Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin pienelle paikkakunnalle ja paikalliset tuijottavat

Vierailija
31.10.2019 |

Muutin pienelle paikkakunnalle pk. seudulta ja olen havahtunut paikalliseen ilmiöön, että paikalliset ihmiset tuijottavat, joka puolella kuin olisin joku markkinaesine. Onko tämä tavallista pienellä paikkakunnalla ja voiko odottaa että ilmiö lievenee ajan mittaan?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja sinun kuuluu tuijottaa takaisin, niin vähitellen ne muistaa olla tuijottamatta sinua yhtä paljon kuin nyt.

Vierailija
2/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla uudet kasvot huomataan. Turha miettiä asiaa sen enempää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, tuttua tekstiä, tervetuloa maaseudulle :)

kohta koko kylä tietää omat asiasi paremmin kuin sinä itse!

Vierailija
4/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienellä paikkakunnalla uudet kasvot huomataan. Turha miettiä asiaa sen enempää. 

Vaikka olisi nainen ja Keski-iässä?

Vierailija
5/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot neuroottinen. Nehän tuijottaa kaikkea, ei erityisesti sua

Vierailija
6/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole. Naiset osaavat kirjoittaa keski-iän oikein.

Vierailija
7/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ne tuijottaa kun miettii kuka sä oot ja mitä teet siellä. Anna tuijottaa ja sano vaikka päivää.

Vierailija
8/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinpa vasta katsotaankin. Ja juorua pukkaa. Jos ei ole mitään juoruttavaa niin kyttäävät ja keksivät itse toinen toistaan hurjempia juttuja. Näin on kaikilla pienillä paikkakunnilla, asiat jotka eivät kaupungissa kiinnosta ketään ovat tuppukylien herkkujuoruja!

Vierailija
9/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ihminen kiinnittää huomiota. Ne kuule varmasti kahvipöydissä miettivät porukalla, kuka olet, mistä tulet ja mitä ihmettä mahdat siellä tehdä. Sitten kun kaikki tietävät ja sinuun on totuttu, eivät enää jaksa tuijottaa.

Vierailija
10/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene ohi.

Ostettiin mökiksi/vapaa-ajan kodiksi vanha kansakoulu 15v sitten, ja vieläkin kylillä ja kaupassa tuijotetaan. Ja tehdään tikusta asiaa, tyyliin "mun mummo kävi täällä koulussa" ja ajetaan muitta mutkitta pihaan, ja pyritään sisään "katsomaan onko mikään muuttunut".

S**tanan landet. Tämäkin 120 km Helsingistä, ja henkinen välimatka on miljoona km.

Vierailija
11/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaminenhan on perisuomalainen tapa. Täällä muualla maailmassakin suomalaiset erottaa toljotuksesta. Usein on vielä suu auki ja synkkä ilme.

Joo ja reput ja lippikset kuuluvat asiaan myös. Naisilla caprihousut ja kirjava tunika ja eccot jalassa, mielellään myös nilkkasukat.

Vierailija
12/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole. Naiset osaavat kirjoittaa keski-iän oikein.

Tästä nousi kyllä mieleen uusi kysymys: millainen tuijotuskulttuuri mahtaa olla Keski-idässä?

Vierailija
13/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen että jos olet vähänkin erilainen sinusta puhutaan pahaa selän takana, kyräilyä ja tuulesta temmattuja juoruja unohtamatta. Koskee kyllä kaikkia mutta erityisesti niitä jotka on vähänkin erilaisia.

Vierailija
14/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta.

Käyn pienellä parin tuhannen asukkaan paikkakunnalla. Kaupassa kaikki tuijottavat että "mitä sä täällä teet", myyjistä alkaen. :D

Välillä hieman ahdistavaa, mutta kyllä siihen tottuu.

Kummelin Kyläkauppa-sketsi sopii tähän oikeesti aika hyvin.

Vierailija
16/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista, eika ole edes pelkastaan suomalainen tapa. Itse muutin aikoinani ainoana ulkomaalaisena nykyiseen asuinpaikkaani (n. 600 ihmisen kyla Keski-Euroopassa) ja aina kun liikuin pihalla, naapurit tuijotti ikkunoista etta mita se nyt tekee. Siis vaikka ihan roskasailioita tielle vein, etta tyhjentavat. 

Lakkasin välittämästä, ja kun yksi talvi tuli lunta niin panin toppavaatteet (lasketteluvaatteet) paalle ja menin moyrimaan lumeen, tein lumiukon ja lumipalloista lumilyhdyn (olin tuolloin 40). Taas naapureilla verhot heilui mutta en valittanyt. Paivaa myohemmin myos naapurin pihalle oli ilmestynyt lumilyhty :D

Ja nythan ne vasta katsookin kun olen uudessa suhteessa...TOISEN ULKOMAALAISEN kanssa :D Se ottaa enemman paineita kuin mina, ei ole viela tottunut. Aina mm. raappaamassa puutarhaa, "etteivat ajattele ettei me osata pitaa huolta kun ollaan ulkomaalaisia ja kaikki" :D 

Vierailija
17/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti replikoit, että " vittuako tuijotat, idiootti" , niin sinut jätetään rauhaan.

Vierailija
18/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Käyn pienellä parin tuhannen asukkaan paikkakunnalla. Kaupassa kaikki tuijottavat että "mitä sä täällä teet", myyjistä alkaen. :D

Välillä hieman ahdistavaa, mutta kyllä siihen tottuu.

Kummelin Kyläkauppa-sketsi sopii tähän oikeesti aika hyvin.

Ei hitto - mulla kavi vahan samat Prisman kassalla, jolla olin opiskeluaikoina toissa. Kaksi semmoista vahan laitapuolen kaveria tuli ostamaan sokeria, hiivaa ja tuoremehua. En pystynyt vastustamaan kiusausta vaan sanoin etta "ahaa, pojat meinaa ruveta leipomaan vai". 

Ne kylla otti ihan huumorilla, nauroivat sydamellisesti :) 

Vierailija
19/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa asua Helsingissä.

Vierailija
20/48 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen että jos olet vähänkin erilainen sinusta puhutaan pahaa selän takana, kyräilyä ja tuulesta temmattuja juoruja unohtamatta. Koskee kyllä kaikkia mutta erityisesti niitä jotka on vähänkin erilaisia.

Tasta hyvana esimerkkina kun kavin parin kaverin kanssa perjantaioluella (oikeasti vaan yhdella, olin viela autolla) paikallisessa baarissa ja sanoin lahtiessa etta "pitaa lahtea kotiin kun mun beibi on siella yksin", tarkoittaen n. viiden kuukauden ikaista pentukoiraani. 

Kuulin myohemmin etta pidan ullakolla vauvaa ja jatan sen yksin aina kun lahden ryyppaamaan

Yksi. Olut. Yksi. Ei vauvaa.