V***u! Joulu pilalla!!!
En pääse viettämään joulua muun perheen ja suvun kanssa kun TAAS pitää olla töissä. Taas piti osaston prinesessa saada lomansa juuri jouluviikolle koska hänellä on vaan kaksi lomapäivää. Oma moka kun on kaikki jo käyttänyt.
Kommentit (24)
Mä olin viime joulun töissä ja olisin 'päässyt' tänäkin jouluna mutta sanoin että ei käy.
treffit kirjoitti:
Jos kerran oli "taas", niin voit sanoa etta "olit viimekin vuonna, nyt on mun vuoro"?
Juu, sanoin...mutta kauhee ulina ja alkoi marttyyrimaisesti puhumaan ”hänpä sitten peruu kaikki lomansa”.
No, toivottavasti saan uuden duunin kohta niin ei tarvii enää kuunnella tota.
Ap
Itse olin aina töissä joulut, pääsiäiset ym. työskennellessäni sairaalassa - koska korvaukset ja hismkatin hyvä työilmapiiri yleensä tuolloin. Jep, oma perhe ei tästä piittannut, koska emme juhli näitä perinnepyhiä. Sopi meille erinomaisen hyvin. Kysele, josko joku vaihtaisi vuoroa. Varmasti löytyy...
;[/quote]
Juu, sanoin...mutta kauhee ulina ja alkoi marttyyrimaisesti puhumaan ”hänpä sitten peruu kaikki lomansa”.
Ap[/quote]
Tuohon olisit vaan sanonut, että "no sepä ikävää".
Uudessa työpaikassakin löytyy aivan satavarmasti edes yksi henkilö, joka huomaa kynnysmattoutesi ja alkaa tehdä sielläkin samoin. Ellet ala pitää puoliasi, niin olet töissä joka joulu työpaikasta riippumatta.
Itse tykkään tehdä juhlapyhinä töitä melko hyvän rahallisen korvauksen vuoksi eikä tarvitse stressata mistään sukuvierailuista... Osa porukasta aloittaa sen riitelyn lomista ja vapaista jo hyvissä ajoin, kun ei millään haluta olla jouluna töissä... V*ttu jos teet vuorotyötä, niin silloin siellä jouluna on oltava töissä ja jos olit viime vuoden vapailla, niin nyt olet töissä. Aivan käsittämätöntä touhua.
Erikoista kyllä ap sinulla, että jos olit viime vuoden jouluna töissä, niin miksi sinun nyt pitäisi olla?
Hah, meiltä kiellettiin lomien ja pekkasten pitäminen jouluviikolla, sekä uudenvuoden viikolla ne kaksi päivää ennen uuttavuotta. Elintarvikeala, ja kaikkien pitää olla vääntämässä uudenvuoden ruokia kauppaan..
Vierailija kirjoitti:
Hah, meiltä kiellettiin lomien ja pekkasten pitäminen jouluviikolla, sekä uudenvuoden viikolla ne kaksi päivää ennen uuttavuotta. Elintarvikeala, ja kaikkien pitää olla vääntämässä uudenvuoden ruokia kauppaan..
Myös rahoitusalalla oli mahdotonta saada pidettyä välipäiviä vapaana, koska piti olla tekemässä rahansiirtoja vuoden vaihtumista varten.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Jos kerran oli "taas", niin voit sanoa etta "olit viimekin vuonna, nyt on mun vuoro"?
Ap
No, senkun sanot etta siinahan perut. Jos sina olit viime jouluna toissa ja han ei, on ihan odotettua etta tana vuonna menee toisinpain. Tamankin voit hanelle sanoa.
Tassa maailmassa pitaa pitaa puolensa.. <3
Meillä ainakin on joka vuosi ainaista tappelua lomien ja työvuorojen kanssa juurikin joulun aikaan... Kyse on hoitoalasta. Samat ihmiset jaksaa vääntää vuodesta toiseen ja kun ihan oikeasti suurimmalla osalla on ne pienet lapset, niin ei hyvänen aika kaikki voi olla samaan aikaan pois :D tai no pahimmat kiukuttelijat ovat lähellä eläkeikää olevia mummoja, jotka haluavat viettää sitä joulua lastenlastensa kanssa... Vaihtaisi sitten päivävuoroon, niin ei tarvitsisi stressata.
Osasyy tähän sekamelskaan on myös esimiehen tapa hoitaa asioita aivan järjettömällä tavalla ja mielellään suosii jotain tiettyjä henkilöitä eikä ole minkäänlaista johdonmukaisuutta.
Jotkut nyt vaan on niin omaan napaan tuijottajia että lomien kierto ei mene jakeluun. Mullakin oli työkaveri, 60v nainen joka oli useampana vuonna saanut kesälomansa heinäkuussa ja sen yhden kerran kun joutuikin pitämään lomansa kesäkuussa, jaksoi vollottaa viikkokausia kuinka häntä sorretaan ja otti niin koville että piti lipittää viiniä reilummasti. Vihan pitoa riitti sitten pitkään :D Tsiisus että voi vanha ihminen olla lapsellinen. Vaan saatiinpa hyvät naurut pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä samat kiellot. Paitsi olen myymässä tuota toimittamaanne eteenpäin. Eikä tule juhlapyhistä hyviä korvauksia. Jouluaattokin normipalkalla töissä. Hieman hankalaa saada lapset tuolloin hoitoon kun päiväkoti kiinni, varapaikka pph joka ei töissä 24 eikä 25 joulukuuta 🤔 ehdotettiin ottaa sukulaisia hoitoavuksi 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on joka vuosi ainaista tappelua lomien ja työvuorojen kanssa juurikin joulun aikaan... Kyse on hoitoalasta. Samat ihmiset jaksaa vääntää vuodesta toiseen ja kun ihan oikeasti suurimmalla osalla on ne pienet lapset, niin ei hyvänen aika kaikki voi olla samaan aikaan pois :D tai no pahimmat kiukuttelijat ovat lähellä eläkeikää olevia mummoja, jotka haluavat viettää sitä joulua lastenlastensa kanssa... Vaihtaisi sitten päivävuoroon, niin ei tarvitsisi stressata.
Osasyy tähän sekamelskaan on myös esimiehen tapa hoitaa asioita aivan järjettömällä tavalla ja mielellään suosii jotain tiettyjä henkilöitä eikä ole minkäänlaista johdonmukaisuutta.
Esimies teoillaan luo eripuraa työntekijöiden välille. Pitäisi uskaltaa olla jämäkkä ja luoda järjestelmä jossa jokainen vuorollaan joutuu työvuoroon jouluna ja muina juhlapäivinä. Jämäkkyys, johdonmukaisuus, tasapuolisuus: hyvän esimiehen ominaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Ap
No siinähän sitten olisi perunut. Miten asia sinua liikuttaa? Älä ole kynnysmatto
Meillä pomo laittaa aina marraskuussa taukotilaan lapun, jossa kysytään kuka haluaa olla töissä joulunpyhät ja uudenvuoden.
Minä en ole vuosiin ollut joulua töissä, kaikki uudenvuodenaatot olen ollut.
Niitäkin meillä on, jotka tekevät molemmat ja niitä jotka eivät tee kumpaakaan.
Se sopii hyvin kaikille. Muista pyhistä ei kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nyt vaan on niin omaan napaan tuijottajia että lomien kierto ei mene jakeluun. Mullakin oli työkaveri, 60v nainen joka oli useampana vuonna saanut kesälomansa heinäkuussa ja sen yhden kerran kun joutuikin pitämään lomansa kesäkuussa, jaksoi vollottaa viikkokausia kuinka häntä sorretaan ja otti niin koville että piti lipittää viiniä reilummasti. Vihan pitoa riitti sitten pitkään :D Tsiisus että voi vanha ihminen olla lapsellinen. Vaan saatiinpa hyvät naurut pitkäksi aikaa.
Silloin, kun meille tuli kiertävät kesälomat, niin johan sieltä pari parkujaa nousikin esille. Juurikin tuollaisia kuudenkympin tienoilla olevia rouvashenkilöitä ja yksi yhteinen piirre oli mökin omistaminen. Kun ei millään ehdi laittamaan mökkiä kesäkuntoon, kun loma on elokuussa ja mökkeilykausi päättyy ja yhyyyy... Tytär tulee lapsien kanssa heinäkuussa 2 viikoksi ja hän ei pääse, kuin viikonloppuisin vaan yhyyyyy... Tsiisus. Onneksi ovat jo eläkkeellä, niin saavat siellä mökillään olla rauhassa koko kesän, ettei työt pilaa sitä iloa.