Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotko muistaa elämäsi tärkeimpiä ihmisiä testamentissa?

Vierailija
01.11.2019 |

Miten?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäni tärkeimmät ihmiset ovat lapseni. Ei tarvita erillistä testamenttia vaan perivät kaiken omaisuuteni muutenkin. 

Tätä ei kysytty. Kenenkään elämän tärkeimmät ihmiset eivät todellisuudessa voi olla omat lapset. Siihen montakin perustetta. Tämä kertoo vain läheisriippuvuudesta ja narsismista.

Sulla ei taida olla lapsia?

On. Heille menee lakiosa. Rautalanka ei taas riitä narsistille, tarvitaan ratakiskoa.

Ratakiskoa myös sulle, kun et ymmärrä, että joillekin ne omat lapset ovat myös tärkeimmät ihmiset.

Kivikissa?

En todellakaan ole. Häivy nyt ketjusta hyysäämään kersojasi.

Aikuinen on, ei tarvitse hyysätä. Miksi noin aggressiivinen?

Ignore.

As you wish. Tarkkuutta otsikointiin. 

Vierailija
22/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäni tärkeimmät ihmiset ovat lapseni. Ei tarvita erillistä testamenttia vaan perivät kaiken omaisuuteni muutenkin. 

Tätä ei kysytty. Kenenkään elämän tärkeimmät ihmiset eivät todellisuudessa voi olla omat lapset. Siihen montakin perustetta. Tämä kertoo vain läheisriippuvuudesta ja narsismista.

Okei, siskonikin on mulle tärkeä ihminen, mutta hän on itsekin sen verran varakas, ettei tarvitse multa perintöä. Vanhempani ovat jo kuolleet eikä lapsenlapsiakaan vielä ole. Muita tärkeitä  ihmisiä mulla ei ole.

Ystäviä? Ihmisiä, jotka ovat auttaneet hädän hetkellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan saattohoitamani ystävän lapsia pienesti.

Vierailija
24/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tosi tärkeä ihminen eli puoliso perii anyway jos on vielä hengissä kuollessani. Testamentissa muistetaan eläinsuojelujärjestöjä.

Vierailija
25/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse edes testamenttia, automaattisesti saavat mun omaisuuden ihan rintaperillisinä. 

Kaikille oman geeniperimän jatkumon narsistinen palvonta ei ole prioriteetti. Lakiosa erikseen, sen jokainen tajuaa. Tämä ei ole omien siitiöiden/munasolujen/nussimisen jumalointiketju. Kysyttiin tärkeitä ihmisiä.

Tärkein ihminen minulle on ainoa lapseni, joka saa siis kaiken yksin. Muut voivat mennä töihin tienaamaan omat rahansa ja kärkkymästä toisten rahoja.

Vierailija
26/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttaan kummitytölleni koruja.

Vierailija
27/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse edes testamenttia, automaattisesti saavat mun omaisuuden ihan rintaperillisinä. 

Kaikille oman geeniperimän jatkumon narsistinen palvonta ei ole prioriteetti. Lakiosa erikseen, sen jokainen tajuaa. Tämä ei ole omien siitiöiden/munasolujen/nussimisen jumalointiketju. Kysyttiin tärkeitä ihmisiä.

Tärkein ihminen minulle on ainoa lapseni, joka saa siis kaiken yksin. Muut voivat mennä töihin tienaamaan omat rahansa ja kärkkymästä toisten rahoja.

Aah! Attention whoring. Et pysty pysymään ketjusta poissa. Perus narsisti.

Vierailija
28/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla lapsia?

Ei kun tämä on ahnas gold digger, jonka miesystävä laittoi pihalle kun ryhtyi ahnehtimaan miehen rahoja. Miehen lapsille ei olisi saanut antaa mitään, saati jättää perinnöksi.

Vierailija
29/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, siskonikin on mulle tärkeä ihminen, mutta hän on itsekin sen verran varakas, ettei tarvitse multa perintöä. Vanhempani ovat jo kuolleet eikä lapsenlapsiakaan vielä ole. Muita tärkeitä  ihmisiä mulla ei ole.

Ystäviä? Ihmisiä, jotka ovat auttaneet hädän hetkellä?

Ihmiset, jotka ovat auttaneet mua hädän hetkellä, ovat olleet vanhempani, siskoni ja nykyisin aikuiset lapseni. E ole koskaan tarvinnut apua ystäviltäni.

Vierailija
30/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri kirjoittaja.

Vierailija
31/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kuulostaa siltä, että sinä olet se perinnön kärkkyjä etkä perinnön antaja.

Vierailija
32/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap editoi otsikon kysymystä:

Aiotko muistaa testamentissasi muita kuin rintaperillisiä - eli _tärkeitä_ ihmisiä? Miten?

En itseasiassa tieda, miten mun perinnonjako menisi, jos kuolisin aitini jalkeen. (Isani olisi varmaan siina vaiheessa myoskin jo kuollut.)

Mulla ei ole lapsia eika sisaruksia. 

Pystyisinko testamenttaamaan avopuolisolle vai pitaisiko olla naimisissa? 

Pystyt testamenttaamaan avopuolisolle ja toisinaan pitkä avoliitto voidaan rinnastaa avioliittoon.

Vierailija
33/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotko muistaa testamentissasi muita kuin rintaperillisiä - eli _tärkeitä_ ihmisiä? Miten?

En itseasiassa tieda, miten mun perinnonjako menisi, jos kuolisin aitini jalkeen. (Isani olisi varmaan siina vaiheessa myoskin jo kuollut.)

Pystyt tietysti testamenttaamaan avopuolisolle. Avopuoliso vaan maksaa perintöverot kalleimman kautta, eli siinä mielessä kannattais käydä laittamassa nimmarit vihkitodistukseen.

Vierailija
34/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyt tietysti testamenttaamaan avopuolisolle. Avopuoliso vaan maksaa perintöverot kalleimman kautta, eli siinä mielessä kannattais käydä laittamassa nimmarit vihkitodistukseen.

Jep. Perintökaaren mukaan sukulaiset kaivetaan vähän kauempaakin, mutta ilman testamenttia puoliso ei peri. Tässä hyvä tiivistelmä. https://www.etlehti.fi/artikkeli/raha/kuka-minut-oikein-perii

Vierailija
35/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Avomiehelle (lapseni isä) ja lapselle 50-50.

Vierailija
36/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v*ttua täällä tapahtuu?

Vierailija
37/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testamentata voi ihan kenelle tahansa.

Vierailija
38/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä v*ttua täällä tapahtuu?

Vaikea sanoa näin etänä. Kone kiinni ja keskityt tilanteeseen.

Vierailija
39/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kuulostaa siltä, että sinä olet se perinnön kärkkyjä etkä perinnön antaja.

Antaja. Ei syytä kärkkymiseen (enkä puhu varallisuudesta).

Vierailija
40/53 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni tärkeitäntä ihmistä en muista testamentissa, mutta siskoni lapsille testamenttaan kaiken.