Carnivore ruokavalio
Voiko ihminen tosiaan saada lihasta kaiken tarvitsemansa?!
Kommentit (39)
Eikös tuo liharuokavalio tarkoita sitä, että on jatkuvasti ketoosissa?
En oikein usko, että ketoosi on terveellinen tila pitkään jatkuessaan. Toki elimistö siihenkin sopeutuu, mutta stressaavaa se on - paljon adrenaliinia veressä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo liharuokavalio tarkoita sitä, että on jatkuvasti ketoosissa?
En oikein usko, että ketoosi on terveellinen tila pitkään jatkuessaan. Toki elimistö siihenkin sopeutuu, mutta stressaavaa se on - paljon adrenaliinia veressä koko ajan.
Tottakai se stressaa jos on tottunut hiilareihin. Tämä ruokavalio vähentää kortisolia ja täten stressiä jota vahvasti hiilarit aiheuttavat, kuten vaalea leipä. Olen itse ollut karnivorilla nyt 20 päivää ja olo on tasapainoisempi kuin ennen tätä ruokavaliota eikä ruokaa tarvitse suuria määriä, kun liha ja rasva pitää kylläisenä hyvin pitkään. Ensin lähtee ylimääräiset nesteet ja lopulta keho tottuu rasvan polttoon. Alku on vaikein ketoflunssan ja hiilarihimojen kanssa mutta sitten helpotta. Syön siis lihaa, kananmunia, voita sekä kuohukermaa ja mausteina suola ja pippuri. Vältän sokerin ja mahdollisimman vähän käytän hiilihydraatteja. Ihminen oli muinaisajalla luontaisesti ketoosissa kun ei ollut helposti saatavilla sikanautaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Saat varmasti suolistosyövän ja puutetiloja. Suolisto tarvitsee kuituja joita ei lihassa ole. Jää pois myös suurin osa kivennäisistä ja vitamiineista.
Elekyrolyytit jauheena ainakin alkuun ja keho tottuu ruokavaioon. Vitamiinitkin voi ottaa lisäravinteena. Vegekään ei saa ruokavaliosta kaikkea ja joutuu turvautumaan lisäravinteisiin.
Carnivore keskustelun aloittajalle kysymys:
Käytätkö leusiinia tms carnivoren rinnalla/tukena?
Olen hoikka jo ennestään niin ketoositila joten pelottaa.
Ihmiset ovat erillaisia jokainen. Itselleni tuollainen ruoka olisi varmaan kuolemaksi. Kärsin aikoinani todella pahoista suolisto ongelmista. Jätin punaisen lihan pois ja ongelmat ovat melkein kokonaan poistuneet. En ole uskaltanut kokeilla näin vuosien jälkeen että toimisiko, koska olen ihan tyytyväinen nykyiseen kala,kana,kasvis ruokavaliooni
Sairas kirjoitti:
Minun vatsa ei kestänyt pienestä asti viljoja,maitoa ja perunaa. Kamalia suolisto-oireita mut luulin aina et ne on normaaleja. Sitten 10v iski paha atopia, ocd josta diagno parikymppisenä (äityi vakavaksi) sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Esidiabetes ja kystinen akne sekä nivelrikko joka alkoi 8v.
Googlettamalla miten parantaa kilpirauhanen, siitä se lähti.
Karsin pois ruokia, menin keto. Ei auttanut joten menin carnivore,ei maitotuotteita vaikka ne siihen kuuluukin.
Acne hävisi 1,5kk, atopia lieveni hieman samassa ajassa. Ocd (bakteerikammo) lieveni hieman. Olen pirteämpi, normaalisti sänkyväsy koko päivä. Olen ollut kolme kuukautta pelkkä liha ruokavaliolla ja innolla odotan tulevaa ja miten vaikuttaa sairauksiini.
Jep, carnivore paransi oloni ja kaikki selkä/lihas/nivelkivut lähtivät sekä mieleni rauhoittui, ei enää ahdistusta tai pakkoajatuksia. Pystyin tekemään sitä vain kuukauden koska sitten iski unettomuus, ja olisi se varmaan mennyt ohi mutta en uskaltanut ottaa riskiä pitkästä unettomuusjaksosta toipuvana. Jonain päivänä kokeilen pitemmän jakson
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt useamman vuoden ollut lähes täysin lihansyöjä (carnivore ruokavalio) ja veriarvot on parantuneet sekä suolistovaivat kadonneet. Samoin järkyttävä väsymys ja aivosumu.
Painonpudotusta en tarvinnut ja paino on pysynyt normaalipainossa.
Liikuntaa en ole lisännyt mutta jaksan enemmän ja olen jäntevämpi.Mulla oli ongelmia kolesterolin, raudan ja maksa-arvojen kanssa. Nyt ne on ihanteelliset. Ilman mitään pillereitä.
Maha toimii hyvin, paljon paremmin kuin ennen koska vatsakivut ja ripuli/ummetus on poissa.
Kaikki ei sovi kaikille, mutta minulle tämä on paras ruokavalio.
Vältän kaikkea ihmisen viljelemää. Eli syön puhdasta lihaa, kananmunia ja satunnaisesti metsästä poimittuja marjoja. Tämä vastaa mielestäni kaikkein parhaiten ihmisen biologialle luonnollisinta ruokavaliota.
Tuntuu ajoittain haastavalta kun raha on tiukilla, mutta hiilarikoukussa ollessani saatan käyttää herkkuihin 20e viikoss
Mutta tuo ei ole carnivore jos syöt satunnaisesti marjoja. Aitoon carnivoreen ei kuulu edes mausteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön ruokavalio. Aika harva oikeasti petoeläinkään elää täysin lihalla, kissapedot lähinnä. Ihminen ei ole lähelläkään petoeläintä biologisesti. Tuo on kyllä varma resepti hankkia itselleen terveysongelmia.
Inuiitit täällä mainittiinkin, ovat pysyneet sukupolvesta toiseen täysin terveinä 100% eläinperäisellä ravinnolla. Ainoa terveyshaitta satunnaiset loistartunnat. Vegaaneista ei voi sanoa samaa.
Youtubessa on myös videoita kun jotkut ovat saaneet koko kroppansa rikki veganismilla mutta naudanliharuokavalio paransi.
Jos nyt anekdootteja etsitään kuten sinä, niin on myös kroppansa carnivorella rikkoneita ihmisiä ja niitä, jotka on parantaneet vaivansa veganismilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön ruokavalio. Aika harva oikeasti petoeläinkään elää täysin lihalla, kissapedot lähinnä. Ihminen ei ole lähelläkään petoeläintä biologisesti. Tuo on kyllä varma resepti hankkia itselleen terveysongelmia.
Ihminen on petoeläin ja sekasyöjä. Ihmisen kuuluu syödä sekä kasviksia että lihaa. Sitäpaitsi ihmisillä on myös kulmahampaat jotka on tarkoitettu lihan syöntiin.
:D vit tu sää oot tyhmä
naapuri heitti veivinsä 30vuotiaana, söi just tuon mukaan. Oli hänellä rasvaprosentti kuin urheilijalla ja silleen, urheilu sun muuta mutta niin vaa pumppu prakas
Ei voi tietää
Muistakaa tosiaan syödä myös niitä sisäelimiä, sydän, maksa etc, sekä luuliemiä ja luuydintä. Ovat terveellisiä. Ei tarvitse lisäaineita purkista. Aluksi voi toki hirvittää, jos ei ole tottunut syömään saati valmistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa tosiaan syödä myös niitä sisäelimiä, sydän, maksa etc, sekä luuliemiä ja luuydintä. Ovat terveellisiä. Ei tarvitse lisäaineita purkista. Aluksi voi toki hirvittää, jos ei ole tottunut syömään saati valmistamaan.
sisäelimiin kertyy kaikki ympäristömyrkyt. on tosi terveellisiä joo
Vierailija kirjoitti:
Sairas kirjoitti:
Minun vatsa ei kestänyt pienestä asti viljoja,maitoa ja perunaa. Kamalia suolisto-oireita mut luulin aina et ne on normaaleja. Sitten 10v iski paha atopia, ocd josta diagno parikymppisenä (äityi vakavaksi) sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Esidiabetes ja kystinen akne sekä nivelrikko joka alkoi 8v.
Googlettamalla miten parantaa kilpirauhanen, siitä se lähti.
Karsin pois ruokia, menin keto. Ei auttanut joten menin carnivore,ei maitotuotteita vaikka ne siihen kuuluukin.
Acne hävisi 1,5kk, atopia lieveni hieman samassa ajassa. Ocd (bakteerikammo) lieveni hieman. Olen pirteämpi, normaalisti sänkyväsy koko päivä. Olen ollut kolme kuukautta pelkkä liha ruokavaliolla ja innolla odotan tulevaa ja miten vaikuttaa sairauksiini.Jep, carnivore paransi oloni ja kaikki selkä/lihas/nivelkivut lähtivät sekä mieleni rauhoittui, ei enää ahdistusta tai pakkoajatuksia. Pystyin tekemään
no siis. carnivoressa karsitaan käytännössä ruokavaliosta kaikki, niin jos ruokavalio aiheuttaa oireita nekin voi sen myötä ainakin lyhyellä aikavälillä korjaantua. miten söit ennen tuota kärnivööriä? jos mussutat jatkuvasti mitä lie prosessoitua moskaa ei se ole mikään ihme että olet sairas
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitsee suolistosyöpää ja tukkeutuneita valtimoita niin kyllä.
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Lihansyöjät syövät myös kasviksia. Kasvissyöjät ottakaa oppia lihansyöjistä.
Vierailija kirjoitti:
Liha ei allergisoi päinvastoin kuin kasvikset. Suolisairaudet tulevat liiasta kuidusta jotka pierettävät.
Liha ei allergisoi eikä pieretä.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi.
Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi. Liha on aivojen kehityksessä elintärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Lihansyöjät syövät myös kasviksia. Kasvissyöjät ottakaa oppia lihansyöjistä.
Tässä ketjussahan puhutaan nimenomaan sellaisesta ruokavaliosta, josta on jätetty pois kaikki muu kuin liha.
Itse olen nyt useamman vuoden ollut lähes täysin lihansyöjä (carnivore ruokavalio) ja veriarvot on parantuneet sekä suolistovaivat kadonneet. Samoin järkyttävä väsymys ja aivosumu.
Painonpudotusta en tarvinnut ja paino on pysynyt normaalipainossa.
Liikuntaa en ole lisännyt mutta jaksan enemmän ja olen jäntevämpi.
Mulla oli ongelmia kolesterolin, raudan ja maksa-arvojen kanssa. Nyt ne on ihanteelliset. Ilman mitään pillereitä.
Maha toimii hyvin, paljon paremmin kuin ennen koska vatsakivut ja ripuli/ummetus on poissa.
Kaikki ei sovi kaikille, mutta minulle tämä on paras ruokavalio.
Vältän kaikkea ihmisen viljelemää. Eli syön puhdasta lihaa, kananmunia ja satunnaisesti metsästä poimittuja marjoja. Tämä vastaa mielestäni kaikkein parhaiten ihmisen biologialle luonnollisinta ruokavaliota.
Tuntuu ajoittain haastavalta kun raha on tiukilla, mutta hiilarikoukussa ollessani saatan käyttää herkkuihin 20e viikossa. Joten väittäisin, että olen kuitenkin plussan puolella. Ruokamäärät on alun jälkeen muuttuneet maltillisiksi.
Tykkään tässä ruokavaliossa myös siitä, että on aika selkeää mitä voi syödä. Ei ole miljoonia eri sääntöjä.