Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi viikolla olisi mt-puolen hoitajalle aika ja lääkärille aika mutta taidan jättää väliin

Vierailija
29.10.2019 |

ja vaan poistua täältä, ei niistä käynneistä olisi enää mitään apua, fyysisiä oireita ei haluta tarkemmin tutkia ja henkisesti niin loppu ettei minkään valtakunnan psykoterapiatkaan auta enää. Joka päivä pelkkää ahdistusta ja kipuja eikä särkylääkkeet tee mitään ja rauhoittavat nyt hetken aikaa antaa helpotusta mutta ei muuta. Lisäksi kun on tyhmä niin ei ymmärrä mistään mitään ja tekee kaiken väärin niin mikä järki minun kaltaista ihmistä täällä on väkisin pakko pitää? Avustetusti kun vaan saisi poistua täältä kun on niin tunari että itse siinä ei onnistuisi ollenkaan.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxinia kehui ahdistunut läheiseni.

Älä anna periksi. Oikeasti.

Vierailija
22/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lääkeet aiheuttaa sydänkohtauksen pelon lisääntymisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu nyt. Eihän ne lääkkeet mitään aiheuta vaan pelko. Mee vastaanotolle ja ota vastuu hoidostasi.

Vierailija
24/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ymmärrän fiiliksesi. Itsekin painiskelen samojen ajatusten kanssa. Pitäisi taas hakeutua johonkin hoitoon mutta en jaksaisi enää. Sairastan ahdistuneisuushäiriötä ja OCDtä. Joka helvetin päivä on helvettiä. Olisinpa edes masentunut, sekään ei tunnu niin pahalta kun totaalinen ahdistus. :/ En kuitenkaan halua tuottaa tuskaa läheisilleni, joten kituutan täällä ja toivon parempaa huomista. 

N28

Vierailija
25/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö. Lääkärit ei halua tutkia sua lisää, koska todennäköisesti nuo edellämainitut aiheuttavat fyysisetkin oireet.

Ehkä mutta tarvitsisi kattavat todisteet ennenkuin uskoo kun uskon enemmän että siellä on jotain muuta vialla. Pelkkä vakuuttelu että ei siellä mitään ole ei auta kuin hetken sitten taas pelkää että siellä on jotain vialla ja taas ahdistuu.

ap

Mitkä ihmeen kattavat todisteet? Sua on ilmeisesti tutkittu mutta mitään ei ole löytynyt. Uudet tutkimukset rauhoittaisivat vain hetken kunnes se pelkomylly pyörähtää käyntiin ja taas on olevinaan vaikka mitä hengenvaarallista vaivaa. Ahdistuksesta ne oireet johtuvat, usko nyt.

Vierailija
26/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva tietää miksi niin moni on ahdistunut. Onko se kiinni geeneistä, elämäntilanteesta, serotoniinista vai mistä?

Valtion pitäisi kehittää jokin pilleri, mitä myytäisiin alkossa, viinan tilalle. Ei se sen pahempi korvike voisi olla.

Vierailija
27/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva tietää miksi niin moni on ahdistunut. Onko se kiinni geeneistä, elämäntilanteesta, serotoniinista vai mistä?

Valtion pitäisi kehittää jokin pilleri, mitä myytäisiin alkossa, viinan tilalle. Ei se sen pahempi korvike voisi olla.

Mulla on ainakin vaikuttanut kiusaaminen koulussa, henkinen väkivalta kotona ja seksuaalinen ahdistelu lapsuudessa. Lisäksi minut on raiskattu.

N28

Vierailija
28/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt Mielenterveystalo-sivustolla? Sieltä löytyy luotettavaa tietoa mm. paniikkihäiriöstä ja sen oireista sekä peloista:

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito…

Vierailija
29/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori mies mitään sydänkohtausta saa.

Miksi oletat, että kyseessä on nuori mies?

No ei hän väärässä ollut, olen 33v mies. Ja sydänkohtausta pelkään siksi kun jos saa ilmeisesti ehkä jonkun ahdistus tai paniikkikohtauksen ja alkaa sydän hakkaan ja sitten alkaa rinnan seudulta ahdistamaan tai sitten pintalihakset särkee en tiedä, kumminkin hirveä olo.

ap

No et voi saada sydänkohtausta jos sinulla on terve sydän joten ole huoleti. Nuo on aivan klassiset paniikkikohtauksen oireet, sydämesi voi aivan hyvin. Myös kohtauksen aikana.

Vierailija
30/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupa Scott Stossel - Pelosta sekaisin - yhden miehen matka ahdistuneisuuden ytimeen.

Vierailija
31/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu nyt. Eihän ne lääkkeet mitään aiheuta vaan pelko. Mee vastaanotolle ja ota vastuu hoidostasi.

Vittu itelles, montaako lääkettä olet kokeillut? Useampaa mielialalääkettä kokeilleena sanon että mulla ainakin pahentaa oireilua ja juuri sydänpuolella!

Vierailija
32/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle kokeiltu Propralia? Se rauhoittaa sydämen sykettä mikä voisi taas rauhoittaa sinua niiden kohtausten aikana edes jonkin verran.

Vierailija
33/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle kokeiltu Propralia? Se rauhoittaa sydämen sykettä mikä voisi taas rauhoittaa sinua niiden kohtausten aikana edes jonkin verran.

On minulla sitä, tosin se rauhoittaa sykettä mutta ei ahdistusta, ainakaan itsellä siihen minulla on opamox.

ap

Vierailija
34/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö. Lääkärit ei halua tutkia sua lisää, koska todennäköisesti nuo edellämainitut aiheuttavat fyysisetkin oireet.

Ehkä mutta tarvitsisi kattavat todisteet ennenkuin uskoo kun uskon enemmän että siellä on jotain muuta vialla. Pelkkä vakuuttelu että ei siellä mitään ole ei auta kuin hetken sitten taas pelkää että siellä on jotain vialla ja taas ahdistuu.

ap

Mitkä ihmeen kattavat todisteet? Sua on ilmeisesti tutkittu mutta mitään ei ole löytynyt. Uudet tutkimukset rauhoittaisivat vain hetken kunnes se pelkomylly pyörähtää käyntiin ja taas on olevinaan vaikka mitä hengenvaarallista vaivaa. Ahdistuksesta ne oireet johtuvat, usko nyt.

Tarkoitin sitä että pitäisi varmaan esim koko kroppa magneettikuvata että rauhoittuisin jossa näkisi ettei ole mitään vikaa, tätä tarkoitin. Kuulostaa ylireagoinnilta mutta kun jokainen ääni mahasta, naksuminen tai muu niin saa heti ajattelemaan että nyt minä k**len.

ap

ap

Vierailija
35/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että kyseessä on nuori mies?

No ei hän väärässä ollut, olen 33v mies. Ja sydänkohtausta pelkään siksi kun jos saa ilmeisesti ehkä jonkun ahdistus tai paniikkikohtauksen ja alkaa sydän hakkaan ja sitten alkaa rinnan seudulta ahdistamaan tai sitten pintalihakset särkee en tiedä, kumminkin hirveä olo.

ap

Mulla ei omakohtaista kokemusta paniikkikohtauksesta, mutta olen siitä jonkin verran lukenut. Käsittääkseni se on yleinen pelko, mutta ilmeisesti turha. Mutta ymmärrän kyllä, että se voi tuntua todella kamalalta. Harmi, että joudut kestämään sellaista.

Auttaisko se, jos liikkuisit ihmisten ilmoilla jonkun turvallisen ihmisen kanssa (ystävä, perheenjäsen tms.) ja vaikka sellaiseen aikaan, kun ihmisiä on vähiten liikkeellä? Vai ootko jo kokeillut sellaista?

Ei ole ystäviä eikä perheenjäsenten kanssa niin paljoa tekemisissä. Kyllä minä aiemmin olen pystynyt liikkumaan ihmisten ilmoilla vaikka on masennusta ollut toistakytävuotta mutta ahdistus on vaan pahentunut parin viime vuoden aikana. Yritän itse mennä julkisilla paikoilla siedättää ja todistella ettei tässä mitään pelottavaa tai ahdistavaa ole mutta ei ole toiminut vaan ahdistus iskee aika nopeasti.

ap

Vierailija
36/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait jo ajan lääkärille, mutta apu ei kelpaa? Vai onko viikko liian pitkä aika? Kuulostaa siltä, että itsekin tiedät tarvitsevas apua, muttet jostain syystä ota sitä vastaan.

Vierailija
37/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittu itelles, montaako lääkettä olet kokeillut? Useampaa mielialalääkettä kokeilleena sanon että mulla ainakin pahentaa oireilua ja juuri sydänpuolella!

No vittu sekö on ratkaisu että skippaa hoitoajat ja jää kämpille määkimään? Lääkärihän ne lääkkeet vaihtaa toiseen jos ei sovi.

Vierailija
38/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää. Hengitä. Se pieni hetki jota nyt elät, on kohta jo huominen ja pian huomaat sen olevan monen vuoden takainen hetki. Sinä selviät ja olet selvinnyt aiemminkin. Toivoa on aina vaikka maailma, ja ihan kaikki, tuntuisi toivottomalta ja ahdistavalta.

Olen ollut sinun tilanteessasi. Pelännyt joka ikinen sekunti. En uskaltanut poistua kotini ulkopuolelle edes postia hakemaan. Kaksikin minuuttia autossa oli liikaa. Tänään minä olen tässä, liikun, käyn koulua ja suunnittelen tulevaa. Tulevaisuus ahdistaa, mutta olen nykyään vahva ja pystyn kohtaamaan epävarmuuden.

Kuntoutuminen vei vuosia ja vaati paljon yksinäisyyttä, mutta nykyään olen onnellinen. Ja maailman kiitollisin elämälle.

Pysy vahvana ja muista hengittää. Hae apua ja uskalla ottaa apu vastaan.

Vierailija
39/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoo että on henkisesti niin loppu ettei psykoterapiakaan auta. Haluaisin kysyä oletko/oletko ollut terapiassa? Ja jos niin onko terapeutti ollut sinulle sopiva?

Kun itse hain apua, päädyin psykiatriselle sairaanhoitajalle jonka asenne oli yllättävän "reipastamishenkinen": menet vaan ja teet. Käyntien mittaan onnistuin kuitenkin tuomaan pahaa oloa sen verran hyvin esiin että hän suositteli hakemaan terapiaa ja kas, terapeutin kanssa olen saanut asioita ihan oikeasti eteenpäin. Kävi ilmi että hoitaja oli tavallaan yllyttänyt minua ihan vaan jättämään huomiotta varhaislapsuudessa alkaneen ja lapsuudessa sekä nuoruudessa jatkuneen traumatisoinnin sekä 12-vuotiaasta vaivanneen pitkäaikaisen masennuksen.

Rohkaisen ap:tä jatkamaan, kaikkiin muihin suuntiin kuin itsetuhoon. Yritä mahdollisuuksien mukaan suhtautua itseesi armollisesti, vaikka sitten itsesääliä työkaluna käyttäen. Sinä olet armollisuuden ja hyväksynnän arvoinen. Sinä olet ihan kokonainen ihminen jolla on taakkana mielenterveysongelma joka on tällä hetkellä hyvin aktiivisessa vaiheessa. Toivon että saat selätettyä sen ja pääset kiinni siihen elämään joka sinulle on tarkoitettu.

Vierailija
40/67 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia minulla ja oikeastaan voin ymmärtää tilannettasi. Itse en saisi valittaa, kun minulla ei edes ole mitään diagnoosia. Muuten sitten kaikkia pelkoja senkin edestä ja on ollut ahdistusta niin paljon nuorempana, että olisin varmaan sen diagnoosin saanut. Oli tuossa välissä yksi jakso, kun on pystynyt käymään kaupassa vuoteen. Siinä mielessä omassakin elämässä moni asia pielessä, vaikka nyt menee pikkuisen paremmin.