Yle: Naissotilaat. Osa 2. Miten huonokuntoisia nykyajan nuoret on:(
Silloin kun miehet oli vielä rautaa niin Cooperin testissä jokainen juoksi 2500 metriä vaikka silmät kiinni.
Kommentit (294)
Ei armeijan lumoissa kirjoitti:
Nämä ohjelmat ovat vain pelkkää puolustusvoimien 'peeärrää' televisiossa ja mediassa yleensäkin. Systeemi on vanhoillisin koko Euroopassa ja harvinainen jo koko maailmassakin, mutta eipä hätää, nämä naiset osoittavat meille ,että jos hekin pystyvät, niin pakkohan kaikkien miesten sentään on pystyä ja pärjätä armeijassa valittamatta ja sitä koskaan kyseenalaistamatta, koska hekin kestävät sen hymyillen. Mutta huomio kaikki: HE (...nämä reippaat naisemme siis) EiVÄT JOUTUiSIKAAN VANKiLAAN jos eivät haluaisi sinne mennä.
PR ei onnistunut. Ohjelman katsottuani olen valmis lopettamaan naisten varusmiesplveluksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai armeijasta hyötyä on. On nähty kun veltosta kotinörtistä tulee omilleen muuttava reservin upseeri joka pärjää opinnoissaan ja saa töitä.
Kuntopuolihan tossa tv sarjassa arveluttaa. Cooperissa perusjätkä sai siviilussä yli 3000 intissä 2600 mikä oli surkea. Lihaskuntotestissä kiitettävät. Hirveä katsoa kun vatsassa ei ole mitään lihasta nuorella.
Pitäisikö kiinnittää huomio peruskunto harjoitteluun? Ei Mitään älyttömiä aamulenkkejä klo 6 vaan pitkiä kävely tai pyörälenkkejä ja salilla trwwniä. Pitäisi saada kipinä liikuntaan.
Omassa tuttavapiirissä c-miehillä on mennyt opiskelujen kanssa parhaiten. Reservin upseerit ovat jämähtäneet hanttihommiin
No se kertoo sinun tuttavapiiristäni. Minun tuttavapiirissäni kaikki akateemisesti koulutettuja.
Täytyy sanoa samaa. Itse olin 6kk mies mutta kaikki aikoinaan RUKiin menneet tuttuni ovat korkeakoulutettuja (TTY enimmäkseen).
Katsottiin tuota italialaisen vaimoni kanssa, hänen aidosti hämmästynyt kommenttinsa:
"Miksi tuonikäisillä suomalaisnaisilla on jo tuollainen "läskikaula"? Miten tuollainen tapahtuu oikein vaikka ovat niin kovin nuoria?" 😂
Pistää miettimään kyllä kieltämättä...
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh noita lukemia. Olin itse intissä parikyt vuotta sitten ja jo alokasaikana sai kuulla kappareitten jatkuvaa ...ttuilua siitä kuinka huonoksi porukan kunto on mennyt, Cooperissa keskiarvo oli reilusti alle 3000.
Sitten kun menin rukkiin käytäntö oli se että jos cooperissa 3000 ei mene niin iltalomilla on säännöllinen ravirinki jossa kuntoaan saa parantaa. Myöhemmin syksyllä, taisi olla alkutalvea testattiin sitten ja jo minäkin pääsin 3080. Tulokseni oli huonoimpien joukossa, mutta kun oli yli 3000 niin jatkoraviringiltä ja uudelta testiltä välttyi.
Onkohan muuten kukaan nainen käynyt sissirukkia? Pahin este saattaa olla kun metsäleireillä selässä on reilut 30kg painava rinkka. Asehan on tietysti käsissä koko ajan (n.4kg). Sitten kun rinkan päälle otat märän teltan tai kaminan tai rinnallesi saat lv217 radion niin kannat noin 45kg kantamusta. Välillä tässä varustuksessa juostiinkin mutta se pakko tunnustaa että siitä ei tahtonut tulla enää mitään, miehillä voimat yksinkertaisesti loppuivat jo muutaman sadan metrin päästä.
Ja tuttu ..ttuilu oli tietysti koko ajan päällä: "Meinaako taistelijan rinkka vähän painaa, voivoi!"
45kg on kyllä paljon painoa kantaa.
No tuossa kantajan koolla on merkitystä, 45 kg naiselle rankempaa kuin 90 kg äijälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei armeijan lumoissa kirjoitti:
Nämä ohjelmat ovat vain pelkkää puolustusvoimien 'peeärrää' televisiossa ja mediassa yleensäkin. Systeemi on vanhoillisin koko Euroopassa ja harvinainen jo koko maailmassakin, mutta eipä hätää, nämä naiset osoittavat meille ,että jos hekin pystyvät, niin pakkohan kaikkien miesten sentään on pystyä ja pärjätä armeijassa valittamatta ja sitä koskaan kyseenalaistamatta, koska hekin kestävät sen hymyillen. Mutta huomio kaikki: HE (...nämä reippaat naisemme siis) EiVÄT JOUTUiSIKAAN VANKiLAAN jos eivät haluaisi sinne mennä.
PR ei onnistunut. Ohjelman katsottuani olen valmis lopettamaan naisten varusmiesplveluksen.
eiks miehet aina kitise miten väärin on kun naiset ei joudu käymään armeijaa? Sitten kun jotkut käyvät niin sekään ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa tähän ketjuun kirjoittajista naisia jotka eivät itse ole koskaan juosseet ainokaistakaan cooperia. Koulujen liikuntatunneillakin tytöillä nykyisin 1500m juoksu kun poikien liikuntatunneilla cooper.
Voisivat puolestani ottaa naisten armeijavalintatilaisuuteen mukaan cooperin, läpäisyvaatimuksena edes 2000m niin näkisi ketkä tytöt tosissaan kun omana armeijan palvelusaikanani moni tyttö keskeytti maastoleirien ja koti-ikävän ahdistaessa ja valtaosa tytöistä komppaniassani juoksi alta 2000m sekä viettivät palveluksistaan useita päiviä movettaen (motivaatiovemppaajia jotka muka kipeitä saadakseen vapautuksia palvelustehtävistä)
Meillä oli kyllä cooperin testi sekä pojille että tytöille Pohjanmaalla 2000-luvun alussa. En tiedä mikä tilanne nykyään on. Lieköhän on sitten kiinni koulusta mitä siellä tehdään ja miten.
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin tuota italialaisen vaimoni kanssa, hänen aidosti hämmästynyt kommenttinsa:
"Miksi tuonikäisillä suomalaisnaisilla on jo tuollainen "läskikaula"? Miten tuollainen tapahtuu oikein vaikka ovat niin kovin nuoria?" 😂
M35
Suomalaiset ovat kyllä hirveän lihavia nykyään keskimäärin, sekä miehet että naiset. Surullista ja epäterveellistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh noita lukemia. Olin itse intissä parikyt vuotta sitten ja jo alokasaikana sai kuulla kappareitten jatkuvaa ...ttuilua siitä kuinka huonoksi porukan kunto on mennyt, Cooperissa keskiarvo oli reilusti alle 3000.
Sitten kun menin rukkiin käytäntö oli se että jos cooperissa 3000 ei mene niin iltalomilla on säännöllinen ravirinki jossa kuntoaan saa parantaa. Myöhemmin syksyllä, taisi olla alkutalvea testattiin sitten ja jo minäkin pääsin 3080. Tulokseni oli huonoimpien joukossa, mutta kun oli yli 3000 niin jatkoraviringiltä ja uudelta testiltä välttyi.
Onkohan muuten kukaan nainen käynyt sissirukkia? Pahin este saattaa olla kun metsäleireillä selässä on reilut 30kg painava rinkka. Asehan on tietysti käsissä koko ajan (n.4kg). Sitten kun rinkan päälle otat märän teltan tai kaminan tai rinnallesi saat lv217 radion niin kannat noin 45kg kantamusta. Välillä tässä varustuksessa juostiinkin mutta se pakko tunnustaa että siitä ei tahtonut tulla enää mitään, miehillä voimat yksinkertaisesti loppuivat jo muutaman sadan metrin päästä.
Ja tuttu ..ttuilu oli tietysti koko ajan päällä: "Meinaako taistelijan rinkka vähän painaa, voivoi!"
No tuossa kantajan koolla on merkitystä, 45 kg naiselle rankempaa kuin 90 kg äijälle.
Todella harva 18v poika (mies) tuolla on 90kg tuossa iässä! Näkeehän sen tuossa ohjelmassakin, ihan poikavartaloisia useimmat ja laihoja. Itse olen nykyään 84kg / 178cm ja kovassa tikissä, mutta intissä olin aikoinaan 66kg, ja todella kova kamppailu oli täyspakkauksen kanssa kun jalat oli pettää.
M36
Vierailija kirjoitti:
M35
Olette siis tyhmiä, ettekä osaa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella harva 18v poika (mies) tuolla on 90kg tuossa iässä! Näkeehän sen tuossa ohjelmassakin, ihan poikavartaloisia useimmat ja laihoja. Itse olen nykyään 84kg / 178cm ja kovassa tikissä, mutta intissä olin aikoinaan 66kg, ja todella kova kamppailu oli täyspakkauksen kanssa kun jalat oli pettää.
M36
tuo on kyllä ihan totta että toisilla lihaksisto kehittyy eri tahdilla, eli joillekin noin nuorena ei saata vielä olla siinä potentiaalissa mikä olisi optimaalista noin suurille rasituksille. itsellä oli loukkaantumisia intissä poikana mutta nykyään on paljon enemmän lihasmassaa ja harrastan vaellusta yms. ja menisi heittämällä ne intin marssit. M25
Eiköhän tulevaisuuden sodan sankarit löydy nörteistä. Ja sota käydään muualla kuin rajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai armeijasta hyötyä on. On nähty kun veltosta kotinörtistä tulee omilleen muuttava reservin upseeri joka pärjää opinnoissaan ja saa töitä.
Kuntopuolihan tossa tv sarjassa arveluttaa. Cooperissa perusjätkä sai siviilussä yli 3000 intissä 2600 mikä oli surkea. Lihaskuntotestissä kiitettävät. Hirveä katsoa kun vatsassa ei ole mitään lihasta nuorella.
Pitäisikö kiinnittää huomio peruskunto harjoitteluun? Ei Mitään älyttömiä aamulenkkejä klo 6 vaan pitkiä kävely tai pyörälenkkejä ja salilla trwwniä. Pitäisi saada kipinä liikuntaan.
Omassa tuttavapiirissä c-miehillä on mennyt opiskelujen kanssa parhaiten. Reservin upseerit ovat jämähtäneet hanttihommiin
No se kertoo sinun tuttavapiiristäni. Minun tuttavapiirissäni kaikki akateemisesti koulutettuja.
Niin, mutta sinähän oletkin ja edustatkin ,joka suhteessa eliittiä , eiköstä vain?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tulevaisuuden sodan sankarit löydy nörteistä. Ja sota käydään muualla kuin rajalla.
T. CS-jonne06
Militaarinaiset taitavatkin olla juuri niitä nykyään paljonpuhuttuja 'muunsukupuolisia' ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa tähän ketjuun kirjoittajista naisia jotka eivät itse ole koskaan juosseet ainokaistakaan cooperia. Koulujen liikuntatunneillakin tytöillä nykyisin 1500m juoksu kun poikien liikuntatunneilla cooper.
Voisivat puolestani ottaa naisten armeijavalintatilaisuuteen mukaan cooperin, läpäisyvaatimuksena edes 2000m niin näkisi ketkä tytöt tosissaan kun omana armeijan palvelusaikanani moni tyttö keskeytti maastoleirien ja koti-ikävän ahdistaessa ja valtaosa tytöistä komppaniassani juoksi alta 2000m sekä viettivät palveluksistaan useita päiviä movettaen (motivaatiovemppaajia jotka muka kipeitä saadakseen vapautuksia palvelustehtävistä)Meillä oli kyllä cooperin testi sekä pojille että tytöille Pohjanmaalla 2000-luvun alussa. En tiedä mikä tilanne nykyään on. Lieköhän on sitten kiinni koulusta mitä siellä tehdään ja miten.
peruskoulussa ja lukiossa jokainen kyllä juoksee cooperin. Ei se ole mikään inttijuttu.
voimaantumisen markkinointia, armeijaan voi mennä kuka vaan nykyään,jos suurinpiirtein koppa kunnossa.
Kaverin tyttö armeijassa, eikä tosiaankaan ole mikään muunsukupuolinen tai ns rekka*esbo.. eikä tupakaveritkaan kuulemma. Ihan normi nuoria naisia. Rajojen kokeilu motiivina, ja hyvin pärjäävät.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla sankareita myös siellä rajalla, tai muuten nörtit ovat ihmeissään tankkien ja kopterien pörrätessä pihaan. Molempia tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin tyttö armeijassa, eikä tosiaankaan ole mikään muunsukupuolinen tai ns rekka*esbo.. eikä tupakaveritkaan kuulemma. Ihan normi nuoria naisia. Rajojen kokeilu motiivina, ja hyvin pärjäävät.
Omassa suvussa poikkeuksellisen paljon armeijan käyneitä naisia, lähinnä siksi kun tulevat maaseudulta ja lapsuus vietetty maatilan hommissa.
Enpä haluaisi joutua taisteluun näiden naisten kanssa, ei jaksa, ei pysty ja itkettää.
Res Vänrikki 1995