Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Candesartan verenpainelääkkeen käyttäjät

Vierailija
29.10.2019 |

Oletteko huomanneet että painonne olisi noussut lääkkeen käytön myötä? Haittavaikutuksissa ei missään kohtaa mainita painonnousua, mutta olen alkanut ihmettelemään omaa painonnousuani. 7kk käytön aikana on noussut 6kg. Ruokailu-, enkä liikuntatottmuksia ole muuttanut. Olen perusterve enkä keksi mitään muuta syytä joka voisi selittää tämän painonnousun ja turvottavan olon. Muita?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi migreenin estoon Candesartania käyttävä. Olen ollut tosi tyytyväinen lääkkeeseen. Loputtamat auralliset kohtaukset hävisivät ja jos olen lihonut, se on ihan omaa syytä.

Vierailija
22/55 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole verenpaine laskenut kyseisellä lääkkeellä. Tällä hetkellä työttömänä, ei terveyskeskuksesta saa edes aikaa kuin 6kk päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkoi paino noust, mutta en heti keksinyt yhdistää painonnousua verenpainelääkkeeseen, mutta varmaan heti parissa kuukaudessa nousi 3 kiloa ja neljässä kuukaudessa 5 kiloa, nyt on noussut jo noin 7 kiloa.

Jossain vaiheessa tajusin että painon nousu alkoi täsmälleen yhtä aikaa kuin aloin käyttämään candesartania ja mitään muuta en ole juurikaan muuttanut, itse asiassa olen selkeästi vähentänyt syömistä painon nousun takia.

Vierailija
24/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kuukauden aikana paino nousi 3-4 kg. vaikka päivittäinen syöminen ja liikunta sama kuin ennenkin.

Vierailija
25/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin estoon mullakin käytössä pienellä annoksella. En ole huomannut yhteyttä painon nousuun, mutta migreeni on pysynyt kurissa.

Vierailija
26/55 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotusta eli nestettä kertynyt kolmen viikon käytön jälkeen kilon verran.

Vierailija
27/55 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino on laskenut 6 kk noin 2 kg lääkkeen aloittamisen jälkeen

Vierailija
28/55 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida vaikuttaa painoon, ja jos niin tekee, niin se on tosi yksilöllistä että mihin suuntaan.

Vierailija
29/55 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Minullakin nimittäin on paino noussut reilun puolen vuoden aikana 4kg... olen myös vähentänyt syömistä, mutta se ei ole auttanut. Nesteet tuntuu jäävän kehoon, eikä ne liiku, vaikka kuinka urheilisi.

Vierailija
30/55 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paino noussut, mutta verenpaine ja migreeni ovat kurissa niinku pitääkin.

Vierailija
31/55 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi teitä kyllä nyt ilmoittaa täm haitta. Tehkää se, niin siitä tulee varoitus!

Vierailija
32/55 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen pitäisi painoon vaikuttaa. Verenpaine kannattaa pitää kurissa, ettei pienet verisuonet mene rikki, mikä alistaa esim. dementialle.

ATR-salpaajat joihin kandesartaanikin kuuluu suojaavat myös verisuonia. Sen takia niitä määrätään esim. diabeetikkojen silmänpohjien suojaksi (pienet verisuonet siellä). Pieniä verisuonia on toki aivoissakin ja joka elimessä. 

Vierailija
33/55 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi migreenin estoon Candesartania käyttävä. Olen ollut tosi tyytyväinen lääkkeeseen. Loputtamat auralliset kohtaukset hävisivät ja jos olen lihonut, se on ihan omaa syytä.

Tämä voisi olla minun kirjoittama. Kohta 10 vuotta käytössä, paino on ehtinyt menemään ylös ja alas sinä aikana. Laiskuus ja väärät ruokailutavat lihottivat.

Toisaalta paino putosi, kun Candesartan pistettiin tauolle reiluksi kuukaudeksi alhaisen verenpaineen takia. Mutta silloinkin syynä oli jatkuva migreeni, oksentelu ja ruokahaluttomuus. Kyllähän se paino putoaa, kun ei mitään syö ja jos jotain saa alas, se tulee samaa vauhtia ylös.

Vierailija
34/55 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhat vaivat nostavat päätään  tämän lääkkeen myötä.   mm.tulehdukset palaavat ym.     

Vierailija
35/55 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muistuttaa mieleeni, joku hoitoalalla oleva jankkasi kovasti minulle, minulla pakko olla lääkkeissä jokin mikä aiheuttaa / ei sovi.

Oli täysin vakuuttunut asiasta, tyyliin polki jalkaa.

Täytyy nyt kyllä ottaa selvää olisiko mitään vaihtoehtoja. Kukapa sen tietää mikä kaikki ei kenelle sovi ja miksi.

Farmakogeneettinen testi. Jos varaa.

Vierailija
36/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulputus jaloissa,  nykäyksiä,  elohiiriä.  Että näin  !!    Lääkkeen myötä alkoi.  

Vierailija
37/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta painoon eli lopeta selittely ja lopeta jatkuva herkuttelu ja nosta perseesi sohvalta. 

Vierailija
38/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tapaamasni ihmistä on sanonut, että tuon lääkkeen versioista sopii paremmin Candexetil. Ihan verenpaineeseen, näin käsitin.

Vierailija
39/55 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs "säärihaava" kokemukset? Voisiko candesartan olla osa syynä huonosti paraneviin haavoihin? Ja niiden puhkeamisiin. Verisuonet ultrattu, eikä ongelmia niiltä osin löytynyt. 

Vierailija
40/55 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakrampit   tulleet tämän lääkkeen myötä!     Todella ikäviä !!    Lääkärit   eivät näistä  puhu  ,  ovat hiljaa   hyss hyss.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan