Voi juma, kassa luuli varkaaksi
Olin vahingossa punninnut luomubanaanini Chiquita banaanin vaakanumerolla. Myyjä huomautti tästä, ja alkoi tivaamaan että teinkö sen tietoisesti. Meidän takana jono alkoi kertymään ja myyjä halusi että asia jatkoprosessoidaan sen sijaan että kävisin ottamassa oikean hinnan?!
No suivaannuin sitten niin pahasti että jätin ostokset siihen. Eipähän tarvi enää tuossa kaupassa asioida!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua seuras vartija Tokmannilla. Seisoskeli siinä sisäänkäynnillä, ja kun minä menin kauppaan, hän lähti siitä sitten seuraamaan. Ihan avoimesti roikkui perässä kassalle asti. Mistä lie johtui. Ihan normaalin näköinen ihminen olen. Enpä ole tuohon putiikin sen jälkeen mennyt.
Jätä se kansallispuku kotiin.
Oikea nimitys on kansanpuku...eli rahtihame;))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olet siis koittanut saada edullisemman hinnan luomubanaaneillesi ja kassa sai kiinni. Todella tarkkaa työtä - pojot kassalle!
Joopa joo, kerran otin vahingossa kurkulle 3x kalliimman rehun hinnan, eipä sitä kassa huomannu vaan piti jonottaa infoon.
Eli kyllä se kauppakin yrittää hyötyä virheistä.
En usko, että kassa teki sitä tahallaan. Saman 11 euroa tunniltahan hän saa, teki mitä hyvänsä. Aika usein luullaan, että kassat pelaavat jotenkin kaupan pussiin, mutta itse ainakin kassana olin vain töissä siellä, missä olin, lojaaliuttani ei voi ostaa kympillä tunnissa. Itse asiassa en koskaan korjannut asiaa silloin, jos tein virheen, josta asiakas hyötyi, ja huomasin sen esim asiakkaan jo pakatessa.
Minä ostin kerran munkkeja irtomyynnistä ja myyjä kysyi monta pussissa on, vastasin että kolme. Myyjä alkoi rähjätä että onhan siinä selvästi enemmän ja lopulta oli vartijakin ihmettelemässä "munkkivarasta". No, niitä oli neljä mutta pitääkö nyt inhimillisestä virheestä suuttua. keltä tahansa häviää kaupassa kierrellessä päästä on montas siinä pussissa nyt olikaan!
Vierailija kirjoitti:
Mua seuras vartija Tokmannilla. Seisoskeli siinä sisäänkäynnillä, ja kun minä menin kauppaan, hän lähti siitä sitten seuraamaan. Ihan avoimesti roikkui perässä kassalle asti. Mistä lie johtui. Ihan normaalin näköinen ihminen olen. Enpä ole tuohon putiikin sen jälkeen mennyt.
Niin että vain epänormaalin näköiset voi olla varkaita?
Sinusta on otettu kuvakaappaus kameravalvonnasta. Niin ne tekee varkaille. Ja jätit vielä ostoksesi sinne, eli jumitit kassalla tapahtuvaa asiointia vielä enemmän?
Minulla menee välillä punnitessa numerot sekaisin. Katson kyltistä yhtä, näppäilen vahingossa väärin, esim. 124 - 142. Mikä lie lukihäiriö?
Kävin viikko sitten Tokmannilla ja olen siellä suhteellisen tuttu asiakas. Nyt hain tarjous muovilaatikoita ja minulle oli kerrottu, että kyseisenä päivänä niitä tulee lisää, joten en sitten muuta ajatellut ostaakaan. Hain laatikot ja kuinka ollakaan näin pari tuotetta, mitkä halusin myös ostaa ja lisäksi pienempiä muovilaatikoita. Laitoin ne sinne suuremman sisälle, koska muuten en olisi saanut niitä kuskattua kassalle. Kassalla siinä sitten purin tämän laatikko systeemin ja höpsin kassan kanssa joutavia, kunnes keksin, että kassan päässä seisoi hyvin tuiman näköinen vartija ja katsoi minun maksamistani. Ilmeisesti oli seurannut minun kaupassa käyntiä ja samalla, että panen suuremman laatikon sisälle muut ostokseni ja kuvitteli minun menevän sitten kassasta läpi niitä maksamatta. Olisihan tuossa päässyt parin euron ostosten takia varkaaksi, mutta en nyt kuitenkaan tarvitse tällaista julkisuutta elämääni. Huvitti tilanne kyllä, mutta en ottanut asiasta nokkiini, onhan se hyvä, että huolehtivat.
Mäpäs oon kerran lastannut vauhdilla ostokset koppaan ja sitten vaan kaupasta pihalle, maksamatta. Autolla huomasin yhtäkkiä että mitä mitä, nämä jäi maksamatta! Äkkiä takasin sisälle ja siellä kassatyttö oli ihan hoo moilasena jotta mitä tapahtui :D Onneksi ei vartija lähtenyt perään, ei kyllä varppina oisi uskonut että kiireellä ja vahingossa omissa ajatuksissani jäi rahat antamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jäihän Tanja Karpela mikä lie onkaan tää Olli Saarela kiinni maksamattomista ostoksista ja Tanja tuolloin oli Ollin kanssa ja Tanja eduskunnassa.
Taru Tujunen (Kokoomus) jäi myymälävarkaudesta kiinni, mutta Kokoomuksessahan kaikenlainen rötöstely on muutenkin meriitti. Puolueesta löytyy rikollisia joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Mäpäs oon kerran lastannut vauhdilla ostokset koppaan ja sitten vaan kaupasta pihalle, maksamatta. Autolla huomasin yhtäkkiä että mitä mitä, nämä jäi maksamatta! Äkkiä takasin sisälle ja siellä kassatyttö oli ihan hoo moilasena jotta mitä tapahtui :D Onneksi ei vartija lähtenyt perään, ei kyllä varppina oisi uskonut että kiireellä ja vahingossa omissa ajatuksissani jäi rahat antamatta.
Oho, sullapa kävi tuuri ettei vartija lähtenyt perään! Olisi ollut varmaan jotain seurauksia
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu Tokmannilla. Olin mielestäni ihan asiallisesti, ja maksoin ostokseni kassalla. Tuli kyllä outo olo kyttäämisestä. Ihan kuin olisin ollut jossain Tiffanyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että vain epänormaalin näköiset voi olla varkaita?
No ei. En vaan ymmärtänyt miksi hän seurasi tai mikä herätti huomion. Ulkonäössä tai käytöksessä ei ollut mitään epäilyttävää. Ei tarvitse alkaa viisastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olet siis koittanut saada edullisemman hinnan luomubanaaneillesi ja kassa sai kiinni. Todella tarkkaa työtä - pojot kassalle!
Joopa joo, kerran otin vahingossa kurkulle 3x kalliimman rehun hinnan, eipä sitä kassa huomannu vaan piti jonottaa infoon.
Eli kyllä se kauppakin yrittää hyötyä virheistä.
En usko, että kassa teki sitä tahallaan. Saman 11 euroa tunniltahan hän saa, teki mitä hyvänsä. Aika usein luullaan, että kassat pelaavat jotenkin kaupan pussiin, mutta itse ainakin kassana olin vain töissä siellä, missä olin, lojaaliuttani ei voi ostaa kympillä tunnissa. Itse asiassa en koskaan korjannut asiaa silloin, jos tein virheen, josta asiakas hyötyi, ja huomasin sen esim asiakkaan jo pakatessa.
Eiköhän kaikki myyjät yritä välttää virheitä, oli ne sitten mihin suuntaan tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä joku Tokmannin oma juttu, jos näin monelle tässäkin ketjussa on käynyt näin.
Ensi kerralla on parempi opetella punnitsemaan banaanit (ja muut irtomyyntituotteet) oikealla numerolla, niin ettei kassamyyjän tarvitse huomauttaa.
Itse en ole koskaan osannut "loukkaantua" siitä, että minua luullaan varkaaksi tai että myymälävartija roikkuu kintereillä. Minun puolestani vartija saa tutkia vaikka laukun sisällön ja katsoa, että siellä ei ole kaupasta varastettua kamaa.
Huvittavaa tässä on se, että kun myymälävartija seuraa minua koko ostoskierroksen ajan, hän ei voi pitää silmällä niitä OIKEITA varkaita, jotka tyhjentävät hyllystä kamaa omiin taskuihinsa. Varmasti miestä risoo, kun saa myöhemmin kuulla että hänen työskentelyvuorollaan joku kävi pöllimässä jotakin ARVOKKAAMPAA kuin muutama väärin punnittu banaani.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa tässä on se, että kun myymälävartija seuraa minua koko ostoskierroksen ajan, hän ei voi pitää silmällä niitä OIKEITA varkaita, jotka tyhjentävät hyllystä kamaa omiin taskuihinsa. Varmasti miestä risoo, kun saa myöhemmin kuulla että hänen työskentelyvuorollaan joku kävi pöllimässä jotakin ARVOKKAAMPAA kuin muutama väärin punnittu banaani.
Ei niillä kiinnosta varastaako joku oikeasti.
Sua on seurattu, koska ei ole pelkoa, että riehuisit, tai vaikka tunkisit käytetyn neulan siihen vartijaan.
Ei noilla kiinnosta mitkään varkaudet, sen takia ne seurailee mielellään taviksen näköisiä pieniä keski-ikäisiä naisia, niillä on tekemistä, eikä ole mitään vaaroja. Kauppa tietysti menettää asiakkaan huonon ostokokemuksen takia, mutta ei sekään kiinnosta niitä.
Sama Munkkivuoren K Supermarket, siellä on 2 miesmyyjää jolla on joku pakkomielle bongata varkaita.
Seurataan kassan asti ja tujotellaan taskut ja laukut.
Kerran menin ihan tiukoissa, taskuttomissa urheluvaatteissa, lompakko kädessä ja luultiin varkaaksi. Meinasin sanoa myyjälle että perseseenkö olisin tungenut tavaraa jos olisin varastanut?
Ylipäätän kauppojen ilmapiiri mielivaltainen ja aggressiivinen.
Ihan sama kokemus Tokmannista viime viikolta!😃 Ei ole tullut juurikaan käytyä ketjun myymälöissä, tuossa myymälässä oli eka kerta. Sen verran ärsyttävää notkumista perässä, et jatkossa vien rahani muualle. Että "fiksumman ostamisen puolesta" vaa heillekin!
Tokmannilla minua ärsyttää eniten se että hinnat on aina merkitty hyllyihin väärin ja kassalla joutuu syynäämään kuitista että onko saanut alennukset vai ei. Vartija saa töljöttää niin paljon kuin huvittaa, kiva että minua kulahtanutta keski-ikäistä haahkaa joku katsoo😁.
Kleptomania ei katso varakkuutta. Jopa upporikkaat varastelevat, koska siitä saa sen tietyn kutkutuksen tunteen, ei niinkään sen tavaran takia.