Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palliatiivista hoitoa ei kielletä? Pahaa tekee seurata sitä lääketokkuraa

Vierailija
31.10.2019 |

En itse pysty palliatiivista hoitoa hyväksymään. Aion varmistaa, että omalla kohdallani sitä ei saa käyttää. Ennemmin kuolen kivuissa kuin lääketokkurassa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipujako sitten olisi helpompi katsoa?

Vierailija
2/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Luulen että tulet eri aatoksiin kunhan olet tarpeeksi kipeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

otappas silimä näppiin ja sivistä itseäsi :https://www.sphy.fi/mita_on_palliatiivinen_hoito/

Vierailija
4/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokaisella on valinnanvapaus. Ite pyrin siihen, ettei tarvitsisi kitua ja kärsiä. Jos näin käy, niin olen mielelläni sekaisin kaikista lääkkeistä. Harmi vaan, kun niitä ei voi valita itse.

Vierailija
5/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jokaisella on valinnanvapaus. Ite pyrin siihen, ettei tarvitsisi kitua ja kärsiä. Jos näin käy, niin olen mielelläni sekaisin kaikista lääkkeistä. Harmi vaan, kun niitä ei voi valita itse.

Miksi et kuolisi ARVOKKUUDELLA?

Vierailija
6/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lopettanut kaikkien lääkkeiden käytön?

Vierailija
7/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivuliaasti kuolemisessa ei ole mitään arvokasta.

Vierailija
8/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida  tietää kivusta yhtään mitään.

Vierailija
9/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama provo toistuu.

Suren kuollutta kollegaa ja ystävää. Minua helpottaa tieto, että hänellä oli viimeisinä aikoina morfiinipumppu. Myös silloin, kun viimeksi tapasimme. Aivan skarppi oli.

Onneksi sain vielä tavata hänet. Tuskin olisi onnistunut ilman kivunhoitoa.

Vierailija
10/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siihenhän pyrin! En missään nimessä haluaisi kuolla sairaalaan, vaan omassa kodissani luonnollisesti, mieluiten nukkuessani. Mut ei nää ole valintakysymyksiä tänä päivänä, kun halutaan väkisin pitää hengissä sairaita, jotka muute olisivat kuolleet itsestään aikapäiviä sitten. Pitkitetään elämää, vaikka tiedetään, ettei tulevaisuutta ole.

Vierailija
11/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin teeskentelit surevasi tätäsi, jonka syöpäkipuja lievitettiin hoidoilla.

En hahmota, oletko tavallista typerämpi jonne vai käsittämättömän typerä palstalainen.

Vierailija
12/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siihenhän pyrin! En missään nimessä haluaisi kuolla sairaalaan, vaan omassa kodissani luonnollisesti, mieluiten nukkuessani. Mut ei nää ole valintakysymyksiä tänä päivänä, kun halutaan väkisin pitää hengissä sairaita, jotka muute olisivat kuolleet itsestään aikapäiviä sitten. Pitkitetään elämää, vaikka tiedetään, ettei tulevaisuutta ole.

Palliatiivinen hoito ei pitkitä elämää, se vie kivut ja mahdollistaa tuon, mitä toivoit.

Mutta aloituksesta 0/5 koska sivistymätön idiootti.

Vierailija
13/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ap on henkisesti sairas ja ilmeisen yksinkertainen. Onneksi koulu alkaa kohta.

Vierailija
14/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit annetut vaihtoehdot täysin oikein: joko rauhallinen ja täysin kivuton kuolema kotona tai hoito, jonka avulla vakavasti sairas saa levätä ennen kuolemaa. Minä valitsin syntyä kauniina rikkaaseen perheeseen enkä tyhmänä ja rumana juoppoperheeseen...

Vierailija
15/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termit ovat usein hakusessa.

Kuulin, kuinka eräs mies arveli henkilön olevan lähellä kuolemaa, koska käy jo intervallihoidossa.

Vierailija
16/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni on syöpä ja on palliatiivisessa hoidossa. Tarkoittaa sitä, että saa kipulääkkeitä ja muuta hoitoa tarpeen mukaan, syöpää ei vaan voida parantaa. On toki väsynyt, eikä mitenkään täysissä voimissa, mutta pystyy vielä tekemään paljon asioita. Viimeiselle piikillekö hänet pitäisi viedä?

Vierailija
17/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n päästä taitaa olla myös ketju mielialalääkkeiden turmiollisuudesta.

Vierailija
18/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5 kekseliäs

Vierailija
19/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia olisi ainakin omalla kohdallani se mielekkäin vaihtoehto, mutta juuri tuon palliatiivisen hoidon tarkoituksena on saattaa kuolemaan ilman kipuja... Jos vaihtoehtona on lääketokkura tai sitten järkyttävistä kivuista kärsiminen, niin sinäkö ap valitset mieluummin jälkimmäisen eli kitumisen kuoliaaksi?

Vierailija
20/22 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap haluaa kuolla arvokkuudella, mutta ilman lääkkeitä kovassakin kivussa. Kyllä se riittävä tuska vie arvokkuudet myös pois, todennäköisesti pahemmin kuin lääkkeet. Itse olin kerran auto-onnettomuudessa jonka jälkeen henkeni pelastamiseksi täytyi tehdä isoja leikkauksia moneen paikkaan, mm. luita korjata jonkinlaisten metallilevyjen varaan. Jonkin ajan kuluttua nukutuksesta heräämisestä alkoi kipulääkkeiden vaikutus loppua, ja tuska oli niin hirvittävää, että jos olisi ollut ase, olisin ampunut itseni saman tien päästäkseni heti kivusta. Kun ei ollut, niin itkin, uikutin, kiemurtelin, oksensin. Kunnes onneksi tuli hoitaja ja sain lääkkeitä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän