamentti. Viisainta miettiä hyvissä ruumiin ja sielun voimissa, onko jotain mihin haluaa vaikuttaa. Esim siihen miten perintöä verotetaan voi vaikuttaa hallintaoikeuden pidättämiselle leskelle. Asunto ei ole enää verottajan mielestä niin arvokas, kun leskellä on siihen testamentilla annettu hallintaoikeus.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa veroja liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Sinulla ei taida hissi kulkea ullakolle saakka
Vaasastako kiusataan?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa vaikuttaa omiin asioihinsa kuoleman jälkeen on testamentti. Viisainta miettiä hyvissä ruumiin ja sielun voimissa, onko jotain mihin haluaa vaikuttaa. Esim siihen miten perintöä verotetaan voi vaikuttaa hallintaoikeuden pidättämiselle leskelle. Asunto ei ole enää verottajan mielestä niin arvokas, kun leskellä on siihen testamentilla annettu hallintaoikeus.
Mihin tarvitaan hallintaoikeustestamenttia asunnon osalta, koska leskellä on siihen asumisoikeus joka tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan hallintaoikeustestamenttia asunnon osalta, koska leskellä on siihen asumisoikeus joka tapauksessa?
Verottajaa varten. Hallintaoikeus laskee asunnon verotusarvoa. Faktinen tilanne ei toki muutu.
Puoliso ei peri, paitsi lapsettomilla pareilla.