Lukija HS:ssa: Pihvi ravintolassa jäi syömättä, kun naapuripöydästä haukuttiin eläintentappajaksi ja ilmastontuhoajaksi
Lukija kertoo Helsingin Sanomien mielipidepalstalla, että hänen on syötävä naudanlihaa vakavien sairauksiensa vuoksi. Siksi ulkopuolisten paheksunta lounasravintolassa tuntui erityisen pahalta.
Lukija kertoo ahdistuneensa ruokavaliokysymyksistä käydyn keskustelun syyllistävästä sävystä. Nimimerkki Hemirauta kirjoittaa HS:n mielipidepalstalla, että hänen on syötävä naudanlihaa ja maksaruokia, koska muuten hänen hemoglobiininsa putoaa nopeasti alas. Hän sairastaa viittä eri vakavaa autoimmuunisairautta, joista yksi on vatsan etenevä limakalvotuho. Hän ei voi käyttää rautalisiä kovien vatsakipujen vuoksi.
Kuukausi sitten kirjoittajan pihvi jäi syömättä, kun lounasravintolassa naapuripöydän seurue syyllisti häntä ääneen eläintentappajaksi ja ilmastontuhoajaksi.
”Tällaisten kommenttien sanominen toisen ihmisen tilannetta tuntematta tuntui ahdistavalta. Ajatelkaa hetki omaa napaanne pidemmälle ennen kuin tuomitsette lihaa syöviä ihmisiä”, hän kirjoittaa.
Lukija kertoo olevansa huolissaan ilmastonmuutoksesta ja kokeilleensa kasvisruokavaliota. Kahden kuukauden kokeilu teki hänestä kuitenkin vapisevan, huonovointisen ja työkyvyttömän. Hän ostaa kaupasta vain kotimaista naudanlihaa ja pyrkii aina selvittämään lihan alkuperän, jos se on mahdollista.
Kommentit (132)
Tämäkin ketju kertoo karusti ketkä niitä muita sumeilematta arvostelevat ja heille huutelvat, eivät ole kasvis-syöjät.
Ulos pitää tuollaiset häiriköt naapuripöytiinhuutelijat heittää, jos eivät edes peruskäytöstapoja viherhörhödieettinsä tyhmentäminä hallitse. Niin kauan kun lihaa saa laillisesti myydä saa sitä myös syödä.
Valinta on jokaisen OMA, ei ole pakko kenenkään syödä lihaa, mutta muut päättävät myös itse.
Mitä sitten, jos joillain on mielipide toiminnastasi? Vain täysin nynnerö heittopussi alistuu kiusaajien edessä.
Vierailija kirjoitti:
Jdkdkdkd kirjoitti:
Haistatan v.... näille hipeille. Mulle eivät tule huutelee.
Sä nyt et uskalla palstan muiden pellepersujen tapaan tehdä yhtään mitään tositilanteessa.
Ja sinä vaikutat soijapojalta, joka uskaltaa huudella kunnon ihmisille, kun mukana on kymmenkunta samanhenkistä hörhöä. Varsinainen näppäimistäsankari.
Nyt öyhöttäjät uskovat valemedia-Hesaria, kun julkaistiin mieleinen provo. :D
Vierailija kirjoitti:
Jdkdkdkd kirjoitti:
Sä nyt et uskalla palstan muiden pellepersujen tapaan tehdä yhtään mitään tositilanteessa.
Heh, mulle ei edes kukaan normisti huutele tai uskalla sanoa yhtään mitään. Näytän sen verran kajahtaneelta. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jdkdkdkd kirjoitti:
Ja sinä vaikutat soijapojalta, joka uskaltaa huudella kunnon ihmisille, kun mukana on kymmenkunta samanhenkistä hörhöä. Varsinainen näppäimistäsankari.
Mä en ole esittänyt täällä lähinnä tahattoman koomisia väkivaltafantasioita, mitä taas nämä palstan nössöpersut tekevät päivittäin. Huvittavaahan tuosta tekee juuri se, että jokainen ymmärtää noiden olevan tositilanteessa lähinnä äidin kainaloon juoksivia mammanpoikia.
Itse siinä tilanteessa söisin suun auki ja maiskuttelisin oikean hitaasti, ilkeästi siihen hippipöytään virnuillen.
Sori mutta nyt kuulostaa siltä, että Hesari on langennut trolliin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt öyhöttäjät uskovat valemedia-Hesaria, kun julkaistiin mieleinen provo. :D
Jep, nyt ei haittaa sen paremmin nimimerkillä kirjoittaminen (josta tietyt öyhöt jaksavat esim. Twitterissä itkeä) kuin julkaisualustakaan. :'D
Ihan selvä provo, jolla saatiin juuri sitä mitä haluttiinkin, eli sivukaupalla kasvissyöjien dissaamista, vihafantasioita ja ulinaa ilmastouskonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo vatsan etenevä limakalvotuho ei tuota googlesta muita hakutuloksia kuin tästä mielipidekirjoituksesta tehdyt uutiset. Mikä sairaus siis on kyseessä. Pystyy kuitenkin pihviä syömään.
Kyseessä on niin harvinainen sairaus, ettei sillä ole edes nimeä.
Jos Hesarin mielipidepalstalla julkaistaisiin mitä tällä palstalla huudellaan minun vegaaniruokavaliostani, niin tämän palstan öyhöttäjät leimaisivat tapahtuneen fantasiaksi ja Hesarin kulttuurimarxilaiseksi, vaikka olisivat itse kirjoittaneet haukut.
Eikö tuollaisessa sairaudessa jossa noin vakava raudanpuute saisi sairaalassa rautainfuusion suoraan suoneen eikä kehotusta syödä enemmän lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta uskottavalta. Marginaalinen lihanvastustajajoukko kuitenkin alkaa ravintolassa ääneen tuollaista laukoa, joten sellaisen osuminen juuri tällaista harvinaista sairautta sairastavan viereen on aika epätodennäköistä. Lisäksi eiköhän sellaiset fanaatikot pitäisi jo boikotoidakin noita ravintoloita missä nautaa tarjotaan.
Aloin etsiä Hesarin kirjoituksen kappaleiden alkukirjaimien piiloviestejä. Eikös provoilijoilla ole tapana jättää semmoisia?
Se on Terhi Aamu:n anagrammi
Suomessa on tuhansia ihmisiä, joiden on terveyssyistä pakko syödä naudanlihaa? Joo, ihan varmana näin on:'D
Itsehän olen töissä ns. viherhippialalla, jossa varmaan vähintään puolet porukasta on kasvissyöjiä. Kerrat, jolloin joku on arvostellut muiden (esim. minun) lihansyöntiä: 0
Toki ei silti ole mahdotonta, että noin on käynyt, mutta en nyt ihan tämän yhden tapauksen perusteella vielä usko, että kyseessä on joku kansallisen tason ongelma.
Mua ei kiinnosta ilmastonmuutos, syön edelleen mitä haluan ja olen tottunut lapsesta pitäen siihen että monipuolinen ruokavalio on paras joka sisältää lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia, salaattia, marjoja, hedelmiä ja viljoja.
Jos joku alkaisi mulle motkottamaan ravintolassa mitä syön niin vastaisin " anteeksi mitä? onko sulla jäänyt käytöstavat kotiin! on todella moukkamaista alkaa arvostelemaan toisen ihmisen ruokavaliota joka on jokaisen oma asia. Nyt jos et lopeta tuota niin minä kutsun tarjoilijan paikalle ja käsken hänen tuomaan paikalle vartijan niin sinä ja seurueesi lähtee ulos tästä ravintolasta jotta muut saa ruokailla rauhassa... minä olen tullut tänne rentoutumaan ja maksanut ite pihvini joten pidä sinä t..urpasi kiinni! "
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Ei olisi ensimmäinen kerta ala-arvoista käytöstä viherpiipertäjiltä. Muistelkaapa kun vihreiden Kaisa Hernberg veti herneet nenään ja haukkui tarjoilijan koska liharavintolan vegeruoka oli huonoa
https://www.verkkouutiset.fi/vegaaniraivo-repesi-vihrea-poliitikko-hauk…
Valitettavasti jos pihvi jäi syömättä, kommentoijat pääsivät tavoitteeseensa. Itse olen lihan kulutuksen vähentämisen kannattaja. Tuon kuvatun tapahtuman takia ostan perheelle pihvin. Suomalaiset, en sentään brasilialaisia. Siinä menee minun idioottiraja.
Ainiin maitotuotteet unohtui monipuolisen ruokavalion joukosta. Syön hyvällä omallatunnolla myös jogurttia ja juustoa.
Kova kovaa vaan vastaan näille p..elleille jotka kokee oikeudekseen kommentoida toisen ruokavaliota, eikä mediassa kannata itkeä että jäi paha mieli vaan varmistaa että moukalle jää paha mieli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Ei olisi ensimmäinen kerta ala-arvoista käytöstä viherpiipertäjiltä. Muistelkaapa kun vihreiden Kaisa Hernberg veti herneet nenään ja haukkui tarjoilijan koska liharavintolan vegeruoka oli huonoa
https://www.verkkouutiset.fi/vegaaniraivo-repesi-vihrea-poliitikko-hauk… .
Höpö höpö, kyllä tässä on Hesari mokannut. Varsinkin jos nimimerkillä julkaistaan niin faktat pitää tarkastaa.