Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viktor Klimenko: Mies ei tule toimeen ilman naista

Vierailija
28.10.2019 |

Mitä mieltä olette näistä hänen ajatuksistaan? Tuli vaan mieleen tuosta ”Miniä pelasti poikani” ketjusta tämä vanha haastattelu.

https://www.is.fi/viihde/art-2000001943886.html

Ja jossain toisessakin lehdessä hän tuota selvitti miten se menee niin, että mies ei ilman naista pärjää, vaan menee hunningolle, ei osaa pitää huolta itsestään.

” Olen ollut yksityiselämässäni paljon onnellisempi kuin ammatissani. Olen ollut avioliitossa yli 40 vuotta. Avioliitto pysyy pystyssä, jos nainen haluaa.”
” Mies on arkielämässä enemmän johdettavissa kuin nainen. Siksi en pidä feminismistä. Mihin ne tarvitsee lisää valtaa, joka niillä on jo? Naisilla on älytön valta. Mies ei tule toimeen ilman naista. Siksi Jumala loi Aatamille naisen, kun ei ollut hyvä olla yksin.”

Tavallaan itse pöyristyin ensin kun luin tuon. Olen feministi kuitenkin ja tuntuu oudolta että noin suoraan väitetään että yksin ei pärjää. Mutta sitten kun miettii omaakin lähipiiriä, niin kyllä se vähän niin on. Itse olen saanut käydä siivoamassa isäni luona äidin ja isän eron jälkeen ja veljillä on mennyt aina arki ihan sekaisin kun ei ole naista.

Voisiko se olla että tässä kuitenkin on totuuden siemen? Olisi kyllä ollut mielenkiintoista kuulla Klimenkon ajatuksia myös siitä miksi naisen kannattaa olla yhdessä miehen kanssa. 🤔

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi äiti pakotti mut tekemään lapsena kotitöitä ja painotti, että pitää olla siistiä. Ammatiltani olen kokki, joten ruuanlaittokin onnistuu. Onko tuo enempi vanhempien miesten ongelma, ettei pärjää ilman naista?

M25

Huomaatko, että isäsi ei pakottanut...

Vierailija
42/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viki on 16 vuotta mua vanhempi ja ymmärrän hyvin. Vielä omassa nuoruudessanikin parisuhde ja lapset oli vähän niinkuin oletus, miten ihmisen elämän pitää mennä. Vikillä on ollut ammatti, jossa ei olisi onnistunut perhe-elämän pyörittäminen ilman vaimoa. Hänen työssään ei olisi ollut mahdollista huolehtia  aamuisin lapsia päivähoitoon ja hakea lapsia pois päivähoidosta. Puhumattakaan, että sen lisäksi olisi pitänyt kodin siistinä, laittanut lapsille ruuat jne. 

Maailma on kuitenkin muuttunut eikä parisuhde ja lapset ole enää samalla tavalla oletus kuin ennen. On muitakin tapoja elää ja muitakin asioita, joilla voi täyttää elämänsä. Jos kuitenkin haluaisi perhe-elämää, on ihan ymmärrettävää, ettei elämä sinkkuna ja lapsettomana vastaa toiveita. Tunnen useamman miehen, jotka eivät edes halua perhe-elämää. Miehiä, jotka kokisivat perheen rajoittavan liikaa. Kokisivat, että jo pelkän parisuhteen vuoksi joutuisivat luopumaan liian monesta itselleen tärkeästä asiasta. Heille riittää kyllä kysyntää, mutta halukkuutta "laittaa palloa jalkaan" ei ole. 

Oletko varma että hänen vaimonsa on ollut ”kotiäitityyppinen”. Minä nimittäin olen varma ettei ole ollut. En tiedä mitä Viki horisee, mutta hän horisee omiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä allekirjoitan tuon väitteen. Väitän että moni mies kärsii yksinäisyydestä enemmän kuin nainen, ihan käytännössä sen nähnyt.

Mies kaipaa sisimmissään naisen lämpöä, ja läheisyyttä, seksiä. Nainen osaa luoda kodikasta ilmapiiriä kotiin. Mies kokee olevansa enemmän mies, kun on nainen rinnalla.

Nainenkin toki kaipaa miestä, mutta nainen osaa luoda kodin ilman miestä.

Uskon että tämä on biologiaan perustuva. Naisille kodin luominen tulee luonnostaan. Omassa pesässä on mukava olla. Miehet eivät oikein osaa luoda sitä omaa kotia ja sen ilmapiiriä ilman naista. Koti on vain kämppä.

Molempien sukupuolien edustajat kärsivät varmaankin yksinäisyydestä yhtä paljon. Enemmän yksilöllisiä kuin sukupuolesta johtuvia eroja. Tytöille ja naisille vaan on opetettu jo varhaisessa kasvatuksessa erilaisia ihmissuhdetaitoja - heikkouden näyttämistää avun pyytämistä, läheisyyden ja kiitollisuuden osoittamista.  Siksi naiset löytävät rakkautta ja läheisyyttä myös muista ihmissuhteista keskimääräistä miestä helpommin. Harva mies pystyy, ja ilman parisuhdetta ei pysty ilmaisemaan herkkää puolta itsestään.

Naisille ei todellakaan kodin luominen tule ollenkaan helpommin eikä luonnostaan. Tämä on asia, joka on naisille opetettu, sitä edellytetään ja sen mallin tytöt edelleen oppivat. Lukemattomien sukupolvien ajan nainen oli miehestä ja tämän miellyttämisestä riippuvainen. Koti oli opittava rakentamaan miehelle miellyttäväksi, se oli naisen tärkeä tehtävä.

Nyt on toiset ajat. Ymmärrän, että Viktor Klimenko ja hänen kaltaisensa miehet eivät feminististä pidä, koska tilanne heille on muuttumassa hyvin toisenlaiseksi. Ymmärrän myös, että heidät on näin kasvatettu ajattelemaan, ja yksilön kannalta muutos on ollut erittäin nopeaa. Kaikki eivät ehdi sopeutua muutokseen.

Viktor Klimenkon pojanpoikien osaksi kuitenkin tuskin tulee 40 vuoden passaus, miellyttäminen ja naisten huomion keskipisteenä olo. Heidän on opittava itsenäiseksi kodinhoidossa ja elämänhallinnassa. Ihmissuhdetaidoissa on opittava myös nöyryyttä, avun pyytämistä ja vastaanottamissa. On opittava myös huomioimaan naisia yksilöinä ja vertaisinaan eikä alentuvaan ja holhoavaan viktoriaaniseen herrasmiestapaan. Näillä aineksilla tasa-arvoinen ja onnellinen parisuhde on heillekin saavutettavissa.

Vierailija
44/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylistämällä alistetaan. Olet niin tärkeä + taitava kodin hengetär jne.

Vierailija
45/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylistämällä alistetaan. Olet niin tärkeä + taitava kodin hengetär jne.

Juuri tämä! ”Osaat niin tosi hyvin tehdä kaikki tarjoilut - itse!” ”On hyvä, että meillä on aina joku kotosalla kun minä (hu*raan) maailmalla viennin myyntityössä! Kasvaa lapset radapainoisiksi!”

Vierailija
46/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi äiti pakotti mut tekemään lapsena kotitöitä ja painotti, että pitää olla siistiä. Ammatiltani olen kokki, joten ruuanlaittokin onnistuu. Onko tuo enempi vanhempien miesten ongelma, ettei pärjää ilman naista?

M25

Mun mielestä on.

Katselen välillä redditin osiota, jossa on miesten sisustamia asuntoja, ja ne on tyylikkäitä, kodikkaita jne. ei niihin ole tarvittu naista luomaan "kotia".

Vierailija
47/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaa ja vaikka kylmän sodan aikaa on vaikea verrata, koska on tapahtunut niin isoja kulttuurisia muutoksia.

Nykyään nainen voi saada parisuhteen edut sinkkunakin eikä tarvitse antaa mitään takaisin. Riittää kun kirjoittaa profiiliin "haista paska jos et täytä näitä vaatimuksia". Ihailua saa loputtomasti miehiltä ympäri maailmaa omalle älylaitteelle ja avautuu seikkailuja ja mahdollisuuksia, joiden eteen miehen pitäisi nähdä vaivaakin. 

Ei voida kovin luontevasti ajatella, että tilanne on ollut sama esim.90-luvulla, kun naisen piti vielä poistua kotoa saadakseen miesten huomiota ja maailma ei ollut yhtä globalisoitunut. Puhumattakaan sitten kehitysmaista vielä tänäkin päivänä, jossa naiset ovat riippuvaisia miesten taidoista, suojeluksesta ja kunnosta. Korkealle kehittyneessä yhteiskunnassa jää aikaa miettiä myös emotionaalisia tarpeita.

Tämä asia sanoitetaan joka tapauksessa mielellään niin, että "mies on heikompi", vaikka asian voi sanoittaa myös niin, että mies kaipaa elämäänsä itseään suurempia merkityksiä, tavoitteita, haasteita, maaleja ja rooleja; oman henkilökohtaisen polun, jonka vaeltaminen on kunnia-asia. Osalle se voi tulla ihan työstä, harrastuksista tai muusta sellaisesta, mutta osalle vain jostain erityisen läheisestä ihmissuhteesta. Miehen rooli on suuntautua ulospäin ympäröivää maailmaa kohti ja antaa lisäarvoa muille ihmisille; parisuhde tai lapset ovat intiimeintä lisäarvon antamista.

Moni syrjäytynytkin mies saattaa surra omaa yksinäisyyttä enemmän jopa sitäkin, että joku muu jää hänen rakkauttaan vaille. Naisissa taas on ehkä enemmän niitä, joille rakastettuna oleminen on tärkeämpää kuin saada rakastaa ja lähes jokaisella naisella on nykyään hellan lämpö ykkösellä tai kakkosella ja siellä sihisee globaalien miesten lämpö, vaikka kutosella olevaa kiehuvan porisevaa rakkautta ei olisikaan. Se jatkuva, katkeamaton lämpö kuitenkin luo tietynlaisen turvallisuudentunteen ja tunteen siitä, että se suurempi rakkaus on vain kulman takana. Aika monelle naiselle huomio on myös seksiä tärkeämpää, kun taas miehelle huomio on harvinaista herkkua, mutta kuitenkin yksi välietappi matkalla kohti seksiä. Huomion saaminen on luonnollisesti helpompaa kuin seksin saaminen, joten kun huomion saaminen on naiselle selviö ja jopa tärkeämpää kuin seksi, ei ole vaikea päätellä kumpaa sukupuolta tämä asetelma hyödyttää. 

Naisten rooli myös mahdollistaa sen, että nainen voi hamsteroida asiat päässään niin, että yksin jäädessään se onkin toisten vika, kun taas miehille se ei ole niin luonnollista ja siksi heistä puhutaankin vaarallisina inceleinä, koska tietysti se voi katkeroittaakin. Kun miehen rooli on ottaa vastaan torjunnat ja olla lähtökohtaisesti epäilyttävänä pidetty, voi nainen vain odotella, että oikea mies tarttuu rooliinsa ja järjestelee asiat naisen puolesta. 

Vierailija
48/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ongelma tuossa Klimenkon lausunnossa on, että naiset eivät "tarvitse" yhteiskunnallista valtaa koska heillä on jo valtaa miehiin, minkä pitäisi riittää 🤢

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi