Autovakuutusten hinnoista
Minkä verran maksatte autovakuutuksia vuodessa, ja minkälainen vakuutus kyseessä? Hankala vertailla hintoja, kun autoa ei vielä ole. Suunnitelmissa paku/pieni camper ja melko kattava vakuutus. Olen 37v, enkä ole koskaan aiemmin omistanut autoa. Kiitos!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Fennia on halvin
Ei ole "halvinta". Joka yhtiöllä eroja automerkin/mallin välillä. Lisäksi onko mies vai nainen, sekin vaihtelee yhtiöiden välillä ainakin kymppejä.
Vierailija kirjoitti:
Ota keskittämisalennukset huomioon, missä yhtiössä sulla on muut vakuutukset?
Ei vaikuta monestikkaan. Selviää vaan vertaamalla, nyt kun katsot vakuutuksen hinnan niin alkaa puhelin soimaan.."katsoit meillä autovakuutusta". Puh numeroa ei tule mutta jokaiselle syötettävä sosturvatunnus niin äkkiä löytävät jos ei salainen. Aiemmin eivät soitellut, nyt kilpailu asiakkaista.
Bonukset tapissa autona pienimoottorinen melko iäkäs diesel Volvo. Osakaskolla n. 400€ vuodessa taitaa olla, toisessa vakuutusyhtiössä olisi ollut lähes samanlainen vakuutus 300€ kalliimpi.
Olen 37 Helsingistä myös ja maksan 80% bonuksilla liikennevakuutusta 96e vuodessa Op:ssa.
Olen kyllä harkinnut ottavani osakaskon, mutta en tiedä kannattaako se lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 37 Helsingistä myös ja maksan 80% bonuksilla liikennevakuutusta 96e vuodessa Op:ssa.
Olen 60v ja maksan kuopiossa 74€ /v Ifissä. Osakasko olisi ollut yli 300€. Autoliiton vakuutus n.130€/v ja korvaa hinauksen ja saa tarvittaessa sijaisauton kolmeksi päiväksi, eikä ole autokohtainen vaan korvaa vaikka olisit toisen kyydissä...
Vierailija kirjoitti:
Pop vakuutuksella on myös edullisempia vakuutuksia vanhempiin pakuihin joilla ajetaan alle 20tkm vuodessa. Dieselvero tulee päälle ja se on pakusta riippuen noin 500e/v. Sitten saat tankata "edullista" dieselöljyä..
Dieseliä menee litroina / 100 km vähemmän kuin bensaa, dieselissä on voimaa
Ei ole POP enää halpa ja se on huono korvaamaan vahinkoja
Itsellä on Lähitapiola 2 autossa ja hyvin on korvaukset toimineet
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kaskot ovat hyväksi. Ei tulisi mieleenkään olla ilman, kun omistaa kalliita autoja
Vierailija kirjoitti:
Vakuutuksiin vaikuttaa todella moni asia, joten et oikeastaan täältäkään tule saamaan apua.
Jos sinulla on havittelemasi auton rekisterinumero tiedossa, niin sen avulla voit tarkistella hintoja eri vakuutusyhtiöistä.
No toki ensin pitää kertoa vakuutusyhtiölle kaikki omat henkilötietonsa ja ketkä autoa käyttävät.
Mikäli ei omista autoa niin turha edes kysyä tarjousta.
Näin ainakin mulle kieltäytyivät tarjousta amtamasta kysyessäni juuri autoilun alkaneelle kotona asuvalle perheenjäsenelle vakuutusta.
Noitahan on lähes mahdoton tietoon perustuen kilpailuttaa kun ovat jotain salatiedettä.
Ifistä kannattaa nuoren, uuden, ilman boonuksia olevan vakuutuksen tarvitsevan pysyä todella kaukana.
Muistaakseni siellä lisättiin hintaa perustason päälle kymmenenen tai kaksikymmentä prosenttia.
Mulla on vuoden 2000 focus ja maksan 180e vuodessa. Vain pakollinen liikennevakuutus ja täydet bonukset.
Vierailija kirjoitti:
Bonuksia simulla ei ainakaan ole, joten kallis liikennevakuutus. Etsi joku mieluisa auto netin autokaupasta ja mene vaikka Ifin sivuille. Siellä valitset autovakuutukset, syötät auton rekisteri nron ja omat tietosi. Laskuri laskee vakuutuksen hinnan.
Nykyään kaikki saa bonareita vaikka ei olisi aiemmin omistanutkaan autoa.
Ihan turha kysellä täältä moista, koska vakuutusmaksuun vaikuttaa moni asia kuten esimerkiksi.
-auto
-oma vahinkohistoriasi
-kotikuntasi
-ajomäärä vuodessa.
-ikäsi
-onko autossa rahoitusta
jne.
Eli AINOA tapa saada tietää se hinta eri yhtiöissä on pyytää tarjoukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fennia on halvin
Ei ole "halvinta". Joka yhtiöllä eroja automerkin/mallin välillä. Lisäksi onko mies vai nainen, sekin vaihtelee yhtiöiden välillä ainakin kymppejä.
Sukupuoli ei enää vaikuta. Tämä on laissa kielletty ja vakuutustoiminta on sen verran säänneltyä että yksikään vakuutusyhtiö ei enää käytä sukupuolta hinnoittelunsa perusteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kaskot ovat hyväksi. Ei tulisi mieleenkään olla ilman, kun omistaa kalliita autoja
Minulla ei taas tulisi mieleenkään maksaa kallista kaskoa jos ehkä mahdollisesti kenties jotain sattui. Olen saanut useamman auton verran rahaa säästöön tässä kolmenkymmenen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonuksia simulla ei ainakaan ole, joten kallis liikennevakuutus. Etsi joku mieluisa auto netin autokaupasta ja mene vaikka Ifin sivuille. Siellä valitset autovakuutukset, syötät auton rekisteri nron ja omat tietosi. Laskuri laskee vakuutuksen hinnan.
kaskosta, muttei liikennevakuutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaskosta, muttei liikennevakuutuksesta.
Myös liikennevakuutuksesta saa.
Useimmilla vakuutusyhtiöillä on laskurit. Etsi kiinnostava auto ja sen tietoja käyttäen tutki hintoja. Useilla yhtiöillä vakuutuksen hintaan vaikuttaa myös mm. kilometrimäärä mitä autolla tullaan arviolta ajamaan. Samalla voit itse valkkailla mitä ominaisuuksia vakuutukseen haluat.
Ostin edullisen vanhan auton. Hyvä lisäsäästö siitä ettei ole tarvetta kaskoille, pelkkä vähän yli 200 e vuodessa maksava liikennevakuutus on riittänyt. Oli niin halpa että oli varaa korjata kaikki osat mitkä kaipasi vaihtoa ja nyt on hyvä ajaa, kaikki toimii.
Ota keskittämisalennukset huomioon, missä yhtiössä sulla on muut vakuutukset?