Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua niin ärsyttää ”turvallinen aikuinen”. Diibadaaba-sana

Vierailija
28.10.2019 |

Taas kuulin tuosta telkkarista ”lapsella pitää olla vähintään yksi turvallinen aikuinen”. Eikö suurimmalla osalla sellainen ole? Harva elää pelottavassa ilmapiirissä. Silti tulee syrjäytyneitä ja masentuneita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle.

Vierailija
2/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia sulle.

Mua ärsyttää moni muukin sanahelinä-sana. Töissä niitä on enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei sellaisia välttämättä ole. Olisi hyvä olla yksi jokaista sukupuolta.

Vierailija
4/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minullakin turvallisia aikuisia lapsena. Siis ei ne aikuiset minulle mitään pahaa halunneet tai tehneet, paitsi yksi. Mutta silti en kertonut kenellekään "turvalliselle aikuiselle" niistä erittäin ikävistä asioista, joita minulle lapsena tapahtui.

Eli joo, melko diipadaapa-sana. Ei se aikuisen turvallisuus automaattista luottamuksellista yhteyttä tarkoita, tai sitä, että lapsi kertoisi turvalliselle aikuiselle niitä asioita, jotka ehkä pitäisi saada sanottua, edes kysyttäessä.

Vierailija
5/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei sellaisia välttämättä ole. Olisi hyvä olla yksi jokaista sukupuolta.

Eiköhän suurimmalla osalla ole. Sama kuin menisit sanomaan, että jokaisella lapsella pitäisi olla ruokaa kotonaan. Juu, ei kai ihan kaikilla ole.

Vierailija
6/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se riitä, että aikuiset ovat turvallisia. Jos vanhemmat ovat ihan luotettavia, mutta kumpikaan ei pukahda mitään, eivät osoita tunteitaan, eivät kuuntele lasta - niin turvallisuuskin menettää merkityksen.

Vierailija
7/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurimmalla osalla ole. Sama kuin menisit sanomaan, että jokaisella lapsella pitäisi olla ruokaa kotonaan. Juu, ei kai ihan kaikilla ole.

Se on hyvä se että suurimmalle osalle riittää mutta ei pidä unohtaa niitä vähempiosaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi