Toimeentulotuen hakeminen kun Nordeasta ei saa tiliotteita
Saako Nordean mobiilisovelluksella jostain tiliotteet? Jouduin ottamaan mobiilisovelluksen käyttöön ja nyt en saa tiliotteita. Käykö tilitapahtumat vai miten olette tehneet? Täällä missä asun ei ole Nordean pankkia, ja tiliotteet maksavat paperiversiona 5e per tiliote. Mitä tehdä?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Miten joku saa tästä niin s aatanan vaikeaa? Tottakai joka pankista saa tiliotteet. Itsellä danskebank ja juuri viikko sitten tein toimeentulotukeen hakemuksen, kirjauduin pankkiin, tili---> Tiliotteet ----> katsele tiliotteita, avasin niitä PDF-ohjelmalla ja otin kuvakaappaukset joka sivusta ja liitin sähköisesti toimeentulotuen hakemukseen, meni joku 5min koko hommassa.
Kysyy henkilö, joka ottaa kuvankaappauksia pdf-tiedostosta. Ei ole todellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella että verkkopankin mobiiliversio eroaisi niin paljon perinteisestä verkkopankista ettei sieltä saisi ladattua tiliotetta, sehän on yksi pankin peruspalveluja.
Ei tarvitse kuvitella vaan asia on noin. Nordeasta tai OP:sta ei löydy tiliotetta mobiiliversiosta. Dansken mobiilisovelluksesta saa ladattua tapahtumat pdf:nä, mutta ei virallista tiliotetta.
Älytöntä jättää noin yksinkertainen perustoiminto pelkän perusversion varaan varsinkin kun selkeästi haluavat ihmisten siirtyvän mobiiliversioon. Toi saatanan tunnarilaitekin on ihan hirveä käyttää. Vai pääseekö sovellukseen kirjautumaan koneelta samoin kuin kännykästä eli ilman tunnuslukulaitetta? Ei tosin muuta sitä kuinka typerää on jättää tiliotteet mobiiliversiosta pois.
Kun kyse on Nordean MOBIILI pankista.
Ap käyttää puhelimella NORDEAN MOBIILIPANKKIA.
Nordean VERKKOPANKISTA SAA KYLLÄ TILIOTTEET, mutta ei mobiilipankista.
Siis kaksi aivan eri asiaa: mobiilipankki ja verkkopankki.
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Mutta tuota verkkopankkiahan ehdotettiin siksi, ettei tarvitse lähteä konttoriin tai tilata paperiversiota. Tässähän oli ongelmana ylipäätään saada se tiliote. Kyllä silloin on vaihtoehtona myös verkkopankki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku saa tästä niin s aatanan vaikeaa? Tottakai joka pankista saa tiliotteet. Itsellä danskebank ja juuri viikko sitten tein toimeentulotukeen hakemuksen, kirjauduin pankkiin, tili---> Tiliotteet ----> katsele tiliotteita, avasin niitä PDF-ohjelmalla ja otin kuvakaappaukset joka sivusta ja liitin sähköisesti toimeentulotuen hakemukseen, meni joku 5min koko hommassa.
Miksi hitossa te mitään kuvakaappauksia otatte? Sen kun tallennat ja lähetät pdf:nä.
En useinkaan löydä tallennettuja pdf-tiedostoja. En ymmärrä, mihin tabletti ne laittaa. Ei löydy tiedostoista, ei latauksista, ei "viimeisimmät"-kansiosta, eik näy Acrobatin avatessa. Pilvitallentimeenko menee? Sinne minulla ei ole enää pääsyä, kun en muista tunnuksia. Ja menee muutenkin monimutkaiseksi.
Pelottavaa kuinka kuutamolla ihmiset ovat perustekniikan kanssa. Ei ihmekkään, että ihmisten pankkitietoja yms. on niin helppo huijata.
Käytätkö sä itse tablettia? Samsungin tablettia? Mä kyllä pärjään tietokoneiden kanssa, mutta olen todennut että esim. opiskelumateriaalien käyttö tabletilla on ihan mahdotonta. Se ei todellakaan kysy tallennettaessa että mihin kansioon ja millä nimellä pdf tallennetaan, vaan tallentaa sen vaan johonkin. Toki olen keksinyt mistä ne löytää, mutta ei se mikään kätevä systeemi ole ja ymmärrän hyvin miten ihmisillä on vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa te mitään kuvakaappauksia otatte? Sen kun tallennat ja lähetät pdf:nä.
En useinkaan löydä tallennettuja pdf-tiedostoja. En ymmärrä, mihin tabletti ne laittaa. Ei löydy tiedostoista, ei latauksista, ei "viimeisimmät"-kansiosta, eik näy Acrobatin avatessa. Pilvitallentimeenko menee? Sinne minulla ei ole enää pääsyä, kun en muista tunnuksia. Ja menee muutenkin monimutkaiseksi.
Pelottavaa kuinka kuutamolla ihmiset ovat perustekniikan kanssa. Ei ihmekkään, että ihmisten pankkitietoja yms. on niin helppo huijata.
Käytätkö sä itse tablettia? Samsungin tablettia? Mä kyllä pärjään tietokoneiden kanssa, mutta olen todennut että esim. opiskelumateriaalien käyttö tabletilla on ihan mahdotonta. Se ei todellakaan kysy tallennettaessa että mihin kansioon ja millä nimellä pdf tallennetaan, vaan tallentaa sen vaan johonkin. Toki olen keksinyt mistä ne löytää, mutta ei se mikään kätevä systeemi ole ja ymmärrän hyvin miten ihmisillä on vaikeuksia.
Et sitten kuitenkaan viitsi muille kertoa mistä ne löytyy? :D
t. eri
Eikös nykyään kela ja muut tahot pääse ihmisten tileille kattomaan ne tapahtumat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina laittanut tilitapahtumista kuvan ja sanonut, että nordea ei anna kuluvan kuukauden tiliotetta. Kysyvat aina seuraavaan hakemukseen sitten sen tiliotteen.
Mistään pankista ei saa kuluvan kuukauden tiliotetta. Ainakaan yksityishenkilöt.
Kyllä saa, Osuuspankista. Voi valita ajanjakson jolta haluaa tiliotteen, sen saa vaikka kuun alusta edelliseen pankkipäivään. Ja tosiaan tilote lukee siinä, ei ole pelkät tilitapahtumat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten kuitenkaan viitsi muille kertoa mistä ne löytyy? :D
t. eri
No juurikin noista syistä en ole käyttänyt tablettia noihin opiskeluhommiin pitkään aikaan, joten en enää oikein edes muista miten sain siihen jotain järkeä :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lataat tiedoston tuleeko selaimessa näkyviin mitään missä latauksen kulku/valmistuminen näkyy? Itselläni firefox ja ylhäällä melko oikealla on vaaleansininen alaspäin osoittava nuoli joka pompahtaa kun lataus on valmis, tätä klikkaamalla tulee viimeksi (luullakseni ne jotka on ladattu sinä aikana kun selain on auki, eli nollautuu kun selain suljetaan) ladattuja esiin ja siitä voi avata joko tiedoston tai kansion johon lataus on mennyt. Voit myös itse valita mihin kansioon tiedosto ladataan kun alat lataamaan.
Puhuin android-tabletin käytöstä. Siellä ei näy noita mainitsemiasi juttuja. Jos lataan esim. verkkosivuilta, silloin lataukset löytyvät helposti. Ja kuvat tietty aina galleriassa. Word-muotoiset dokumentit löytyy Wordilla. Mutta pdf-tiedostot katoavat... eivät näy oletus-avaussovelluksessa eli Adobe Acrobatissa.
Android-tabletissakin voi olla Firefox-selain... Selain on siis se ohjelma, jonka avaat kun haluat "päästä nettiin", esim. tälle palstalle.
otin vapaavalintaisen ajanjakson tilitapahtumat pdf:nä nordean nettipankista mutta en löydä sitä enää miten se taphtuu. aikanaan kela valitti ettei saisi laittaa kuvakaappauksia, pitäisi olla pdf tai teksti. nyt laitoin sitten tekstinä. ei sais laittaa sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Mutta tuota verkkopankkiahan ehdotettiin siksi, ettei tarvitse lähteä konttoriin tai tilata paperiversiota. Tässähän oli ongelmana ylipäätään saada se tiliote. Kyllä silloin on vaihtoehtona myös verkkopankki.
Nordealla on muistaakseen eri palvelumaksusopimus, jos on verkkopankin tai mobiilipankin asiakas. Voi olla, että aloittajalla on vain mobiilipankki.
Vierailija kirjoitti:
Kelan sivuiltahan tääkin löytyy. Verkkopankista tai mobiilipankista tiliote (ei -tapahtumat) kännykällä auki ja screenshot siitä.
En ole ikinä ymmärtänyt tätä kuvien napsimista, kun tiliotteet saa ihan suoraan pdf-tiedostona.
Joskus piti mennä erikseen tiliote hakemaan noredan ns toiselta sivulta. Nykyään se on suoraan heti siinä kun tilin aukaisee. Eli tili auki ja oikealla on pdf painike. Liian helppoa
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina laittanut tilitapahtumista kuvan ja sanonut, että nordea ei anna kuluvan kuukauden tiliotetta. Kysyvat aina seuraavaan hakemukseen sitten sen tiliotteen.
tiliote pyydetään vain täysiltä kuukausilta ei kuluvalta kuulta. Ei siitä tarvi kuvaa ottaa.
Ap se normaali verkkopankkikin (uusi versio) toimii edelleen. Sinne voi kirjautua Nordea ID:llä. Sille en voi mitään jos sulla ei ole esim.läppäriä ja tulostinta.
Mistään pankista ei saa kuluvan kuukauden tiliotetta. Ainakaan yksityishenkilöt.