Nykyajan täysin yliampuva ulkonäkökeskeisyys.
Tää sai mut sanattomaksi. Onko missään enää mitään järkeä...?!?!
Oksettava aikakausi elämiseen.
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/3346ddc6-92af-49fe-afdf-d7b012fdce86
Kommentit (41)
En ymmärrä. Siis en kerta kaikkiaan pääse siihen ajatukseen kiinni, että kokisin ulkonäköni niin vääräksi, että ottaisin sen riskin mitä kauneuskirurgia aina pitää sisällään. Puhumattakaan rahasta.
Mutta se taitaa johtua siitä, että a) elämässäni on ollut isoja murheita joiden rinnalla väärän kokoinen nenä olisi pieni juttu ja b) olen aina ollut mielestäni kivannäköinen.
Ja sitähän ei ääneen saa sanoa. Täytyy olla "vaatimaton" ja löytää itsestään tuhat vikaa, ja käyttää niiden korjaamiseen tuhansia tunteja ja tuhansia euroja. Vasta sitten saa sanoa että on tyytyväinen itseensä. Jos on sellainen kun on ja tyytyväinen itseensä, on ylimielinen ja varmaankin myös harhaluuloinen. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan? En mä ainakaan ole tuolla arjessa huomannut mitään. Toki nykyään niistä jotka parantelee itseään kirurgin toimesta tehdään vain enemmän lehtijuttuja.
Minä olen. Pakkelia on paljon enemmän käytössä kuin nuoruudessani, ja myös tatuointeja, lävistyksiä yms HUOMAA MINUT PLIIS touhua.
No varmasti jossa Pihtiputaalla ei 1950 luvulla paljoa tatuointeja näkynyt. Yllätys yllätys..
Mukavaa että edes jotkut pitävät vielä huolta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät ihmiset vain voi hyväksyä elämäänsä synnyinkropassaan? Ei se siitä kyllä leikkauksilla kummene. Pinnallisten ihmisten elämänlaatu romahtaa kaikista nopeimmin, kun ikää tulee lisää.
Niin, meikit ja hiusvärit voisi kieltää
Sitä ennen tupakka ja huumeet pois kokonaan, niitä ei tarvita, samoin alkoholikin on turhaa muuten kuin pesu- ja puhdistusaineissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan? En mä ainakaan ole tuolla arjessa huomannut mitään. Toki nykyään niistä jotka parantelee itseään kirurgin toimesta tehdään vain enemmän lehtijuttuja.
Minä olen. Pakkelia on paljon enemmän käytössä kuin nuoruudessani, ja myös tatuointeja, lävistyksiä yms HUOMAA MINUT PLIIS touhua.
No varmasti jossa Pihtiputaalla ei 1950 luvulla paljoa tatuointeja näkynyt. Yllätys yllätys..
Ai sinäkö luulet, ettei tatuoinnit ole yleistyneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Nykyään jotkut vain pitävät enemmän meteliä itsestään, ottavat kymmeniä kuvia lärvistään ja laittavat niitä someen, mutta voin sanoa, että kyllä 80-90 - luvuillakin osattiin oikein mainiosti meikata, värjätä hiuksia, ottaa lävistyksiä, pukeutua vaikka punkkariksi jne. Silloin nuoret miehetkin saattoivat olla jossakin Dingo/Yö - yhtyeiden tyyppisissä pitkissä pystyhiuksissa naama pakkeloituna ja kaikkea muuta mukavaa.
Tietenkään ei kaikki, aivan kuin ei nytkään. Yritä siis rauhoittua tyttöpoloinen ja vilkaise mielenkiinnolla vaikka tuota jonkun laittamaa linkkiä.
Älä yritä, kun niitä kävelee vastaan vaatimattoman kokoisessa pääkaupungissammekin, missä olen ikäni asunut, paitsi kun olen asunut ulkomailla.
Tässä on käynyt niin, että alakulttuurista, on tullut valtavirtakulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit ja lävistykset ei mun mielestä ole merkki pinnallisuudesta ainakaan sellaisesta mitä tässä aloituksessa haettiin. Toki ne on muotia, joskin jo hiipumaan päin. Itse en ole huomannut mitään radikaalia muutosta. Toki juuri noita tatuointeja on enemmän kuin 10v sitten. Käytännössä sitä ei huomaa, kun ne jää vaatteiden peittoon.
Vierailija kirjoitti:
Naiset luo itse itselleen paineita ulkonäöstä. Tosin nykyään miehetkin tekee samaa.
Mitä miehet tekevät? Luovat naisille paineita vai leikkauttavat itselleen hymykuopat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät ihmiset vain voi hyväksyä elämäänsä synnyinkropassaan? Ei se siitä kyllä leikkauksilla kummene. Pinnallisten ihmisten elämänlaatu romahtaa kaikista nopeimmin, kun ikää tulee lisää.
Joo, ihan sama asia kuin leikkaukset. Ei kun...
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen keskiluokkaisia ihmisiä, jotka ovat ottaneet pistoksia tai heitä on leikelty. Operaatiot on tehty maltilla eikä ulkopuoliset juuri huomaa niitä. Jotenkin tosi surullista.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti tätäkin yläpeukutetaan? Tosissaan vai provoillen/läpällä?
Onko tämä se sama Janni, joka on ollut monessa turhassa tv-ohjelmassa mukana ja ollut pieleen menneessä peppuimplanttileikkauksessa? Tuolla nimellä tulee paljon hakuosumia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen paikka on jo olemassa. Nimittäin Pohjois-Korea. Sinne vaan muuttamaan sitten, unelmamaahanne <3
Vierailija kirjoitti:
Huolenpito = pistoshoidot/kirurgiset operaatiot? Ei, kyllä se on kuule ihan vaan puhtaus ja siisteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Nykyään jotkut vain pitävät enemmän meteliä itsestään, ottavat kymmeniä kuvia lärvistään ja laittavat niitä someen, mutta voin sanoa, että kyllä 80-90 - luvuillakin osattiin oikein mainiosti meikata, värjätä hiuksia, ottaa lävistyksiä, pukeutua vaikka punkkariksi jne. Silloin nuoret miehetkin saattoivat olla jossakin Dingo/Yö - yhtyeiden tyyppisissä pitkissä pystyhiuksissa naama pakkeloituna ja kaikkea muuta mukavaa.
Tietenkään ei kaikki, aivan kuin ei nytkään. Yritä siis rauhoittua tyttöpoloinen ja vilkaise mielenkiinnolla vaikka tuota jonkun laittamaa linkkiä.
Niin mutta silloin ennen pakkelointi oli enemmän itseilmaisua ja kapinaa kuin ulkonäköpaineiden tuomaa pakonomaista vastaamista odotuksiin. Ihan eri pohjalta siis.
Hymykuopat tai ei, yhdessäkään kuvassa jutun henkilö ei hymyile.
Ymmärrän, ettei naama ehkä pelitä heti leikkausten jälkeen. Silti tulee mieleen, että ehkä hymyä ja syitä hymyyn voisi hakea muualta kuin kauneuskirurgiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekat 35v olin samaa mieltä mutta sitten sairastuin ruusufinniiin. Jos meikkivoiteita ei olisi niin en voisi käydä lainkaan töissä tai muutenkaan ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekat 35v olin samaa mieltä mutta sitten sairastuin ruusufinniiin. Jos meikkivoiteita ei olisi niin en voisi käydä lainkaan töissä tai muutenkaan ihmisten ilmoilla.
Eihän se finni tee jaloistasi toimimattomia. Miten ihmisten itsetunto kokee noin suuren kolauksen ruusufinnistä. On joo laaja ja punainen, mutta mitä väliä?
Itse aiheeseen. Minulla ei ole koskaan ollut ulkonäköpaineita, vaikken mikään adonis olekaan. Tukkani on aika räjähtäneen näköinen lähes aika, ellen leikkaa sitä lyhyeksi muutaman kerran vuodessa. Teininä naamani oli täynnä finnejä ja minulla oli ihan kunnon akne pesäkkeitä. Kipeitähän ne olivat, mutta ulkonäköpaineita en niistä ottanut silloin, enkä ottaisi nyt. Pukeudun myös juuri niinkuin haluan, vaikka äirini onkin aina repinyt sitä ulkonäköpainestressiä sitten minunkin puolestani pukeutumisestani. "Ethän sinä nyt kollareissa voi.." Elämä on muutakin kuin ulkonäkö. Parisuhteeseen olen silti ajautunut.
M24
Naiset ovat heikoilla nykyään. Itsevarmuus ja luonnollisuus olisivat paljon parempia valtteja kuin irtoletit ja muu hölmöily.