Toimeentulotuen hakeminen kun Nordeasta ei saa tiliotteita
Saako Nordean mobiilisovelluksella jostain tiliotteet? Jouduin ottamaan mobiilisovelluksen käyttöön ja nyt en saa tiliotteita. Käykö tilitapahtumat vai miten olette tehneet? Täällä missä asun ei ole Nordean pankkia, ja tiliotteet maksavat paperiversiona 5e per tiliote. Mitä tehdä?
Kommentit (75)
Saat tulostettu ne tiliotteet Kelassa, omilla pankkitunnuksilla.
Itse olen aina laittanut tilitapahtumista kuvan ja sanonut, että nordea ei anna kuluvan kuukauden tiliotetta. Kysyvat aina seuraavaan hakemukseen sitten sen tiliotteen.
Matkustat sille paikkakunnalle missä nordealla on konttori kassapalveluineen, jonotat tunnin ja maksat maltaita tiliotteesta ja kuluvan kuukauden tilitapahtumista. Näin minä ainakin tein kun olin toimeentulotuen asiakas. Tai no tiliotteen saattaa pystyä hakemaan nettipankista mutta tilitapahtumia varten joutuu käymään konttorissa jos ei juuri tiliotepäivänä pystynyt jättämään hakemusta.
mulle kyllä nordea lähettää paperiset tiliotteet, kyllä kai se siis on mahdollista. Mut jos ei niin Kela muistaakseni hyväksyy ainakin laksut kännykkäkameralla kuvattuna ja liitettynä hakemukseen. Eli sama luulisi toimivan tiliotteisiinkin.
Kelan sivuiltahan tääkin löytyy. Verkkopankista tai mobiilipankista tiliote (ei -tapahtumat) kännykällä auki ja screenshot siitä.
Vaikea kuvitella että verkkopankin mobiiliversio eroaisi niin paljon perinteisestä verkkopankista ettei sieltä saisi ladattua tiliotetta, sehän on yksi pankin peruspalveluja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina laittanut tilitapahtumista kuvan ja sanonut, että nordea ei anna kuluvan kuukauden tiliotetta. Kysyvat aina seuraavaan hakemukseen sitten sen tiliotteen.
Tuskin yksikään pankki antaa kuluvan kuukauden tiliotetta koska tiliote on pankin varmentama yhteenveto koko kuukauden tilitapahtumista.
Siis jos sinulle ei tule paperista tiliotetta, kyllähän sinulla pitäisi olla sitten tiliote verkkopankissa luettavissa. Jos puhelimella on hankalaa, tietokoneella pitäisi kyllä onnistua.
Miten joku saa tästä niin s aatanan vaikeaa? Tottakai joka pankista saa tiliotteet. Itsellä danskebank ja juuri viikko sitten tein toimeentulotukeen hakemuksen, kirjauduin pankkiin, tili---> Tiliotteet ----> katsele tiliotteita, avasin niitä PDF-ohjelmalla ja otin kuvakaappaukset joka sivusta ja liitin sähköisesti toimeentulotuen hakemukseen, meni joku 5min koko hommassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yksikään pankki antaa kuluvan kuukauden tiliotetta koska tiliote on pankin varmentama yhteenveto koko kuukauden tilitapahtumista.
Yksityishenkilöillä ehkä useimmiten näin, mutta kyllä pankista saa vaikka päiväkohtaisen tiliotteen, jos on tilannut ja maksaa sellaisesta palvelusta. Yrityksillä ihan normaali juttu. Mutta riippuu tietysti, millainen sopimus on. Eihän näitä kelaa varten kukaan tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sinulle ei tule paperista tiliotetta, kyllähän sinulla pitäisi olla sitten tiliote verkkopankissa luettavissa. Jos puhelimella on hankalaa, tietokoneella pitäisi kyllä onnistua.
Kirjaudu verkkopankkiin puhelimella/tabletilla ja käytä selaimen työpöytäversiota. Ruksaat tuon selaimen asetuksista.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku saa tästä niin s aatanan vaikeaa? Tottakai joka pankista saa tiliotteet. Itsellä danskebank ja juuri viikko sitten tein toimeentulotukeen hakemuksen, kirjauduin pankkiin, tili---> Tiliotteet ----> katsele tiliotteita, avasin niitä PDF-ohjelmalla ja otin kuvakaappaukset joka sivusta ja liitin sähköisesti toimeentulotuen hakemukseen, meni joku 5min koko hommassa.
Miksi hitossa te mitään kuvakaappauksia otatte? Sen kun tallennat ja lähetät pdf:nä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa te mitään kuvakaappauksia otatte? Sen kun tallennat ja lähetät pdf:nä.
V ittuako se sulle kuuluu millä tavalla kukin ottaa liitteet koneelle? Itse käytän kuvakaappaustyökalua koska haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V ittuako se sulle kuuluu millä tavalla kukin ottaa liitteet koneelle? Itse käytän kuvakaappaustyökalua koska haluan.
Itse kysyit, miksi pitää tehdä niin s aatanan vaikeaa, mutta samaa ei saanutkaan näköjään kysyä sinulta:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En useinkaan löydä tallennettuja pdf-tiedostoja. En ymmärrä, mihin tabletti ne laittaa. Ei löydy tiedostoista, ei latauksista, ei "viimeisimmät"-kansiosta, eik näy Acrobatin avatessa. Pilvitallentimeenko menee? Sinne minulla ei ole enää pääsyä, kun en muista tunnuksia. Ja menee muutenkin monimutkaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityishenkilöillä ehkä useimmiten näin, mutta kyllä pankista saa vaikka päiväkohtaisen tiliotteen, jos on tilannut ja maksaa sellaisesta palvelusta. Yrityksillä ihan normaali juttu. Mutta riippuu tietysti, millainen sopimus on. Eihän näitä kelaa varten kukaan tilaa.
Totta kai! Nyt oli puhe kk jaksoista niin en huomannut tarkentaa, mutta näin tosiaan on eli tiliotteeseen ei ole mitenkään määritelmällisesti sidottu sitä kuukautta vaan se nyt on se tyypillinen sykli henkilöasiakkaalle, nämä kk tiliotteet tulee maksutta luettaviksi verkkopankkiin kuun vaihduttua ja luonnollisesti kuluvan kuukauden tiliotetta ei voida antaa ennen kuin kuukausi on ohi. Ainakin ennen on henkilöasiakkaatkin saaneet maksusta tiliotteen mille tahansa ajanjaksolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En useinkaan löydä tallennettuja pdf-tiedostoja. En ymmärrä, mihin tabletti ne laittaa. Ei löydy tiedostoista, ei latauksista, ei "viimeisimmät"-kansiosta, eik näy Acrobatin avatessa. Pilvitallentimeenko menee? Sinne minulla ei ole enää pääsyä, kun en muista tunnuksia. Ja menee muutenkin monimutkaiseksi.
Kun lataat tiedoston tuleeko selaimessa näkyviin mitään missä latauksen kulku/valmistuminen näkyy? Itselläni firefox ja ylhäällä melko oikealla on vaaleansininen alaspäin osoittava nuoli joka pompahtaa kun lataus on valmis, tätä klikkaamalla tulee viimeksi (luullakseni ne jotka on ladattu sinä aikana kun selain on auki, eli nollautuu kun selain suljetaan) ladattuja esiin ja siitä voi avata joko tiedoston tai kansion johon lataus on mennyt. Voit myös itse valita mihin kansioon tiedosto ladataan kun alat lataamaan.
Verkkopankki ja mobiilipankki ovat kaksi eri asiaa.
Mobiilipankissa ei onnistu kaikki samat jutut kuin verkkopankissa.
Ei käy tilitapahtumat. Kannettavaani lataan tiliotteet pankista ja liitän sähköiseen hakemukseen.