Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidinmaidon säilyvyys!!! Apua!

Vierailija
29.10.2019 |

Olen lypsänyt vauvalle maitoa ja laittanut jääkaappiin jäähtymään. Maito on jääkaapissa lähellä takaseinää aamupäivästä iltaan jolloin pakastaisin sen. Mutta! Maitoon on jo toistamiseen tullut klönttejä tällä välin! Enkä tarkoita sitä pinnalla kelluvaa rasvaa vaan juuri sellaisia paksuja mitä pilaantuneessa kaupankin maidossa on. Keskellä alhaalla pullossa sellainen kiinteytyneempi maitopallo joka hajoaa ravistaessa! Jääkaapissamme mikään ei ole pilalla ja jos säädän kylmemmälle, jäätyy maidot ja kurkut yms. Mitä teen väärin?? Voiko maitoni olla noin nopeasti pilaantuvaa sorttia? :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näihin kysymyksiin saa vastauksia? Ennenkin oon jotain kysyny ja olettamus et täällä on ihmisiä mut kukaan ei vastaa.

Vierailija
2/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maista sitä, niin tiedät, onko vielä kelvollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kuitenkin vaan se rakenne muuttunut kylmässä, kyllä sen maidon pitäisi säilyä jopa vuorokauden ajan jääkaapissa... Epäilen että pilaantuneen maidon pitäisi jäädä paakkuiseksi vaikka kuinka ravistelee. Imetyksen tuki Facebookissa on hyvä ryhmä ja kannattaa sieltä vielä kysellä apua, nappaa vaikka valokuva liitteeksi.

Vierailija
4/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äm säilyy 6h huoneenlämmössä ja n.2vrk.jääkaapissa siellä takaosassa. Olihan sulla hygieniset välineet ja säilytyspussit?

Äm on koostumukseltaan sellaista, että siinä vaihtuu niin väri (rasvaton etumaito sinertää usein, takamaito rasvaisempana jopa voinkeltaista) kuin koostumus ja näin ollen "klönttejäkin" esiintyy.

T. 2 lastansa liki 7kk ikäisiksi täysimettänyt ja muutenkin suht kauan imettänyt eli tuli tutuksi äm ja kaikki sen "sivujuonteet" :)

Vierailija
5/6 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ihanat!!

Panikoiduin, että pitääkö minun kaikki maidot heittää pois kun noin kävi. Lapsi on minulla toinen ja olen kyllä pitkään imettänyt myös mutta aiemmin maitoa ei ole riittänyt lypsettäväksi asti. Tai on mutta ne on käytetty nopsaan enkä tuollaista klönttiintymistä ole nähnyt! Olen todella tarkka hygieniasta ja tiskaan ja keitän kaikki välineet, pesen kädet ja huolehdi, ettei mikään kosketa mitään muuta ja kontaminoi lypsyvälineitä joten en usko niin pahasti tuossa mokanneeni? Lisäksi olen maistanut maitoa ja maidolla se vaan maistui, ei sivumakuja tai hajujamutta pelästyin noita klimppejä niin paljon, etten uskaltanut käyttää klimppi-maitoja vaan heitin pois. Mutta kun tuo alkoi toistua, niin aloin itse epäillä.

Olin maani myydä kun tuo tapahtui enkä löytänyt tietoa mistään. 😭 Meinasin, että pitääkö kaikki maito jättää antamatta vauvalle ja heittää pois. Osan ehdin jo heittääkin paniikissa.

-Aloittaja.

Vierailija
6/6 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaito kun ei ole homogenoitua tai pastoroitua, niin siksi se ns. Sakkautuu. Ravistaminen ennen käyttöä auttaa. Kaupan maidot eivät sakkaudu juuri käsittelyn vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi