Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Futonpatja sängyn korvikkeena?

Vierailija
28.10.2019 |

Hei väki!

Onko teillä kokemuksia Futon patjasta? Olen nukkunut samassa sängyssä jo kymmenisen vuotta ja olisi aika päivittää.

Aloin kiinnostua japanilaisesta Futon patjasta ja tatamin yhdistelmästä. Onko teillä kokemuksia niistä ja vinkkejä, mistä olisi hyvä ostaa sellaisen tai mahdollisesti pääsisi kokeilemaan? Asun pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda. Hanki Unikulmalta mittojesi mukaan räätälöity sänky.

Vierailija
2/13 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä selkä, sopii kokeilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sellaista lateksifutonia ja villainen, tai silkkinen petari.

Pidän itse futonista eniten, koska se pakottaa ottamaan ns. oikean nukkumasennon, eli venytät itseäsi koko yön, etkä herää aamulla jäykkänä.

Vierailija
4/13 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Osta suomalainen sänky Ikeasta, se on paras.

Vierailija
5/13 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kylmät lattiat ja lattianrajat, vaikka olisikin lattialämmitys. Ei se tatami ja futoni paljoa auta siihen kylmyyteen.

Vierailija
6/13 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kylmät lattiat ja lattianrajat, vaikka olisikin lattialämmitys. Ei se tatami ja futoni paljoa auta siihen kylmyyteen.

Hankkii Varustelekasta armeijan talvimakuupussin, niin kyllä tarkenee.

Vierailija
7/13 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta maskusta 

Vierailija
8/13 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon 100% puuvillafuton sopivalla sängyn rungolla, kesällä viileä ja talvella lämmin. Suosittelen. Halpisfuton vain pölyää ja kovettuu, Porin Villa ja Peite tekee ja toimittaa ainakin kunnollisia.

Vierailija
9/13 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sellaisen ostaisi?

Vierailija
10/13 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viidettä vuotta villafuton suoraan lautalattialla. Vanha kivitalo, makuuhuoneen ikkuna koilliseen, lisälämmitys öljypatterilla toisinaan tarpeen. Petauspatja ja täkki myös villaa. Keho tykkää.

Futonia pitää rullailla, eikä se ole kevyimmästä päästä. En suosittele esim. olkapäävaivaiselle. Muutenhan myös patjan liikuttelu on arkiliikuntaa.

Futoniasta ostin patjani. Jos muutan isompaan, hommaan varmaan myös rungon sieltä tai teetän puusepällä.

Vierailija
11/13 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut futonilla 18-vuotiaasta saakka, en vaihtaisi enkä vaihda.

Pari vuotta sitten ostettiin uusi futon (sekamateriaalia, myös villaa mukana) Porin Villa & Peitteestä.

Mutta futon-patja on kyllä parempi asettaa hengittävälle alustalle, eli ihan pelkällä puuriletikölle tai sitten ihan mihin tahansa sänkyyn, jossa on sälepohja. Ei suoraan lattialle eikä hengittämättömälle alustalle. Meillä suomalainen puinen sänkyrunko, jossa on päätypaneelikin - mutta tavanomaisesti sellainen futon-runko on hyvin simppeli.

Vierailija
12/13 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut futonilla 18-vuotiaasta saakka, en vaihtaisi enkä vaihda.

Pari vuotta sitten ostettiin uusi futon (sekamateriaalia, myös villaa mukana) Porin Villa & Peitteestä.

Mutta futon-patja on kyllä parempi asettaa hengittävälle alustalle, eli ihan pelkällä puuriletikölle tai sitten ihan mihin tahansa sänkyyn, jossa on sälepohja. Ei suoraan lattialle eikä hengittämättömälle alustalle. Meillä suomalainen puinen sänkyrunko, jossa on päätypaneelikin - mutta tavanomaisesti sellainen futon-runko on hyvin simppeli.

Joo, minä rullaan tai taittelen ja pöyhin futonpatjan päivittäin. Kosteutta ei kerry. Myös tuttuni, joilla futon on tatamilla, rullaavat patjan päiväksi pois.

Kannattaa myös koenukkua futon, varsinkin jos on nukkunut pehmeällä joustinpatjalla ikänsä. Minä nautin kovasta nukkuma-alustasta, mutta se ei ole kaikkien juttu.

10

Vierailija
13/13 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Mannerheimintiellä Aarrelangassa voi käydä kokeilemassa, suosittelen. Meillä 100% villa futon ja hyvä on ollut, kesällä viileä ja talvella lämmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan