Nyt on sellainen yläselän jumi, että meinaa itku tulla
Toinen lapa on ihan jumissa. Typerää jumittaa tietokoneella, mutta kun sattuu nyt niin saatanasti, että pitää saada ajatukset johonkin muuhun. Olen tätä yrittänyt kotikonstein hoitaa, mutta pitää varmasti lääkäriin huomenna. Löysin kaapista jotain ikivanhoja sirdaludeja, vissiin pakko ottaa riski ja vetää sellainen.
Kommentit (49)
Voi vitsi, kuulostaa tosi ikävälle. En ole ammattilainen tässä, mutta omiin selkäjumeihin on joskus auttanut roikkuminen. Siis ihan vaikka leuanvetotangolla niin, että aktivoi lapoja vähän samalla. Pääsetkö kokeilemaan?
Pelkät lapojen venytkset ei auta. Tee selkäliikkeitä makuulla. Skorpioni superliike. Ja googlaa 5 helppoa liikettä selälle. Tehdään makuulla lattialla. Tee ohjeen mukaan skorpioni liike.
Pyörittele harjanvarrella käsiä ympäri
Norgesic on joo se toinen lihasrelaksantti. Toivottavasti pääset heti viikon alusta lääkäriin, niin saat uuden kuurin. Oireet kuulostaa siltä että lihaksissa voi olla jo tulehdusreaktio, joten burana säännöllisesti sen 3 kertaa päivässä voi kannattaa ihan senkin takia. Ja ehdottomasti kannattaa kokeilla kylmäpussihoitoa ja kylmägeeliä. Siinä vaiheessa kun lihas on noin p*skana, niin se paitsi turruttaa sitä kipua lämmintä paremmin niin auttaa osaltaan tulehdukseen.
En muista sanoitko onko sulla kylmäpussia, apteekista saa sellaisia uudelleenkäytettäviä geelipusseja joita pakastetaan pakkasessa. Ensiapuna tosiaan voi jäädyttää jotain muuta kuten yllä joku kuvasi, kylmäkallekin käy pyyhkeeseen käärittynä. Geeleistä tykkään itse Perskindolista kun siinä on kuuma-kylmä, käytän sitä säännöllisesti aamuin illoin.
Fyssari ei vielä tuossa vaiheessa ole oikea paikka, kipu ja tulehdusreaktio pitää saada laukeamaan ennen kuin lihasta voi käsitellä. Eli lääkekuurin jälkeen vasta kannattaa mennä.
Lapakivut on hirveitä, toivottavasti löydät apua!
Kokeile hieroa jalkapohjia. Jos löydät kipupisteitä niin käsittele niitä.
Saatat saada apua ärsyttämättä niitä kipeitä selän lihaksia. Itellä esim. niska- ja
hartiajumiin auttaa tämä paremmin kuin hierojalla käynti.
Jos kotona sattuu olla golfpallo tai joku muu suunnilleen samankokoinen
niin sitä voi pyöritellä jalalla lattiaa vasten vaikka sängynreunalla istuen jos jumit ei anna myöten
hieroa käsin. Ainakin kannattaa kokeilla.
Lykkyä tykö.
Katso youtubesta eroonjumeista.fi. Niillä ohjeilla minä sain jumin pois. Helpotti heti. Olin jo viikkoja käyttänyt voiteita ja lääkkeitä, venytellyt ja jumpannut. Hengittäminen koski.
Joku mainitsi täällä myös pienet rintalihakset, ne oli kyllä todella jumissa myös.
Vierailija kirjoitti:
Pelkät lapojen venytkset ei auta. Tee selkäliikkeitä makuulla. Skorpioni superliike. Ja googlaa 5 helppoa liikettä selälle. Tehdään makuulla lattialla. Tee ohjeen mukaan skorpioni liike.
Kannattaa kokeilla varovasti ja sitten vasta kun lihakset on oikeasti parantuneet nykyisestä tulehdusreaktiosta, jos on selkäongelmia. Millään jumppaliikkeellä en itse ole saanut niin pahaa kivuliasta kramppia aikaiseksi kun tällä, kun kokeilin silloin kun tilanne oli päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko otit ibuprofeenia? Reseptilääkeannos voi olla 600 - 800 mg, alla lainaus Buranan pakkausselosteesta. Soita oman alueesi terveysneuvontaan tai päivystysnumeroon ja kysy lisäohjeita särkylääkkeen käytöstä, ibuprofeenin kanssa voi ottaa pienen annoksen parasetamolia ellei muita lääkkeitä ole käytössä. Parasetamolia ei saa ottaa enempää kuin ohjeessa lukee.
"Miten Buranaa käytetään
Ota tätä lääkettä juuri siten kuin lääkäri on määrännyt. Tarkista ohjeet lääkäriltä tai apteekista, jos olet epävarma. Annostusta ei pidä muuttaa omatoimisesti. Aikuisille suositeltu annos on yleensä 400–600 mg 3–4 kertaa vuorokaudessa. Vaikeissa kiputiloissa vuorokausiannos voi olla enintään 3 200 mg ja kerta-annos enintään 1 600 mg."Mä oon ottanut ihan vain 400 mg, mutta kipu on lähtenyt kyllä hetkellisesti sillä pois. Oon ottanut sen ehkä kolmasti päivässä. Parasetamoli on nyt just loppu!
Ap
Jos se on auttanut niin ota isompi annos 4 x vuorokaudessa ylläolevan rajoissa. Laita kello soimaan kun on aika ottaa lääke seuraavan kerran. Kannattaa ottaa ruoan kanssa niin vatsan ärsytys vähenee. Ja tähän loppuun vielä uudestaan virallinen ohje lääkemäärän nostoon: soita sinne päivystysnumeroon ensin ja kysy.
https://www.aamulehti.fi/a/200186593
Tolla lähtee fasettilukot. Jutussa on video.