Candesartan verenpainelääkkeen käyttäjät
Oletteko huomanneet että painonne olisi noussut lääkkeen käytön myötä? Haittavaikutuksissa ei missään kohtaa mainita painonnousua, mutta olen alkanut ihmettelemään omaa painonnousuani. 7kk käytön aikana on noussut 6kg. Ruokailu-, enkä liikuntatottmuksia ole muuttanut. Olen perusterve enkä keksi mitään muuta syytä joka voisi selittää tämän painonnousun ja turvottavan olon. Muita?
Kommentit (55)
Ai sekö se onkin. Pitääpä ottaa yhteys tk:hon. On ihmetelty ja väännetään eri nestelääkkeiden, monienkin kanssa yhtäaikaa. 20kg extraa nestettä.
Mittatilaustukisukkia, lymfaterapiaa, furesista, spironolactonea, candesartania, 2kg extraa nestettä päällä, ei oikein hotsita. Risa nivel, koeta liikkua tässä rollakuntoisena ja tällainen nestemäärä päällä. Jalat järkky näky. Ei mene normit kengät.
Onko muilla kokemusta Candesartanista ja hurjasta turvotuksesta / painonnoususta?
Ei ole paino noussut yhtään. Syön migreenin estoon.
En ole huomannut, olen syönyt Candsartania nyt noin viiden vuoden ajan.
Tämä muistuttaa mieleeni, joku hoitoalalla oleva jankkasi kovasti minulle, minulla pakko olla lääkkeissä jokin mikä aiheuttaa / ei sovi.
Oli täysin vakuuttunut asiasta, tyyliin polki jalkaa.
Täytyy nyt kyllä ottaa selvää olisiko mitään vaihtoehtoja. Kukapa sen tietää mikä kaikki ei kenelle sovi ja miksi.
Mulla aloitettiin toukokuussa pienellä annoksella, painoa tullut pari kiloa. Enpä kyllä juuri kuntoilekaan. Iltaisin kusettaa ja suu on ihan kuiva, candesartan on myös lievä diureetti.
En ole huomannut. Pari vuotta ollut käytössä.
Juuri verenpainelääkkeissä on valinnanvaraa. Puhu farmaseutin ja lääkärin kanssa. Myös rinnakkaisvalmisteissa on eri sideaineita.
Pyydä kokeilla toista lääkettä.
Ei ole mitenkään tavatonta että lääkkeistä tulee sivuvaikutuksia.
Minulla paino nousi 5 kg muutamassa kuukaudessa lääkkeen aloituksen jälkeen. Toisaalta sen jälkeen ei ole enää tullut lisää. Olen nyt käyttänyt lääkettä kolme vuotta. Minulla on myös turvotusta, jonka huomaan lähinnä siitä, että sormuksia on vaikea saada sormeen/sormesta.
Verenpaine lääke voi turvottaa, kerätä nestettä siis. Löytyy kun googlaa.
Rinnalle voidaan määrätä nesteenpoistolääke.
Käytän migreeninestoon, en ole huomannut vaikutusta painoon.
Minulla ON lisänä KAKSI nesteenpoistolääkettä :( ja 20kg extraa nestettä :(
Pitää jutskata sinne - taas ....
en ole lihonut, toisaalta pääsin tosta lääkkeestä eroon kun laihdutin ja aloin liikkumaan.
Eikö nesteenpoistolääke vähennä painoa?
Mikä aine tässä lääkkeessä on se diureetti, muuten?
Ramipril vaihdettiin vuosi sitten Candesartaniin, rinnalla on Amlodipin. En ole huomannut muutoksia painossa
Up