Ensi viikolla olisi mt-puolen hoitajalle aika ja lääkärille aika mutta taidan jättää väliin
ja vaan poistua täältä, ei niistä käynneistä olisi enää mitään apua, fyysisiä oireita ei haluta tarkemmin tutkia ja henkisesti niin loppu ettei minkään valtakunnan psykoterapiatkaan auta enää. Joka päivä pelkkää ahdistusta ja kipuja eikä särkylääkkeet tee mitään ja rauhoittavat nyt hetken aikaa antaa helpotusta mutta ei muuta. Lisäksi kun on tyhmä niin ei ymmärrä mistään mitään ja tekee kaiken väärin niin mikä järki minun kaltaista ihmistä täällä on väkisin pakko pitää? Avustetusti kun vaan saisi poistua täältä kun on niin tunari että itse siinä ei onnistuisi ollenkaan.
Kommentit (67)
Sä tarviit tanakan lääkityksen, jonka turvin pääset pikkuhiljaa ihmisten ilmoille ilman täyttä paniikkia. Sitten terapiaa. Sä vaan tunnut olevan niin kovin leimaantunut tuohon kuvaan itsestäsi täytenä nollana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, juokse järveen.
Parempi olisi jos vaikka jokin nopea esine osuisi päähän ja menisi läpi.
ap
Lentokone?
Kuule, sulla on vielä huumorintajua jäljellä ja se on enemmän kuin monella muulla. Mene lääkäriin, sanon mä. ❤
Tänään paista lättyjä ja syö ne herkutellen, hitaasti, sokerin ja hillon kanssa.
Olen kokenut nuo hyväksi, yritin kuolla 3 x eikä onnistunut, joten päätin sitten yrittää elää. Ja onhan lopulta ollut myös hyviä hetkiä ja iloa.Kun ei enää jaksaisi, kaikki asiat alkaa ahdistamaan, kävelylle ei uskalla lähteä koska pelkää että saa sydärin tai näkee ihmisiä ja kaupassa käyntikin ahdistaa niin että alkaa fyysisesti voimaan pahoin ja alkaa itkemään omaa pas kuu ttaan.
ap
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö. Lääkärit ei halua tutkia sua lisää, koska todennäköisesti nuo edellämainitut aiheuttavat fyysisetkin oireet.
Nuori mies mitään sydänkohtausta saa.
Peru aika etukäteen, niin joku muu saa sen!
Et todellakaan jätä väliin! Eikö sulla ole ketään läheistä auttamassa? Joka tulisi vaikka mukaan sinne hoitajalle ja lääkärille?
Onko psykofyysinen fysioterapia tuttu? Saisit kenties vähän toisenlaista näkökulmaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat, että kyseessä on nuori mies?
Vierailija kirjoitti:
Peru aika etukäteen, niin joku muu saa sen!
ÖH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei hän väärässä ollut, olen 33v mies. Ja sydänkohtausta pelkään siksi kun jos saa ilmeisesti ehkä jonkun ahdistus tai paniikkikohtauksen ja alkaa sydän hakkaan ja sitten alkaa rinnan seudulta ahdistamaan tai sitten pintalihakset särkee en tiedä, kumminkin hirveä olo.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sä tarviit tanakan lääkityksen, jonka turvin pääset pikkuhiljaa ihmisten ilmoille ilman täyttä paniikkia. Sitten terapiaa. Sä vaan tunnut olevan niin kovin leimaantunut tuohon kuvaan itsestäsi täytenä nollana...
Tiedä mikä lääkitys olisi hyvä kun jokaisella lääkkeellä on omat haittavaikutuksensa jotka etukäteen ahdistaa ja ssri-lääkkeet ajatuksena ahdistaa kun pelkää että alakerta lopettaa toiminnan kokonaan kun aiemmin oli tällainen lääkitys ja rupesi aiheuttaan oireita niin ei enää niitä uskalla ottaa.
ap
AP, ymmärrän sua täysin. Samassa veneessä ollaan.
nim. Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedä mikä lääkitys olisi hyvä kun jokaisella lääkkeellä on omat haittavaikutuksensa jotka etukäteen ahdistaa ja ssri-lääkkeet ajatuksena ahdistaa kun pelkää että alakerta lopettaa toiminnan kokonaan kun aiemmin oli tällainen lääkitys ja rupesi aiheuttaan oireita niin ei enää niitä uskalla ottaa.
ap
Mulla on ihan sama.
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö. Lääkärit ei halua tutkia sua lisää, koska todennäköisesti nuo edellämainitut aiheuttavat fyysisetkin oireet.[/quote]
Ehkä mutta tarvitsisi kattavat todisteet ennenkuin uskoo kun uskon enemmän että siellä on jotain muuta vialla. Pelkkä vakuuttelu että ei siellä mitään ole ei auta kuin hetken sitten taas pelkää että siellä on jotain vialla ja taas ahdistuu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kun ei sellaista lääkettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko psykofyysinen fysioterapia tuttu? Saisit kenties vähän toisenlaista näkökulmaa asiaan.
Ei ole ja tässä lähellä ei sellaista taida olla. Fysioterapiassa kyllä olen selkä ym. kivuista johtuen. Tosin varmaan johtuu näistä muista syistä mutta en tiedä.
ap
Syöt lääkkeitä aikasi ja jätä alakerta vähemmälle huomiolle ja hoida ensin yläkertaa. Siitä sitten pikku hiljaa saat molemmat kerrokset hyvään kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ja tässä lähellä ei sellaista taida olla. Fysioterapiassa kyllä olen selkä ym. kivuista johtuen. Tosin varmaan johtuu näistä muista syistä mutta en tiedä.
ap
Älä istu koneella niin paljon. Tee jumppaliikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä istu koneella niin paljon. Tee jumppaliikkeitä.
Tiedän kyllä että istun liikaa koneella mutta kun pelkkä ulkona käynti ahdistaa kun pelkää ihmisiä ja sydäriä ym. niin ei oikein muuta tekemistä ole tai ehkä on mutta on niin väsynyt ettei mikään juuri innosta tai jaksa yrittää. On minulla jumppaliikkeet joita teen mutta siinäkin pelkää että rikon itseni kun pelkään että teen ne väärin jne, kuulostaa typerältä mutta näin se minulla on.
ap
Vierailija kirjoitti:
No ei hän väärässä ollut, olen 33v mies. Ja sydänkohtausta pelkään siksi kun jos saa ilmeisesti ehkä jonkun ahdistus tai paniikkikohtauksen ja alkaa sydän hakkaan ja sitten alkaa rinnan seudulta ahdistamaan tai sitten pintalihakset särkee en tiedä, kumminkin hirveä olo.
ap
Mulla ei omakohtaista kokemusta paniikkikohtauksesta, mutta olen siitä jonkin verran lukenut. Käsittääkseni se on yleinen pelko, mutta ilmeisesti turha. Mutta ymmärrän kyllä, että se voi tuntua todella kamalalta. Harmi, että joudut kestämään sellaista.
Auttaisko se, jos liikkuisit ihmisten ilmoilla jonkun turvallisen ihmisen kanssa (ystävä, perheenjäsen tms.) ja vaikka sellaiseen aikaan, kun ihmisiä on vähiten liikkeellä? Vai ootko jo kokeillut sellaista?
Osaatko sä sanoa, mitkä asiat sua ahdistaa ja miksi? Ootko miettinyt, miten paljon siihen vaikuttaa sun omat ajatukset ja ehkä se, että et osaa irrottautua niistä ajatuksista, jolloin niistä ei-hyvistä ajatuksista tulee ei-hyvä fiilis, mikä taas ruokkii lisää niitä ei-hyviä ajatuksia jne.
En tiiä, ymmärrätkö, mitä ajan takaa, mutta jotenkin mulle tuli sellainen fiilis, että sä olet jonkinlaisessa noidankehässä noiden epätoivoisten ajatusten kanssa, jolloin voi tulla sellainen fiilis, että täytyy tehä jotain tosi radikaalia, että pääsis sieltä vain pois.
Mee vain sinne hoitajalle/lääkärille ja koita vain edelleen saada apua itselles. Tarkkaile omia ajatuksias ja fiiliksiäs vähän kriittisemmin ja objektiivisemmin. Älä pidä niitä kaikkea absoluuttisena totuutena vaan koita ottaa niihin vähän etäisyyttä ja tarkastella niitä neutraalimmin.