Miten lähestyä naista, joka on selvästi ihastunut ja välttelee?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Oma mies aikoinaan lähestyi minua ujoa ja karkuun juoksevaa naisparkaa eräillä jatkoilla paperinpalalla. Siinä luki: ”Luettuasi tämän revi jos et tykkää, laita taskuun jos tykkäät.” Laitoin taskuun. Mies ei ottanut mitään kontaktia vaan hymyili huoneen toiselta laidalta ja illan lopussa pukkasi toverillisesti selkään. Seuraavana yönä sain aivan ihanan rakkauskirjeen FB:n messengeriin, jossa mies pyysi numeroani. Kun annoin, mies laittoi ensin muutamina iltoina hyvän yön toivotuksia. Sitten soitti ja pyysi treffeille. Suostuin. Treffien lopuksi mies vei mut rauhalliseen paikkaan, otti syliin ja sanoi: ”Nyt istutaan tässä niin kauan et nolous, häpeä ja ujous häviää.” Ja sit se silitteli mua ja kertoi miks tykkää just musta. Purskahdin itkuun, koska mulla on syyni pelätä ja olla varuillaan miehen kans. Hän lohdutti ja oli hellä. Sanomattakin on selvää mihin se kaikki johti mut sen jälkeen en ole tuntenut enää häpeää. Sinä yönä hän halasi mut täyteen rohkeutta ja palautti itsetuntoni. Edelleen yhdessä. Nyt hän on aviomies ja lasteni isä. Nyt mies sanoi ettei olisi jaksanut tehdä kaikkea ellei ois vaan ollut vahva tunne, että olen hänen lasten äiti. Onneksi ei tuota kertonut mulle silloin!
Ennakoiva tekstinsyöttö... mulla oli siis syyni olla varuillaan ylipäätään miesten kans, mutta ei juuri hänen kans.
Ap ei ole kertonut, että mistä tietää ihastuksen välttelevän siksi, että on kiinnostunut. Sehän tässä nyt on olennaista, koska todennäköisempää on, että välttelee, koska ei ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuollainen välttelijä ihastuneena ja ymmärrän olevani tosi epälooginen.
Työpaikalla mies, joka on ilmeisesti ihastunut minuun ja minä häneen. Hän tekee tikusta ristiä, lähestyy minua ja minulla menee pasmat sekaisin. Ynisen vastaukseksi jotain älytöntä, puna poskilla pakenen paikalta ja sulkeudun jonnekin soimaamaan itseäni.
No, onneksi tämä herra ei ole ainakaan vielä antanut periksi ja jatkaa taisteluaan.Jos tapaatte kaltaiseni niin lähestykää naista tekemättä siitä numeroa ja flirttailematta. Nimittäin jos ymmärrän että minua lähestytään ”sillä mielellä” niin voi olla suustani ei tule sanan sanaa, luikin piiloon vieläkin nopeammin ja häpeilen itseäni entistä enemmän. Älä luovuta vaan jatka taistelua!
Hienoa, että tästä tehdään miehille helppoa. Jos nainen ei ole kiinnostunut hän välttelee, ja jos hän on ihastunut hän välttelee. Jos mies jatkaa yrityksiään, ja nainen on kiinnostunut, voi joskus päästä treffeille, jos hän ei ole kiinnostunut, "me-too" ja voi saada lähestymiskiellon viranomaisilta.
Se on aivan helppoa. Tuon välttelevän naisen tapauksessa oleta, että hän ei ole kiinnostunut ja lakkaa lähestymästä. 1/10000 on sitten tuollainen kuin tuo edellinen nainen, eli sittenkin kiinnostunut. Ikävää, mutta ei yleisiä sosiaalisia sääntöjä voi perustaa outoon yksittäistapaukseen.
Jos joku esi-isistäsi olisi noudattanut tuota ajatusta, et ehkä olisi kommentoimassa, en tosin minäkään.
Mikä siinä on niin kamalaa, että ihmiset ovat tekemisissä keskenään, miehet ja naisetkin? Juttelevat ihan. Miksi osalla naisista on niin negatiivinen suhtautuminen kanssakäymiseen miessukupuolen edustajien kanssa? Tällä kertaa retorinen kysymys, en odota vastausta.
Et odota vastausta mutta haluan vastata.
Minulla negatiivinen suhtautuminen tulee täysin siitä, että miehet eivät kokemukseni mukaan kykene kanssakäymiseen naisen kanssa ilman taka-ajatuksia virallisten yhteyksien (esim. työ) ulkopuolella. Jos mies tulee tekemään tuttavuutta, kyseessä on poikkeuksetta jonkinlainen iskuyritys. Jos hän ei sitä heti ilmaise, se tulee selväksi hyvin pian tutustumisen edetessä.
Mikä siinä on niin kamalaa? Iskuyrityksessä.
Sikäli tämä häiritsee minua, että kun olen ihan arjessa mennyt tuntemattomiakin naisia jututtamaan, niin viime vuosina naiset ovat poikkeuksetta ilahtuneet. Sitten tällä palstalla saa lukea kymmenittäin kommentteja, joissa toivotaan etteivät miehet tulisi juttelemaan. Ristiriita hämmentää.
Pakkien antaminen on ikävää ja siihenhän nuo iskuyritykset aina johtavat, sillä lähestyvä mies ei koskaan ole se ketä toivoisi. Pahinta on jos mies ei ota pakkeja uskoakseen vaan jää silti elättelemään toiveita treffeistä tai jopa suhteesta. Kyllä, tätä tapahtuu ja se ON ahdistavaa. Voit ehkä kuvitella?
Minullakaan ei olisi mitään ongelmaa jutella niitä näitä vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta jostain kumman syystä sekin tulkitaan aina laajemmaksi kiinnostukseksi.
Useilla miehillä tuntuu olevan uskomus siitä, että naiset ovat sokeita heidän iskuyrityksilleen, käsittämättömän ujoja tai vain leikkivät vaikeasti tavoiteltavaa. Kaikki torjunnat, paitsi suorat sanat, voidaan jotenkin tulkita ujoudeksi tai siksi, ettei nainen vain ole ymmärtänyt.
Minulle miehet tulevat usein loppujen lopuksi rautalangasta vääntämään, että "olen huono näissä jutuissa ja et varmaan ole huomannut, että minä yritän iskeä sinua". Todellakin olen huomannut, että olet yrittänyt alusta saakka iskeä minua, mutta ilmeisesti sinä et ole huomannut, että olen joka kerta kohteliaasti torjunut sinut. Näitä siis niin lyhyissä kuin pidemmissäkin tuttavuuksissa, joissa olen itse ollut kaverillisella mielellä.
Vastaavia kokemuksia täälläkin.
Tästä voivat kaikki oppia.
Naiset sen, että miehet ovat usein liian itsevarmoja ja sokeita hienovaraisille signaaleille, joten kannattaa käyttää reilusti rautalankaa heti alusta alkaen. Selkeä torjunta heti, niin mies ei ala elätellä kuvitelmia eikä tulkitse välttelyä ujoudeksi tms. Kaikki pääsevät vähemmällä kiusallisuudella tällä tavoin.
Miehet taas sen, että ei pidä olettaa mitään, koska luultavasti tulkitset väärin ja sotket omia toiveitasi tulkintoihisi. Asiat yleensä ovat stä miltä näyttävät, eivätkä mutkikasta peliä ja leikkiä. Jos nainen välttelee, hän ei toivo seuraasi ja sitä on paras kunnioittaa. Jos hän on kiinnostunut, kyllä sen huomaa.
Miten kenellekään voi vaikka työpaikalla rautalangasta vääntää ja torjua ennen kuin on sanonut mitään? Jälkeenpäin kyllä ymmärsin merkit kuten pikkulahjojen tuominen ja kehut, mutta en voinut kuvitellakaan, että varattu työpaikan mies luulee minun olevan kiinnostunut hänestä. Ovathan useimmat ystävällisiä ilman että siinä on mitään sen enempää.
Toki vasta sitten voi reagoida kun ymmärtää merkit, ei aiemmin. Ystävällisyys ei vielä riitä merkiksi, selväähän se on. Ap kuitenkin kertoi huomanneensa alusta asti ja torjuneensa kohteliaasti, mitä taas ihastujamies ei ymmärtänyt vaan elätteli luulojaan päinvastaisesta. Jos huomaa niin torjunta kannattaa tehdä päivänselväksi. Liika kohteliaisuus voi johtaa virhetulkintaan.
Häh? Mistähän ketjusta nyt puhut.
Hups. En tarkoittanut ap:tä vaan edellistä kirjoittajaa, jolle hän oli vastannut, kelle vastasin. Anteeksi sekoilu.
Mene kopiokoneella hänen taakseen ja hiero etumustasi hänen pakaroitaan vasten muka huomaamatta. Kyllä se siitä lähtee. Muistelee sitten vanhana hymyillen asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuollainen välttelijä ihastuneena ja ymmärrän olevani tosi epälooginen.
Työpaikalla mies, joka on ilmeisesti ihastunut minuun ja minä häneen. Hän tekee tikusta ristiä, lähestyy minua ja minulla menee pasmat sekaisin. Ynisen vastaukseksi jotain älytöntä, puna poskilla pakenen paikalta ja sulkeudun jonnekin soimaamaan itseäni.
No, onneksi tämä herra ei ole ainakaan vielä antanut periksi ja jatkaa taisteluaan.Jos tapaatte kaltaiseni niin lähestykää naista tekemättä siitä numeroa ja flirttailematta. Nimittäin jos ymmärrän että minua lähestytään ”sillä mielellä” niin voi olla suustani ei tule sanan sanaa, luikin piiloon vieläkin nopeammin ja häpeilen itseäni entistä enemmän. Älä luovuta vaan jatka taistelua!
Hienoa, että tästä tehdään miehille helppoa. Jos nainen ei ole kiinnostunut hän välttelee, ja jos hän on ihastunut hän välttelee. Jos mies jatkaa yrityksiään, ja nainen on kiinnostunut, voi joskus päästä treffeille, jos hän ei ole kiinnostunut, "me-too" ja voi saada lähestymiskiellon viranomaisilta.
Se on aivan helppoa. Tuon välttelevän naisen tapauksessa oleta, että hän ei ole kiinnostunut ja lakkaa lähestymästä. 1/10000 on sitten tuollainen kuin tuo edellinen nainen, eli sittenkin kiinnostunut. Ikävää, mutta ei yleisiä sosiaalisia sääntöjä voi perustaa outoon yksittäistapaukseen.
Jos joku esi-isistäsi olisi noudattanut tuota ajatusta, et ehkä olisi kommentoimassa, en tosin minäkään.
Mikä siinä on niin kamalaa, että ihmiset ovat tekemisissä keskenään, miehet ja naisetkin? Juttelevat ihan. Miksi osalla naisista on niin negatiivinen suhtautuminen kanssakäymiseen miessukupuolen edustajien kanssa? Tällä kertaa retorinen kysymys, en odota vastausta.
Minulla negatiivinen suhtautuminen tulee täysin siitä, että miehet eivät kokemukseni mukaan kykene kanssakäymiseen naisen kanssa ilman taka-ajatuksia virallisten yhteyksien (esim. työ) ulkopuolella. Jos mies tulee tekemään tuttavuutta, kyseessä on poikkeuksetta jonkinlainen iskuyritys. Jos hän ei sitä heti ilmaise, se tulee selväksi hyvin pian tutustumisen edetessä.
Sikäli tämä häiritsee minua, että kun olen ihan arjessa mennyt tuntemattomiakin naisia jututtamaan, niin viime vuosina naiset ovat poikkeuksetta ilahtuneet. Sitten tällä palstalla saa lukea kymmenittäin kommentteja, joissa toivotaan etteivät miehet tulisi juttelemaan. Ristiriita hämmentää.
Pakkien antaminen on ikävää ja siihenhän nuo iskuyritykset aina johtavat, sillä lähestyvä mies ei koskaan ole se ketä toivoisi. Pahinta on jos mies ei ota pakkeja uskoakseen vaan jää silti elättelemään toiveita treffeistä tai jopa suhteesta. Kyllä, tätä tapahtuu ja se ON ahdistavaa. Voit ehkä kuvitella?
Minullakaan ei olisi mitään ongelmaa jutella niitä näitä vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta jostain kumman syystä sekin tulkitaan aina laajemmaksi kiinnostukseksi.
Useilla miehillä tuntuu olevan uskomus siitä, että naiset ovat sokeita heidän iskuyrityksilleen, käsittämättömän ujoja tai vain leikkivät vaikeasti tavoiteltavaa. Kaikki torjunnat, paitsi suorat sanat, voidaan jotenkin tulkita ujoudeksi tai siksi, ettei nainen vain ole ymmärtänyt.
Minulle miehet tulevat usein loppujen lopuksi rautalangasta vääntämään, että "olen huono näissä jutuissa ja et varmaan ole huomannut, että minä yritän iskeä sinua". Todellakin olen huomannut, että olet yrittänyt alusta saakka iskeä minua, mutta ilmeisesti sinä et ole huomannut, että olen joka kerta kohteliaasti torjunut sinut. Näitä siis niin lyhyissä kuin pidemmissäkin tuttavuuksissa, joissa olen itse ollut kaverillisella mielellä.
Naiset sen, että miehet ovat usein liian itsevarmoja ja sokeita hienovaraisille signaaleille, joten kannattaa käyttää reilusti rautalankaa heti alusta alkaen. Selkeä torjunta heti, niin mies ei ala elätellä kuvitelmia eikä tulkitse välttelyä ujoudeksi tms. Kaikki pääsevät vähemmällä kiusallisuudella tällä tavoin.
Miehet taas sen, että ei pidä olettaa mitään, koska luultavasti tulkitset väärin ja sotket omia toiveitasi tulkintoihisi. Asiat yleensä ovat stä miltä näyttävät, eivätkä mutkikasta peliä ja leikkiä. Jos nainen välttelee, hän ei toivo seuraasi ja sitä on paras kunnioittaa. Jos hän on kiinnostunut, kyllä sen huomaa.
Tuo suorasanainen pakkien antaminen olisikin usein paras vaihtoehto, mutta täytyy myöntää että olen siinä äärimmäisen huono. Varsinkin jos mies vaikuttaa siltä, että on kerännyt kaiken rohkeutensa lähestymiseen ja kynnys siihen on ollut korkea, on todella vaikea sanoa suoraan. Ja toinen vastaava tilanne on, jos mies on tuntematon ja jollain tavalla aggressiivisen oloinen enkä yhtään osaa ennakoida kuinka hän pakkeihin reagoisi. Saatan jättää tilanteen tavallaan auki vaikka tiedän heti, ettei itselläni fiiliksiä ole eikä tule. Tämän jälkeen välttelen ja toivon että mies ymmärtää viestin. Tiedän, ei paras tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä. Mulle tuli taannoin pikkujouluissa yksi miespuolinen työkaveri tilittämään, kuinka hän oli nuorempana vuosikausia lähettänyt vihjeitä kiinnostuksestaan, enkä huomannut. Toki huomasin, en vaan koskaan reagoinut niihin muuta kuin peruskohteliaisuudella.
Vaikka nainen olisikin ihastunut ja välttelee, kannattaa kunnioittaa tuota välttelyä. Siihen voi olla syy, jota nainen ei halua avata.
Jos olette sinkkuja molemmat, niin kysyisin elokuviin, syömään yms.
Jos et uskalla kysyä kasvotusten niin viestillä.
Jos tulee pakit niin mitä sillä on väliä. Ainakin tietää, että toinen ei ole kiinnostunut.
En minäkään pitäisi välttelyä merkkinä ihastuksesta, vaikka itse ujona ihmisenä todellakin välttelen ihastuksenkohdetta, siis jos en tiedä hänen tunteistaan. Pelkään kuollakseni, että ihastus huomaa että jännitän ja päättelee siitä jotain. Lähtökohtaisesti kun en usko, että toinen osapuoli olisi minusta millään tavalla kiinnostunut...
Mutta jos olisi, niin toivoisin että hän tekee aloitteen. Mutta mistäpä hän voisi tietää että minä olen kiinnostunut kun välttelen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo suorasanainen pakkien antaminen olisikin usein paras vaihtoehto, mutta täytyy myöntää että olen siinä äärimmäisen huono. Varsinkin jos mies vaikuttaa siltä, että on kerännyt kaiken rohkeutensa lähestymiseen ja kynnys siihen on ollut korkea, on todella vaikea sanoa suoraan. Ja toinen vastaava tilanne on, jos mies on tuntematon ja jollain tavalla aggressiivisen oloinen enkä yhtään osaa ennakoida kuinka hän pakkeihin reagoisi. Saatan jättää tilanteen tavallaan auki vaikka tiedän heti, ettei itselläni fiiliksiä ole eikä tule. Tämän jälkeen välttelen ja toivon että mies ymmärtää viestin. Tiedän, ei paras tapa toimia.
Sellaisille itsevarman oloisille naistenmiestyypeille on puolestaan ihan helppo antaa pakit saman tien ihan kasvotustenkin.
metoo siitä tulee, jos mies lähestyy naista. odota. nainen kyllä tekee aloitteen, jos on kiinnostunut sinusta.
Varmasti helpompaa kuin selvästi ihastuneen naisen välttely. Tämä on ollut työpaikan vakio-ongelma. Kaiken maailman kalkkunat väijyy ja tuijottaa toimiston toiselta laidalta. Onneksi alan harmaantua, jospa se olisi vihje.
Jos se olisi ihastunut, se ei välttelisi sinua. Elät haavemaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi ihastunut, se ei välttelisi sinua. Elät haavemaailmassa.
Ei päde aina. Tai en ehkä väistele ihastustani, mutta menen ihastuneena niin ujoksi ja hämilliseksi, että ehkä se voi näyttää siltä että en ota hirveästi kontaktia. Ihmiset reagoivat eri tavoin ihastuessaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies aikoinaan lähestyi minua ujoa ja karkuun juoksevaa naisparkaa eräillä jatkoilla paperinpalalla. Siinä luki: Luettuasi tämän revi jos et tykkää, laita taskuun jos tykkäät. Laitoin taskuun. Mies ei ottanut mitään kontaktia vaan hymyili huoneen toiselta laidalta ja illan lopussa pukkasi toverillisesti selkään. Seuraavana yönä sain aivan ihanan rakkauskirjeen FB:n messengeriin, jossa mies pyysi numeroani. Kun annoin, mies laittoi ensin muutamina iltoina hyvän yön toivotuksia. Sitten soitti ja pyysi treffeille. Suostuin. Treffien lopuksi mies vei mut rauhalliseen paikkaan, otti syliin ja sanoi: Nyt istutaan tässä niin kauan et nolous, häpeä ja ujous häviää. Ja sit se silitteli mua ja kertoi miks tykkää just musta. Purskahdin itkuun, koska mulla on syyni pelätä ja olla varuillaan miehen kans. Hän lohdutti ja oli hellä. Sanomattakin on selvää mihin se kaikki johti mut sen jälkeen en ol
Tuli kyynelet silmään luettuani tuon.
Ei se nyt tarkoita, että pitäisi vastenmielisenä, vaikkei olekaan ihastunut. Tylyt torjunnat ei itseäni nappaa, mutta koetun jälkeen ajattelin, että varmaan ei pidä olla turhan ystävällinen kenellekään, niin ei tule vääriä luuloja.