Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lauerma psykopaateista Hesarissa

Vierailija
30.10.2019 |

”Jos psykopaattisella biologialla varustettu ihminen kasvaa hyvin suotuisissa kasvuolosuhteissa, hänestä voi tulla esimerkiksi sujuvasti valehteleva poliitikko, häikäilemätön liikemies tai menestyvä asianajaja.”

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006290452.html

Tämä huomattu!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kyssärit juontajalla:

oletko paha ihminen, onko sulla rikollinen mieli

Vierailija
62/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä perin psykopaattisen aivorakenteen, mutta älykkyyden ja hyvien kasvuolosuhteiden takia olen sopeutunut hyvin yhteiskuntaan, poislukien läheiset ihmissuhteet. Olen harkinnut uraa tutkijana.

Täällä yksi älykäs myös, luonteelta rauhallinen ja viihdyn hyvin yksin. Lapsesta asti olen ollut kumminkin ns. moraalisesti rohkea, en ole pelännyt muiden mielipiteitä kun olen jonkun asian tuntenut menevän väärin.

Olen pitänyt itsestäni ja ajatellut nuo hyvinä ominaisuuksina. Mutta nyt sitten, jos minulla onkin psykopaatin aivot? Niin vihatkaa nyt minua vaan kaikki ja eristäkää? Jos jotain erehdyn tekemään väärin niin tietäkää että psykopatiastahan se vaan johtuu.

Todellinen psykopaatti ei koskaan diagnosoisi / epäilisi itseään psykopaatiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä perin psykopaattisen aivorakenteen, mutta älykkyyden ja hyvien kasvuolosuhteiden takia olen sopeutunut hyvin yhteiskuntaan, poislukien läheiset ihmissuhteet. Olen harkinnut uraa tutkijana.

Täällä yksi älykäs myös, luonteelta rauhallinen ja viihdyn hyvin yksin. Lapsesta asti olen ollut kumminkin ns. moraalisesti rohkea, en ole pelännyt muiden mielipiteitä kun olen jonkun asian tuntenut menevän väärin.

Olen pitänyt itsestäni ja ajatellut nuo hyvinä ominaisuuksina. Mutta nyt sitten, jos minulla onkin psykopaatin aivot? Niin vihatkaa nyt minua vaan kaikki ja eristäkää? Jos jotain erehdyn tekemään väärin niin tietäkää että psykopatiastahan se vaan johtuu.

Ei mitään tekemistä psykopatian kanssa tuolla mitä kuvailet. Päin vastoin. 

Vierailija
64/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni heistä tietää sen itse.

Vierailija
65/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa epäillä mutta ei varmastikaan mieti asiaa tuolta kantilta kuin ylläoleva kirjoittaja ("ne vihaa mua").

Vierailija
66/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni heistä tietää sen itse.

Tämä. Ja ovat siitä ”ylpeitä”. Eivät tietenkään myönnä ”psykopatiaa”, mutta psykopaattinen käytös on heille ”ihan normaalia”.

Vierailija
67/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihioita meissä kaikissa on varmaan vaikka millaiseksi ihmiseksi. Tulee mieleen vanha intiaaniviisaus, jossa nuorukainen kysyy tietävämmältä:

"Sisälläni taistelee hyvä ja paha susi. Kumpi voittaa?"

Vastaus:

"Se, jota ruokit."

Vierailija
68/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

plup

Vierailija
69/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärilehti:

Psykopaattimiehillä on havaittu serotoniiniaineenvaihdunnan vajauksen tai ADHD:n lisäksi muitakin biologisia poikkeamia, kuten heikosti kehittynyt hippocampus-amygdalakompleksi ja prefrontaalikorteksi sekä heikot kortisolivasteet.

– Testosteronivaikutus näyttää olevan voimakas ja aivosähkötoiminta hidasta. Jälkimmäiseen liittyy runsas NREMS4-unen määrä. Lisäksi nämä miehet näyttävät potevan kroonista ikävystyneisyyttä tavanomaisissa olosuhteissa.

Vierailija
70/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
71/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Journal of Management -lehdessä julkaistusta tutkimuksesta selvisi, että osa psykopaateista on oikeastaan hyviä tyyppejä. Lue alta, miten tunnistat hyvän ja pahan psykopaatin.

Tyyppi 1: "Pahikset"

Näitä psykopaatteja leimaa itsekeskeinen impulsiivisuus. Heidän itsekontrollinsa on heikko, eivätkä he pysty samaistumaan toisiin ihmisiin.

Kyseisen psykopaattityypin työkaverit eivät yleensä pidä työskentelystä hänen kanssaan. Hän voi saada aikaan tuhoa työssään ja hänen suorituskykynsä on heikko, eikä häntä pidetä kovin avuliaana. Kyseiset piirteet ovat hallitsevia, olivatpa vuorovaikutustaidot kuinka hyvät tai huonot tahansa.

Tyyppi 2: "Hyvikset"

Tämän tyypin psykopaatteja kuvataan pelottomiksi hallitsijoiksi. He tahtovat saavuttaa päämääränsä, eivätkä he piittaa tekojensa seurauksista. He pystyvät sietämään stressiä erittäin hyvin.

Jos tämän tyypin psykopaatteja on siunattu sosiaalisilla taidoilla, kuvataan heitä yleensä työpaikoilla avuliaksi, yhteistyökykyisiksi ja miellyttäviksi ihmisiksi.

Lähteet: Bonnin yliopiston verkkosivut ja PsyBlog

Vierailija
72/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa epäillä mutta ei varmastikaan mieti asiaa tuolta kantilta kuin ylläoleva kirjoittaja ("ne vihaa mua").

Mulle on sinällään ihan sama mitä ihmiset tuntee mua kohtaan, en edes mieti sitä. Joillekin oon ihan mielenkiinnosta kertonut että oon psykopaatti, jotta näkisin miten reagoivat. Enkä syytä psykopatiaa siitä jos teen väärin, voisin olla tekemättä siinä missä muutkin ihmiset vaikka en mitään tunnekaan.

Vierailija
73/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvey Weinstein hyvä esimerkki. Ottaa mitä tahtoo muista piittaamatta, valehtelee ja vierittää syyt muiden niskaan ja uskoo itse siihen. Kokee olevansa ylivertainen ja lain yläpuolella.

.

http://areena.yle.fi/1-4512483

Vierailija
74/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
75/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärilehti:

Psykopaattimiehillä on havaittu serotoniiniaineenvaihdunnan vajauksen tai ADHD:n lisäksi muitakin biologisia poikkeamia, kuten heikosti kehittynyt hippocampus-amygdalakompleksi ja prefrontaalikorteksi sekä heikot kortisolivasteet.

– Testosteronivaikutus näyttää olevan voimakas ja aivosähkötoiminta hidasta. Jälkimmäiseen liittyy runsas NREMS4-unen määrä. Lisäksi nämä miehet näyttävät potevan kroonista ikävystyneisyyttä tavanomaisissa olosuhteissa.

Pää

Tuohon ikävystymiseen liittyen, psykopaattien ja narsistien aivot tarvii enemmän stimulaatiota. Tietämäni tapaukset on käyttäneet alkoholia runsaasti, tykkäävät aiheuttaa mahdollisimman paljon kiusaa ja kaaosta ja voi miten kätevää on sitten laittaa kaikki kännin piikkiin.

Vierailija
76/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako suurin osa psykopaateista olevansa psykopaatteja?

Julkisuudessa on ainakin yksi tutkija, James Fallon, joka on kaikilla mittareilla psykopaatti, mutta ihan menestynyt tutkija ja perheellinen mies. Tietää siis olevansa psykopaatti, mutta "hyvä" sellainen.

Vierailija
77/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
78/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä toi menestyvä asianajaja oli kummallinen tossa listassa. Asianajajahan menettää herkästi oikeutensa jos osoittautuu epärehelliseksi tai jos syyllistyy rikokseen. Näin kävi esimerkiksi tässä tapauksessa: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asianajaja-sundstromille-ehdollinen…

Vierailija
79/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa poikani sanoi ettei hän ole enää isän kaveri.

Hän teki ikään kuin tilinpidon.

80/81 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Jos psykopaattisella biologialla varustettu ihminen kasvaa hyvin suotuisissa kasvuolosuhteissa, hänestä voi tulla esimerkiksi sujuvasti valehteleva poliitikko, häikäilemätön liikemies tai menestyvä asianajaja.”

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006290452.html

Tämä huomattu!

Tuohon listaan pitää lisätä merkittävä osa toimittajista.