Voiko kissalla olla syömishäiriö tai muu kehonkuvan vääristymä?
Saattaa kuulostaa oudolta, mutta kissani on jo jonkin aikaa käyttäytynyt sen suuntaisesti. Varastelee ruokaa, ahmii, sitten oksentaa. Etsii koko ajan ruokaa ja sitten kun syö, niin syö liikaa ja oksentaa. Aukoo keittiön ovet ja kaapit, syö vaikka pakasteherneitä tai sipulia. Sen takia käyty myös eläinlääkärillä, mutta vikaa ei löydetty. Tunnen huonoa omaatuntoa, koska olen aina välillä kutsunut kissaa paksukaiseksi ja pömpötän sen mahaa, kuitenkin hyvää tarkoittaen. Voiko kissa ymmärtää äänenpainosta että viittaan sen kokoon?
Kissa on pikkuisen pullukka, muttei liikalihava. Kissahan ei tunnista otseään peilistä, eli jos sillä on syömishäiriö niin sehän on tavallaan minun syytä, kun olen nimitellyt.
Mitä tässä oikein pitäisi tehdä?
Kommentit (31)
Minun kissalla on diagnosoitu maailmantuska, joka oireilee siten että pallottelee sämpyläpussilla, raatelee siihen reiän ja narskuttaa sämpylään kolosen. Älkää ihmiset pitäkö A-studiota kissan hereillä ollessa päällä! Eikä ikinä, koskaan vaaliväittelyjä. Sellaisesta mun kissan alamäki alkoi!
Meidän kissalla oli samanlaiset oireet ja lääkäri löysi lopulta missä vika, diabeteshan se oli.
En ollut koskaan kuulutkaan että kissoilla voi olla tämä tauti.
Nyt joka päivä aamuin illoin piikitetään insuliinia yksi yksikkö.
Piilota kissanruokapaketeista kissankuvat, se voi ahdistua normaalipainoisten kiiltäväturkkisten kissojen rinnalla.
Vakavasti ottaen , onko kissa leikattu, joillakin kissoilla vaikuttaa syömiseen.
Lisäyksenä antamaani ensihoito-ohjeeseen:
Roukaöljy voidaan annostella suoraan pullosta, annoskoko ei ole absoluuttisen tarkka.
Mikäli ravinto on viime aikoina poistunut pääsääntöisesti oksentamalla, kuten aloituksessasi kuvailit, on kuitenkin mahdollista että Kissallesi on ehtinyt kehittyä
Rectum Virginia, eli ahtaan peräaukon oireyhtymä.
Tässä tilanteessa peräruiskeen antaminen käyttäen ruokaöljypullon omaa suutinta saattaa olla hankalaa, ja suosittelenkin jonkin toisen pursottimen käyttöä.
Kotiolosuhteissa tällaisen voi askarrella vaikkapa käytetystä leipäpussista.
Mitä se eläinlääkäri sanoi? Ei sieltä yleensä kotiin lähetetä ilman mitään selitystä. Oksentelu ei ole normaalia voi liittyä munuaisten vajaatoimintaan ja muuhunkin. Otettiinkin verikokeet?
Kyllä nyt pitää pohtia, onko kissan kuvia somessa? Tai jopa omaa tiliä? Se työmäärä, mitä kotikissa joutuu tekemään pitäkseen kulissit pystyssä netissä ulkomaailmalle on valtava. Sinä et ole kissa. Et voi ymmärtää, mitä kissana olo on 2000-luvulla.
Nel kirjoitti:
Minun kissalla on diagnosoitu maailmantuska, joka oireilee siten että pallottelee sämpyläpussilla, raatelee siihen reiän ja narskuttaa sämpylään kolosen. Älkää ihmiset pitäkö A-studiota kissan hereillä ollessa päällä! Eikä ikinä, koskaan vaaliväittelyjä. Sellaisesta mun kissan alamäki alkoi!
Voi kurjuus. Älä vaan näytä sille Trumpin kuvaa, kun olet ostanut appelsiinejä.
Erehdynkö jos oletan , että pidät kissaa vankina pienessä kerrostaloasunnossa? Olet leikkauttanut sen? Se ei pääse koskaan ulos? Se ei tapaa lajitovereitaan? Ruokaa tulee saalistamatta ja paljon joka päivä? Et ole asettanut sille kieltoja vaan se saa olla joka paikassa. Pöydillä, keittiötasoilla, kaapeissa, kirjahyllyissä ja nukkuu kanssasi sängyssä ? Sen ei koskaan tarvitse varoa mitään?
Kyllä koirat ei voi ymmärtää millaista kissoilla on.
Metatyötä ja huijarisyndroomaa ja instapaineita ainakin 2 tuntia päivässä.
Terveisin,
Burnout-kissan omistaja
Tohtori Tolonen tuuppaa nyt vaan ne ruokaöljyt omaan ahteriinsa.