Hitto näille sairaina töihin tuleville pitäs antaa kenkää!
Tullaan töihin yskien ja jatkuvalla niistelyllä ja valitellaan huonoa oloa ja että palelee. Kohta on sitten puoli toimistoa kipeenä yhden ääliön takia! Varainkin kun tässäkin firmassa voi sen 4 päivää olla ihan omalla luvalla poissa, niin ei kun töihin pitää päästä prkl.
Kommentit (44)
Itse olen tällä hetkellä kovassa flunssassa töissä. Olin esimiehen luvalla 3 päivää pois, mutta joka aamu soitti että "etkö muka vieläkään pääse, täällä olis paljon hommia" Pääsen helpommalla kun tuĺen töihin eikä tarvi kuunnella pomon nuivaa vihjailua...
En sairasta flunssia ja harvoin saan influenssan. Enkä ota influenssarokotusta. Olen hyvin terve. En vain voi tehdä enää hoitajana työtä, koska rokotuspakko joka vuosi. Hyvä sitten 3-8 viikkoa flunssan oireita potevien, mutta sentään influenssaa vastaan rokotettujen, mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tällä hetkellä kovassa flunssassa töissä. Olin esimiehen luvalla 3 päivää pois, mutta joka aamu soitti että "etkö muka vieläkään pääse, täällä olis paljon hommia" Pääsen helpommalla kun tuĺen töihin eikä tarvi kuunnella pomon nuivaa vihjailua...
Kyllä on k*sipää pomo. Itse en tuollaisessa työpaikassa haluaisi työskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa flunssa tarttuu tehokkaimmin ennen, kuin siitä on vielä edes mitään oireita. Joten viruksen levittäminen on jo tapahtunut kyllä vaikka jäisikin pois sitten kun oireet tulee.
Ei se flunssa yhtä herkästi tartu jos ei yski, aivastele tai niistele. Vaikka tarttuisikin niin et voi mitenkään väittää että virus ei leviäisi silloin kun niitä oireita on.
Vierailija kirjoitti:
En sairasta flunssia ja harvoin saan influenssan. Enkä ota influenssarokotusta. Olen hyvin terve. En vain voi tehdä enää hoitajana työtä, koska rokotuspakko joka vuosi. Hyvä sitten 3-8 viikkoa flunssan oireita potevien, mutta sentään influenssaa vastaan rokotettujen, mennä töihin?
Ei ole rokotuspakkoa, tähän otti joku viranomainen kantaa vähän aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jos näitä ns. tapasaikuttajia on työpaikalla, niin se on ehdottomasti esimiehen tehtävä puuttua tilanteeseen. Pitää selvittää, että mikä mättää... Onko ongelma työpaikan ilmapiirissä, onko taustalla masennusta tai vaikka alkoholismia, onko työpaikalla huoneilmassa jotain vikaa, kun koko ajan on flunssan oireita jne. Nämä kuuluvat esimiehen työnkuvaan ja siksi minusta on typerää, että toiset työntekijät joutuvat näkemään vaivaa ja tuskastelemaan miksi joku saikuttaa koko ajan ja työt kasaantuu...
Näitä esimiehiä on yllättävän paljon, jotka eivät hoida työtään. Kyllä jaksetaan nurista työntekijöiden sairasteluista ja kumarretaan sinne ylöspäin pyllistäen työntekijöille, mutta ei osata ottaa ohjia käteen. Se ei ole nimittäin normaalia, että työpaikalla "saa" saikuttaa ihan muuten vaan jatkuvasti eikä kukaan puutu eikä kukaan kysele, että mitä tämä on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa flunssa tarttuu tehokkaimmin ennen, kuin siitä on vielä edes mitään oireita. Joten viruksen levittäminen on jo tapahtunut kyllä vaikka jäisikin pois sitten kun oireet tulee.
"Nää on niitä ihmisiä kun luulevat olevansa korvaamattomia."
Moni siinä mielessä käytännössä on, että ei ole mitään lyhyen tähtäimen sijaista joka voisi hoitaa vaikka viikon saikun. Toki, jos esim. minä kuolisin liikenneonnettomuudessa, tilanne saataisiin otettua haltuun ajan kanssa ja minun hommani jollekin muulle, mutta teen yksin vaativia asiantuntijahommia asiakkaalle, jolle firmassa ei tee kukaan muu, joten eipä niitä hommia tuosta vaan flunssasaikun ajaksi kukaan muu pysty ottamaan.
Joten, jos minä olen saikulla, se tarkoittaa, että hommat kasautuu ja kiire on helvetillinen saikun jälkeen. Kun on muutenkin kova aikataulupaine. Mieluummin teen työtä räkätaudissa tai muussa missä nyt pystyy istumatyötä hyvin tekemään, kuin makaan turhan panttina kotona sairastamassa, peläten jo sitä yötäpäivää tekemistä jota on pakko tehdä saikun jälkeen ottaakseen aikataulut kiinni.
Niin vaativaa, että ehtii maanantaina kello 11 vauvailemaan? 😄
Oletko koskaan kuullutkaan sellaisesta kuin vuorotyö? Työmatkat? Lounastauot? Vuosilomat?
Minä ymmärrän ap:n turhautumisen, mutta hän haukkuu väärää puuta.
Ei se ole yksittäisen työntekijän hommaa tehdä tuollaisia linjauksia, vaan pomon vastuulla. Joillain työpaikoilla todella on vaikeuksia sijaistusten kanssa ja puolikuntoisena töihin tulemista kehutaan, jopa kannustetaan. Ja vastaavasti tunnollisesti kotona potevia parjataan selän takana turhan-saikuttajiksi.
Esimiesten hommaa on sanoa selvästi, että flunssaisena ei tulla töihin. Ja hommata sijaisia niin, että sairauspoissaoloja ei revitä muiden selkänahasta!
Toinen juttu sitten tosin on, että esimerkiksi minulla joka saa...in flunssa jää päälle viikkokausiksi. Paha siinä on maata kotona kuukauden verran, kun nuha ja yskä jatkuvat ja jatkuvat. Kuumetta ei tule, ja siksi normaalit flunssat pitkittyvät. Influenssoja minulle ei tule, koska hommaan aina rokotteen, mutta flunssiakin on paria sataa eri viruskantaa joka talvi täällä Suomessa.
T. Esimies ja vuorotyötä tekevä asiantuntija, joka ei tule töihin pahimman flunssan aikana, mutta toipumisvaiheessa kyllä joutuu tulemaan, koska saikkua ei viikkojen ajaksi saa
Joo, kyllä se on esimiesten linjatava selkeästi, miten toimitaan sairastuttaessa. Nää jutut vaihtelee työpaikoilla tosi paljon. Mä olen tehnyt henkilöstövuokrausfirman kautta duunia monessa yrityksessä ja enemmistössä on kirjoittamaton sääntö, että sairaslomalle saa jäädä vasta kun kuume hipoo 40 astetta. Niissä pöpöt sitten kiertääkin koko talon tehokkaasti talven mittaan. Mutta aika idi oott ia syyllistää työtoveria siitä, että se toimii kuten pomot vaatii.
Meillä pitää olla sairauslomatodistus. Noilla oireilla ei loma irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nää on niitä ihmisiä kun luulevat olevansa korvaamattomia."
Moni siinä mielessä käytännössä on, että ei ole mitään lyhyen tähtäimen sijaista joka voisi hoitaa vaikka viikon saikun. Toki, jos esim. minä kuolisin liikenneonnettomuudessa, tilanne saataisiin otettua haltuun ajan kanssa ja minun hommani jollekin muulle, mutta teen yksin vaativia asiantuntijahommia asiakkaalle, jolle firmassa ei tee kukaan muu, joten eipä niitä hommia tuosta vaan flunssasaikun ajaksi kukaan muu pysty ottamaan.
Joten, jos minä olen saikulla, se tarkoittaa, että hommat kasautuu ja kiire on helvetillinen saikun jälkeen. Kun on muutenkin kova aikataulupaine. Mieluummin teen työtä räkätaudissa tai muussa missä nyt pystyy istumatyötä hyvin tekemään, kuin makaan turhan panttina kotona sairastamassa, peläten jo sitä yötäpäivää tekemistä jota on pakko tehdä saikun jälkeen ottaakseen aikataulut kiinni.
Niin vaativaa, että ehtii maanantaina kello 11 vauvailemaan? 😄
Oletko koskaan kuullutkaan sellaisesta kuin vuorotyö? Työmatkat? Lounastauot? Vuosilomat?
No höpsistä nyt! Olisit ollut rehellinen, töistähän sinä palstailet.
Höpöhöpö mitä kitinää taas. Mulla on ollu flunssa, nyt kolmatta viikkoa. Ei kukaan edes saa jonkun rään takia kuukautta saikkua. Olin 2pvää pois kun nousi kuume vkonloppuna mutta muilta osin räin ja köhin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pitää olla sairauslomatodistus. Noilla oireilla ei loma irtoa.
Joillain taas irtoaa omailmoituksella. Käytäntöjä on erilaisia. Kuitenkin joka paikassa esimiehen tehtävä on pitää homma kasassa ja puuttua mahdollisiin sairausloman väärinkäytöksiin eikä hyvän esimiehen kuulu naljailla kenenkään sairastumisista ja työpaikan pitäisi olla sellainen, että työntekijät viihtyy. Liian natsimainen meininki on myös perseestä. En minä ainakaan haluaisi työskennellä sellaisessa paikassa, jossa esimies soittelee saikulla ja syyttelee sairasta työntekijää siitä, että hommat kasaantuu.
Pahin on kuumeeton flunssa. Röörit tukossa ja olo kauhea, mutta kotiin on vaikea jäädä kun kuume puuttuu. Työnantaja voisi tehdä ihan kirjallisen ohjeen että on ok jäädä sellaisessa olotilassa kotiin, vaikka lämpö olisikin normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koskette ovenkahvoihin? Ovet saa auki ilman käsin koskemista esim kyynärpään avulla.
On myös painavempia ovia jotka vedetään auki. En ole kyynärpäällä vielä onnistunut näitä avaamaan.
Et ole kuullut sellaisesta ihmeellisyydestä kuin kertakäyttönenäliina tai käsidesi? Nenäliina käteen ja ovi auki tai sitten käsidesiä oven avaamisen jälkeen.
Ärsyttää eräät kollegat, jotka on kuumeisina patistettu kotiinsa ja sitten ne jatkaa sielläkin henkihieverissä töitä etänä. Kun ei ole mikään hirveä kiire ja muut tiimiläiset pärjää kiitettävästi ilman sinua sen päivän tai pari, niin miksi v*tussa touhotat ikään kuin olisit ainoa joka tätä paikkaa pyörittää.
Kävin työterveydenhuollossa yksityisellä lääkäriasemalla ja siellä oma lääkärini oli töissä hirveässä flunssassa. Yski ja niiskutti/niisti koko ajan. Olin varma että saan tartunnan, mutta en nähtävästi saanut kun siitä nyt 2 vkoa aikaa.
Hommat nyt pitää vaan tehdä, ei jokaisen pienen flunssan takia voi heittää pyyhettä kehään ja antaa asiakkaiden projektien tulla reisille.
Ehdottomasti on ärsyttävimpiä ovat ne, jotka lähtevät työtapaamisiin kipeinä. Juuri isossa viikkopalaverissa oli eräältä toimistolta todella flunssainen henkilö paikalla. Kysyin miksi tuli kipeänä, kuulemma koska "mietti jäisikö kotiin kun on niin kipeä, mutta sitten päätti että haluaa kyllä tulla paikalle kuuntelemaan eikä jättää tätä väliin". KUUNTELEMAAN???? Palaveriin osallistui henkilön yrityksestä kolme muuta henkilöä eli häntä ei oikeasti tarvittu paikalle ja skypeyhteys olisi ollut, etänäkin olisi siis voinut kuunnella. Paikalla oli ihmisiä 5 eri yrityksestä, onneksi monella pokkaa näyttää pöyristyksensä ihan avoimesti että kukaan ei jatkossa saa samanlaista kuningasideaa.
Tai laskemalla housut ja avaamalla oven peräaukolla