Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lappi autioituu kovaa vauhtia. Listaa syysi miksi et muuttaisi lappiin?

Vierailija
28.10.2019 |

Lapissa on kaikki mitä Hesassakin ja pysyt terveempänä ja elät pitempään.

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa keväällä tosissaan ahdistaa, jos ei viimeistään huhtikuulla ala näkyä paljasta maata.

Vierailija
42/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi pysyn täällä missä olen, lasten kaverit, koulu jne. Sitten kun ei ole enää huollettavia, Lappi on yksi vaihtoehto. Pitäisi sitten töitä saada tai voittaa lotossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamosta ja pimeyttä en inhoa, päinvastoin, mutta kylmyys on liikaa. Minulle sopii parhaiten länsirannikon neljän kuukauden mittainen talvi ja ah niin ihana merituuli. Sisämaassa asuessani kaipasin eniten juuri sitä meri-ilmaa.

Vierailija
44/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä eletään pidempään ja terveempinä kuin Lapissa.

Vierailija
45/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni lappilainen ei ymmärrä etelän skenee, mitä järkeä edes tulla, parempi paikka se pohjoinen on ja Rovaniemellä on kouluja.

Vierailija
46/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin kaunis luonto ja olisi rauhallista. Työtäni voisin tehdä siellä. En muuta koska lapissa ei ole naikkosia jokaoksalla. Jos olisi vakituinen eukko niin ehdottaisin hänelle lappiin muuttoa. mikä puhtaus, mikä rauha- nuotioita ja kelkka-ajeluita talvisin, kalastusta. Koira ehkä. Ehkä sijaislapsia tukiperhetyyliin etelän kasvukeskuksista.

Vierailija kirjoitti:

Työn ja puolison löytäminen huolettaisi. Muutenhan tykkäisin Lapista paljon enemmän kuin eteläsuomesta. Ehkä jos löytäisin puolison joka muuttaisi kanssani Lappiin niin silloin voisin muuttaa. Jos sinkkuna lähden sinne niin on huomattavasti pienempi valinnanvara kuin etelämpänä ja se ehkä suurin huoli. Vaikkei sitä koskaan tiedä mistä sen oikean löytää.

Ärsyttää tämä keinotekoinen kaupunkilaistaminen kun etelässä maksetaan suurempia asumistukia ja autoilua vaikeutetaan niin ettei ilman julkisia kohta pärjää, olisi sama tukisumma kaikkialla ja kevyempi liikkumisen verotus niin tämä keinotekoinen muuttoliike loppuisi ja useampi pysyisi pohjoisessa. Silloin olisi helpompaa löytää puoliso pohjoisemmasta.

22, saanko esitellä 38.

Valitettavasti minä, 38, olen mies. Oletan että myös 22 on kun etsii eukkoa.

Tämä yksi ongelma, naisten pakko päästä suuriin kaupunkeihin mutta monet miehet mielellään jäävät pohjoisempaan. En oikein ymmärrä tätä naisten pakkomiellettä päästä etelään.

Vierailija
47/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin kaunis luonto ja olisi rauhallista. Työtäni voisin tehdä siellä. En muuta koska lapissa ei ole naikkosia jokaoksalla. Jos olisi vakituinen eukko niin ehdottaisin hänelle lappiin muuttoa. mikä puhtaus, mikä rauha- nuotioita ja kelkka-ajeluita talvisin, kalastusta. Koira ehkä. Ehkä sijaislapsia tukiperhetyyliin etelän kasvukeskuksista.

Vierailija kirjoitti:

Työn ja puolison löytäminen huolettaisi. Muutenhan tykkäisin Lapista paljon enemmän kuin eteläsuomesta. Ehkä jos löytäisin puolison joka muuttaisi kanssani Lappiin niin silloin voisin muuttaa. Jos sinkkuna lähden sinne niin on huomattavasti pienempi valinnanvara kuin etelämpänä ja se ehkä suurin huoli. Vaikkei sitä koskaan tiedä mistä sen oikean löytää.

Ärsyttää tämä keinotekoinen kaupunkilaistaminen kun etelässä maksetaan suurempia asumistukia ja autoilua vaikeutetaan niin ettei ilman julkisia kohta pärjää, olisi sama tukisumma kaikkialla ja kevyempi liikkumisen verotus niin tämä keinotekoinen muuttoliike loppuisi ja useampi pysyisi pohjoisessa. Silloin olisi helpompaa löytää puoliso pohjoisemmasta.

22, saanko esitellä 38.

Valitettavasti minä, 38, olen mies. Oletan että myös 22 on kun etsii eukkoa.

Tämä yksi ongelma, naisten pakko päästä suuriin kaupunkeihin mutta monet miehet mielellään jäävät pohjoisempaan. En oikein ymmärrä tätä naisten pakkomiellettä päästä etelään.

Älkää aina jaksako yleistää. Tai sitten tunnette aika suppeasti ihmisiä. Ei kaikki naiset halua kaupunkiin. Itse voisin muuttaa maalle, kulkisin vaikka tunnin-kaksi junalla töihin mutta mies haluaa olla ja elää kaupungissa.

Vierailija
48/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin jos olisi töitä minulle. Lapissa olisi ihanaa asua, olen ulkoilmaihminen ja tykkään myös talvesta.

Vierailija
49/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Miksi lappilaiset eivät loputkin muuta sen sijaan etelämmäs, palveluiden ylläpitäminen harvaan asutussa ja luonnonoloiltaan karussa Lapissa maksaa tosi paljon per asukas.

Vierailija
50/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄÄSKET ja MÄKÄRÄISET. Ja polttiaiset. Olen Lapista kotoisin, ja ainakaan kesäaikaan en mene sinne ikinä! Kävin tänä syksynä, kun luulin että hyönteiset on jo kuolleet, mutta olikin poikkeuksellisen lämmin syksy ja siellä niitä vielä oli. Hyi. Talven voisin viettää siellä, mutta kesän jätän muille ja sääskille.

Vierailija
51/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Lapissa 2-3 kertaa, enkä kyllä ihastunut. Kylmää, autiota, karu luonto, ei ihmisiä missään. Olen todella introvertti, mutta ihmiset ympärillä luo turvallisuudentunnetta. Jossain pikkumökissä metsän keskellä on kenen tahansa hullun kirvesmurhaajan armoilla. Pelottavaa. En ole koskaan asunut Helsinkiä pienemmällä paikkakunnalla, enkä asuisi. Täältä muuttaisin vain etelämpään.

Vierailija
52/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin mä nyt ennen muuttaisin kuin kehä III sisäpuolelle, mutta enpä muuta kumpaankaan, kun kaikki mulle tärkeä on Keski-Suomessa.

Vierailija
53/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä muuttaisin keskelle erämaata? Lapissa ei ole töitä, ei ihmisiä, ei palveluita, ei kulttuuria. Eikä yhtäkään sukulaista tai ystävää. Minun puolestani saa autioituakin ihan rauhassa, pääkaupunkiseudun verokertymällähän sitä nyt tekohengitetään.

Pääkaupunki ei tekohengitä mitään. Koko Suomi maksaa sinne poliittisesti haalittujen tulijoiden harrastaman kuluttamisen ja riistovuokrien maksamisen veroillaan ja Valtion virastot on päätetty keskittää sinne muun Suomen kustannuksella. Nämä pois ja Helsingistä jää jäljelle vain savuavat rauniot. Se onkin ainoa kunta, jota oikeasti tekohengitetään - koko muun maan rahoilla.

No no... Landepaukku ei tunne faktoja.

Tosiasia kumminkin on, että pk-seudun verokertymä elättää teitä. Ei se teidän vika ole, olette osanneet Kepun kautta varmistaa sen, että maataloustuet juoksevat, vaikka tuotanto on pienellä tilakoolla ja lyhyellä kasvukaudella todellisuudessa kannattamatonta puuhastelua.

Vierailija
54/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se niin on, että Uusimaa elättää. Yhteisöverostakin tulee 40 prossaa sieltä, vaikka asukasosuus on 30. Ei se mikään ihme ole, yritykset keskittyy sinne.

Tässä inttäjille Tilastokeskuksen faktaa.

https://www.tilastokeskus.fi/tietotrendit/artikkelit/2018/uusimaa-maksa…

Vierailija
55/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen pitäisi mennä niin päin, että muuttamiseen tulisi olla jokin riittävän hyvä syy?

En nyt keksi yhtään. Mulla on työpaikka, suku ja ystävät sekä asunto ihan toisessa osassa Suomea.

Vierailija
56/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä muuttaisin keskelle erämaata? Lapissa ei ole töitä, ei ihmisiä, ei palveluita, ei kulttuuria. Eikä yhtäkään sukulaista tai ystävää. Minun puolestani saa autioituakin ihan rauhassa, pääkaupunkiseudun verokertymällähän sitä nyt tekohengitetään.

Pääkaupunki ei tekohengitä mitään. Koko Suomi maksaa sinne poliittisesti haalittujen tulijoiden harrastaman kuluttamisen ja riistovuokrien maksamisen veroillaan ja Valtion virastot on päätetty keskittää sinne muun Suomen kustannuksella. Nämä pois ja Helsingistä jää jäljelle vain savuavat rauniot. Se onkin ainoa kunta, jota oikeasti tekohengitetään - koko muun maan rahoilla.

Täysin samaa mieltä. Helsinkiä tekohengitetään muun maan voimin. Esim. asumistukia maksetaan Helsiinkiin aivan liikaa, koska siellä ovat asunnon vuokrahinnat täysin epäterveellä pohjalla.

Ole mitä mieltä haluat. Se kun ei vaan ole mikään mielipideasia. Tiheä yhteiskuntarakenne säästää, palvelut ovat per asukas paljon halvempia. Minkä lisäksi Uusimaa kartuttaa melkein puolet Suomen verotuotoista.

https://www.tilastokeskus.fi/tietotrendit/artikkelit/2018/uusimaa-maksa…

Vierailija
57/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on liian kylmää ja liian pitkät välimatkat

Vierailija
58/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kylmä ja täällä Pirkanmaallakin on talvella tarpeeksi pimeää. En vihaa itseäni niin paljon että muuttaisin Lappiin.

Vierailija
59/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pienen kittarin voi laittaa

Parempi laittaa pieni cittari.

Vierailija
60/162 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni lappilainen ei ymmärrä etelän skenee, mitä järkeä edes tulla, parempi paikka se pohjoinen on ja Rovaniemellä on kouluja.

Rovaniemellä on huonosti jatkokoulutuspaikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän