Peruin juuri äsken lääkäriajan, koska te-virkailija käski ventata puhelinsoittoaan
Niin te-virkailija uhkasi pistää työnhakuni voimassaolon pois, jos en vastaa häneltä tulleeseen soittoonsa ensi kuun 4. päivän jälkeen. Virkailija ei voinut kertoa, mihin aikaan ja mikä päivä hän soittaa, mutta jos en pysty vastaamaan toiseenkaan hänen yrittämäänsä soittoonsa, niin hän katkaisee lausunnollaan työttömyysturvapäivärahani. Ajattelinpa sitten perua saamani lääkäriajan marraskuussa, koska täytyy nyt sitten alkaa venaamaan puhelua häneltä, koska virkailija ei tiennyt, mihin aikaan hän soittaa minulle marraskuun neljännen päivän jälkeen, kun viimeksi tapasimme te-toimistossa. En uskalla mennä mihinkään tuon tietyn päivän jälkeen sellaiseen paikkaan, missä en voisi vastata puhelimeen tai en kuule puhelimeni soittoääntä. Kaivoin jo vyölaukunkin esiin, jonka kiedon vyötärölleni tuon tietyn päivän jälkeen, ja kannan siinä puhelintani mukana. Täytyy myös muistaa ladata puhelimeni akku, ettei virta vaan lopu juuri silloin kun te-virkailija yrittää soittaa puhelimeeni.
Kommentit (54)
Hän soittaa sinulle toisen kerran, jos et ensimmäiseen pysty vastaamaan. Rauhoitu ja mene hyvä ihminen sinne lääkäriin!
Vierailija kirjoitti:
No mikset soita takaisin jos ovat yrittäneet tavoitella?
Kertoo hyvin että et ole ollut työkkärin kanssa tekemisissä. Ei sinne voi soittaa takaisin, voi jättää vain soittopyynnön.
Ei voi kun kusi sukassa odottaa koska soittavat sinä päivänä, kun ei edes sanota soittaako ennen puolta päivää vai sen jälkeen. Vessaankin on pakko ottaa se puhelin, ja toivoa että ei soita juuri silloin kun kädetkin pitäisi pestä.
Ja suihkussa on käytävä joko ennen klo 8 tai 16 jälkeen.
Jos tuolla tavoin toimii, olisi todella aiheellista mennä työelämävalmennukseen. Uusavuttomuutta tai mitä lie ylihuolehtivien vanhempien kasvatuksen tulosta, on jopa tapauksia, ettei uskalleta soittaa viranomaiselle neuvon kysymiseksi vaan koetaan selvittää nettipalstoilta.
Vierailija kirjoitti:
Virkailija kielsi soittamasta takaisin hänelle, jos en pysty vastaamaan, tarjosin sitä mahdollisuutta hänelle kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo hyvin että et ole ollut työkkärin kanssa tekemisissä. Ei sinne voi soittaa takaisin, voi jättää vain soittopyynnön.
Ei voi kun kusi sukassa odottaa koska soittavat sinä päivänä, kun ei edes sanota soittaako ennen puolta päivää vai sen jälkeen. Vessaankin on pakko ottaa se puhelin, ja toivoa että ei soita juuri silloin kun kädetkin pitäisi pestä.
Ja suihkussa on käytävä joko ennen klo 8 tai 16 jälkeen.
No jätä soittopyyntö. Älä tee asiasta niin vaikeaa.
Huono provo, miksi haluat esittää, että työttömät ovat tyhmiä?
Minulle TE-toimisto soitti kerran kun olin vessassa. Jouduin sitten vessassa vastaamaan ja puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle TE-toimisto soitti kerran kun olin vessassa. Jouduin sitten vessassa vastaamaan ja puhumaan.
Sama, paitsi että siskoni toi puhelimeni vessaan, jossa istuin pytyllä. Ja samalla tavalla työkkärin virkailija uhkaili, että jos et vastaa ekalla soittoyrityksellään, niin toista soittoon vastaamattomuuttani ei hyväksytä jne....
Vierailija kirjoitti:
En pidä virkailijan vaatimusta asiallisena mutta voithan sinä lääkärissäkin puhelimeen vastata.
Niin riippuu kyllä puhelimeeni vastaaminen siitä lääkäristä ja mitä toimenpiteitä siellä lääkärissä tehdään juuri silloin kun puhelin pirahtaa.
Miksette laita vastaajaviestiä jos noin hysteerisenä pitää odotella soittoa?
Minulle yksi työkkärin tyyppi suuttui kun heillä oli linjoissa jotain vikaa.
Jouduin kesken puhelun monta kertaa jonoon. Siinä työkkärin nauhoite kertoi, että "olette jonossa..." tai jotain vastaavaa. En nyt ihan tarkkaa sanamuotoa muista.
Sen jonotuksen päätteeksi puhelu aina katkesi, ja virkailija soitti uudestaan. Hän piti minulle oikein kunnon läksytyksen ja väitti että vika johtuu minun puhelimestani.
En ymmärrä vieläkään miten puhelimeni voisi kesken puhelun heittää minut työkkärin jonoon, varsinkin kun itse en soittanut mihinkään, vaan vastasin saamaani puheluun.
Se tyyppi varasi minulle sitten lopulta ihan tapaamis-ajan ja käski korjaamaan puhelimeni.
Se oli varmasti elämäni oudoin puhelu.
Vierailija kirjoitti:
Toiminnastasi päätellen olet varmaan hyvin vaikea ihminen. Kommunikaatio ei toimi ja leikit jotain marttyyria näsäviisastelijaa.
En ole vaikea ihminen vaan jos sinulle lyötäisiin ukaasit eteesi tietämättä vielä siinä vaiheessa, että missä olet ja mitä teet, kun soittoyritys kaksi tulee ihan mihin aikaan sattuu virka-ajan puitteissa, niin kyllä taatusti stressaantuisit lisää niin kuin työttömyytesi ja rahan puutos ei aiheuttaisi jo muutenkin stressiä saatika mahdollinen terveytesi menetys, avioero tms.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vajaa? Jos et, olisit ilmoittanut lääkäriajasta TE-toimistolle. Se käy helposti.
Toiseksi, se virkailija yrittää kyllä soittaa sulle vielä toisenkin kerran toisena päivänä. Ei kaikki riipu just yhdestä puhelusta. Eri asia jos jätät vastaamatta kaikkiin, et saavu sovittuihin tapaamisiin ilmoittamatta etkä vastaa selvityspyyntöihin.
Ei ihme ettei sulla ole töitä kun oot tollanen luuseri.
En ole vajaa, mutta sinusta en niinkään varma olisi. :D
Muistan itsekin kun olin valmistumisen jälkeen työttömänä, miten jouduin jättämään soittopyynnön netissä, kun eivät antaneet muuta mahdollisuutta. Aikahaarukka soitolle oli joku muutaman päivää, jonka ajan piti olla varpaillaan. No, sitten soitto tuli ja juuri kun olin vastaamassa, lakkas hälyyttämästä. Soitin välittömästi perään. Ei vastattu. Hetken päästä tulee tekstiviesti, ettei minua tavoitettu ja tulee aloittaa koko homma alusta.
Muutenkin kohtelu on ollut todella tympeää. Jokunen mukavakin virkailija on ollut, mutta en kyllä osannut odottaa noin tympeää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
En pidä virkailijan vaatimusta asiallisena mutta voithan sinä lääkärissäkin puhelimeen vastata.
Juuh voi toki, mutta tiesitkö vielä senkin, että työttömän omaiset voivat vastata jopa työttömän puhelimeen hänen hautajaisistaan.
Jos eivät vastaa, niin viimeinen tervehdys työkkäristä on: "Työnhakunne ei ole voimassa", jos näet työttömän puhelin pirahtaa vielä siunaustilaisuudessakin.
Minä ainakin vastaisin työttömän puolesta puhelimeen työttömän kuolinvuoteen viereltä, jos sattuisi virkanilkki just silloin soittelemaan juuri menehtyneelle työttömälle, että "Laita karenssia, laita ikiajoiksi karenssia, ja haista iso paska senkin veronimijä-loispummivirkanilkki"
Tietääkö muut kuin pitkäaikaiset työttömät aktivointisuunnitelmasta ja sen laatimisesta, että työttömälle kirjataan te-toimiston virkailijan toimesta aktivointisuunnitelmaan työttömälle tehtäviä, jotka hän toteuttaa tiettyihin päivämääriin mennessään?
Olen vaan miettinyt, että kertoiko eräs työtön ystäväni työkkäristä, joka oli sairas, mutta kela epäsi saikkupäivärahatkin häneltä, ja lääkäri oli ennakoinut hänen menehtymisensä noin puolesta vuodesta vuoteen. Olikohan kirjattu aktivointisuunnitelmaansa...?
Toi on oikeasti totta. Minulle te-toimiston virkailija ilmoitti soittavansa päivänä x. Ja juuri silloin kun soitti, olin suihkussa (olinpa tyhmä kun menin suihkuun ko. päivänä). Yritin soittaa takaisin mutta eihän sinne voi soittaa, tulee nauhoitettu viesti. Meni muutama päivä ja olin sairaalassa pikku operaatiossa, yritti sillä välin soittaa toisen kerran. Ja koska en vastannut, pisti työnhaun poikki ja karenssi tuli.
Toi systeemi on aivan älytön, soittavat vain kaksi kertaa eivätkä edes kerro mihin aikaan, eikä sinne voi soittaa takaisin. Ihmisellä on miljoona asiaa mitä voi tehdä niin ettei pysty vastaamaan, on paskalla, kaupan kassalla, suihkussa, pyhimmässä lapsen takapuolta yms. Jos sinne voisi soittaa takaisin, olisi himpun inhimillisempää.
Mulle luvattiin soittaa aktivointikoulutuksesta sen alkamisesta "huomisen aikana". Kannoin puhelinta joka paikkaan 2 päivää. Ei tullut soittoa!
Kahden viikon päästä tuli,kun olin jo laittanut rekryfirmaan sähköpostia, että aloitan tyokokeilun. Sitten soittivat, että tuletko tapaamiseen heti huomisaamuna klo 8. En mennyt.
Kiitän jalosta neuvostasi, mutta oletko tiedostanut, että täältä kuollaan joka tapauksessa, ja se saatatkin olla sinä seuraavana ilman oman käden oikeuttasi.