Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen verkkoturvakeskus yrittää huijata

Pinja
29.10.2019 |

Apua! Minulla on pieni kampaamo ja tuolta Suomen verkkoturvakeskuksesta tuli omituinen puhelu. Joku tyyppi oli yrittänyt kuulemma rekisteröidä minun firman nettisivuja. Ne kerto, että kohta joku voi kiristää minun nettisivujen kopioilla. Hirveän paljon pelottelivat ja melkein suostuin mutta viime hetkellä tajusin, että se hinta mitä ne pyytää on ihan kamala. Yli 600 € + alv. Ja viiden vuoden sopimus. Oman verkkotunnuksen uusin kerran vuodessa. Ihan kamalan pelottava fiilis jäi, mutta kun googlasin niin ainaki joku on kokenu, että se ois huijaus. Onko kellään tullu tämmöstä vastaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ne oli nyt myymässä sinulle tuolla hinnalla?

Vierailija
2/30 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on siis firma eikä mikään viranomaistaho kuten yrittävät nimellään ja logoillaan hämätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mahtaa olla vastaava case, vaikka eri yritys näyttäisi olevan kyseessä?

https://www.mikrobitti.fi/uutiset/verkko-osoitteita-myyvat-huijarit-lii…

Vierailija
4/30 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomen verkkoturvakeskus"?  Hälytyskellojen pitäisi soida jo tässä kohtaa!

Vierailija
5/30 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti tänään sama verkkoturva keskus ja väitti että .info .org ja .net ja .co päätteillä olisi haettu verkkotunnuksia viideksi vuodeksi meidän firman nimella ja heiltä saisi 25 € / domain ja viideksi vuodeksi olisi pakko ottaa. Epäilys rupesi heräämään ja lupauduin ottamaan vain vuodeksi johon henkilö pyysi tekemään godaddy.com sivuston kautta joka näyttää olevan suomalainen firma ilmeisesti sekin. Taitaa olla täysin keksittyä että näkisivät jonkun yrittäneen hakea näitä verkkotunnuksia ja huijausta.

Vierailija
6/30 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on siitä hyvä firma että he ilmoittavat mahdollisista verkkotunnuskaappareistä eivätkä tyrkytä kenellekään mitään palveluita, vaan antavat asiakkaalle mahdollisuuden käydä myös itse rekisteröimässä verkkotunnukset. Itse olin suojannut yleisimmät verkkotunnukset mutta unohdin uusia rekisteröinnin, joten pyysin heitä uusimaan sen ja minulla ei ole mitään pahaa sanomista tästä firmasta. Halvempi oli kuin monet muut toimijat suomessa. 

Vierailija
7/30 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä googlailin ja löysin paljon tietoa että nyt on paljon toimijoita ketkä rekisteröivät verkkotunnuksia samoilla tunnuksilla mitä yritykset käyttävät, vain eri päätteillä ja koittavat kaupata niitä kiristämällä yrityksille kellä on sama nimi käytössä. Suurin osa näistä kiristäjistä on aasiasta. Itse kävin juuri rekisteröimässä com net info org eu päätteet. 

Vierailija
8/30 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Pinja,

Ei ole huijaus. Suomessa on ainakin 5 yritystä ketkä rekisteröivät verkkotunnuksia ja ilmoittavat kaappareista. Suomen Verkkoturvakeskus on yksi niistä ja on luotettava toimija kyseessä ja kannattaa hoitaa rekisteröinti joko heidän kauttaan tai he myös opastavat miten rekisteröinti tehdään, eivätkä veloita siitä mitään jos neuvovat. Tekevät asiakkaalle rekisteröinnin välittömästi. Fonecta on täysin hanurista, sillä tekevät rekisteröinnin 36 h sisällä ja kiertävät veroja minkä ehtivät. 

Vierailija
9/30 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painuhan nyt helevettiin mainostamasta huijausfirmaasi.

Tehkää ihmiset ihan reilusti vaan tutkintapyyntöjä petoksesta tai petoksen yrityksestä, jos tuo pelle teille soittelee. Kyllä ne kuriin saadaan kun tarpeeksi tulee rankkua. Ja älkää missään nimessä maksako tuollaisille huijareille mitään.

Vierailija
10/30 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vähän läpinäkyviä nämä ”ihan tosi kiva firma” kommentit aina kun Suomen verkkoturvakeskusta kritisoidaan. Tästä firmasta on varoiteltu monelta eri suunnalta. On tosi kyseenalaista kuinka monta domainia pieni paikallisyritys tarvii. Domain väärinkäytökset maailmalla ovat yleisiä. Mutta mitä joku paikallinen pikkuyritys, jonka kaikki tuntee, tekee viidellä domainilla? Maksaa itsensä kipeäksi turhaan.

Vierailija
11/30 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen yrittäjä -63 kirjoitti:

Tää on siitä hyvä firma että he ilmoittavat mahdollisista verkkotunnuskaappareistä eivätkä tyrkytä kenellekään mitään palveluita, vaan antavat asiakkaalle mahdollisuuden käydä myös itse rekisteröimässä verkkotunnukset. Itse olin suojannut yleisimmät verkkotunnukset mutta unohdin uusia rekisteröinnin, joten pyysin heitä uusimaan sen ja minulla ei ole mitään pahaa sanomista tästä firmasta. Halvempi oli kuin monet muut toimijat suomessa. 

Jaaha, kyseinen huijari ilmestyi pelastamaan mitä pelastettavissa on.

Älkää haksahtako tähän.

Vierailija
12/30 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä on fiksuja tyyppejä, jotka ei mene ton lafkan omien kommentoijien lankaan. Siis varmaan ainoa alotus, jossa on heti huomattu, et noi ”tosi luotettava ja hyvä tää on”-kommentit ei oo oikeita. Ihanaa! Tuntuu, et oikeasti saa tukea.

Vierailija
13/30 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla hyvä firma luotettava toimitus ja kaupa kunnpani 5/5

100%

Tilaa nyt 5% ale!

Vierailija
14/30 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah hah.. miten olisi jos rekisteröisit ite ne .com org päätteet jollakin halvalla firmalla?

Tietty kaikkia variaatioita eri loppuosineen tai kirjoitusvirheineen ei koskaan voi rekata joten ite reggaisin vain .fi ja .com jos se on vapaana.

Jos joku laittaa feikki sivut esiintyen sinun firmana niin varmaan voi rikosilmoituksen tehdä.

Vierailija
15/30 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain oikein mahtavaa palvelua suomen verkkoturvakeskukselta!!! Homma toimi ja olen tyytyväinen. 

Vierailija
16/30 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain oikein mahtavaa palvelua suomen verkkoturvakeskukselta!!! Homma toimi ja olen tyytyväinen. 

Lopeta jo pelleviestisi, huijari.

Vierailija
17/30 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petoksen piirteet on tuossa hommassa.

Ensimmäisenä valehtelevat, että ovat saaneet tietoonsa meneillään olevan rekisteröinnin ja haluavat varmistaa yrittäjältä asian. Nämä toimijat eivät voi mistään tietää, mitä domaineja missäkin ollaan rekisteröimässä. Sitten pelottelu ja sen jälkeen tarjotaan apua.

Tuosta selviää huijauskuvio aika hyvin:

https://suomenverkkoturvakeskus.blogspot.com/

Vierailija
18/30 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaukselta vaikuttaa. Firmaa kehuvat kommentit ovat todennäköisesti firmalta itseltään.

Vierailija
19/30 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten teitä on huijattu mutta itse ainekin sain heti toimivat linkit. Eiköhän tuo toimi ihan kuten muutkin puhelinmyyntifirmat.

Vierailija
20/30 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rekisteröin tunnukset yritykselleni kun he soittivat. Kaikki meni ongelmitta kohdallani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän