Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on sellainen yläselän jumi, että meinaa itku tulla

Vierailija
27.10.2019 |

Toinen lapa on ihan jumissa. Typerää jumittaa tietokoneella, mutta kun sattuu nyt niin saatanasti, että pitää saada ajatukset johonkin muuhun. Olen tätä yrittänyt kotikonstein hoitaa, mutta pitää varmasti lääkäriin huomenna. Löysin kaapista jotain ikivanhoja sirdaludeja, vissiin pakko ottaa riski ja vetää sellainen.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa lapa jumissa. Siinä on video you tube, jossa yksinkertainen lapojen venytysohje. Kokeile ja tee useita kertoja molemmilla lavoilla.

Vierailija
22/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli mennäviikolla sama. Sängystä en hankkinut päästä ylös ja oli haasteita. Laitoin kylmägeeliä ja jumppasin, että veri lähtis kiertämään. Lämmintä jyväpussia pidin hartioilla. Muuten yritin toimia normaalisti, ettei selkä jämähdä kokonaan. Viikko siinä meni kärvistellessä.

Mä sain joskus vuosia sitten, kun oli joku vastaava jumi, lääkäriltä sellaista lihasrelaksanttia, joka toimi. Olikohan se nimi Norgesic tai jotain. Tuo Sirdalud ei auta juurikaan, pelkään, että mulla ei käänny pää huomenna ollenkaan. Tuo lapaluun seutu tuntuu nyt siltä, etten halua siihen enää edes lämmintä pussia laittaa, tuntuu jotenkin oksettavalta ajatuskin. Eilen laitoin ja tuntui ihan hyvältä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa lapa jumissa. Siinä on video you tube, jossa yksinkertainen lapojen venytysohje. Kokeile ja tee useita kertoja molemmilla lavoilla.

Mä oon tehnyt jo useampana päivänä erilaisia lapojen venytyksiä, pahemmaksi on vain mennyt.

Ap

Vierailija
24/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla vastaavassa tilanteessa auttoi rintalihasten venyttely - niin uskomattomalta kuin se kuulostaa. Fysioterapeutin mukaan kireät rintalihakset osaltaan vetivät yläselän lihaksia jumiin.

Mä oon venytellyt rintalihaksia ja lapoja, mutta ei mene ohi. Mulla ehkä ensin on tuo lapojen jumi ja sitten rintalihasten. Tai mistäs mä tiedän, kumpi on ensin, muna vai kana.

Ap

Jumittava kipu voi johtua siitä, että lihas on kireä, mutta myös lihaksen jatkuvasta venytystilasta. Eli jos rintalihakset on kireät esim jatkuvasta päätetyöskentelystä, rintalihakset vetää ryhtiä kasaan ja olkapäitä eteen. Selkälihakset joutuvat venymään. Silloin selän venytys ei auta.

Mä sain vähän samantyyppisessä tilanteessa tul.kipulääkkeet ja relaksantit. Ja vaati fysioterapiaa. Kannattaa varulta pyytää lähete jos menet lääkäriin. eri

Vierailija
25/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni känni?

Vierailija
26/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla vastaavassa tilanteessa auttoi rintalihasten venyttely - niin uskomattomalta kuin se kuulostaa. Fysioterapeutin mukaan kireät rintalihakset osaltaan vetivät yläselän lihaksia jumiin.

Mä oon venytellyt rintalihaksia ja lapoja, mutta ei mene ohi. Mulla ehkä ensin on tuo lapojen jumi ja sitten rintalihasten. Tai mistäs mä tiedän, kumpi on ensin, muna vai kana.

Ap

Jumittava kipu voi johtua siitä, että lihas on kireä, mutta myös lihaksen jatkuvasta venytystilasta. Eli jos rintalihakset on kireät esim jatkuvasta päätetyöskentelystä, rintalihakset vetää ryhtiä kasaan ja olkapäitä eteen. Selkälihakset joutuvat venymään. Silloin selän venytys ei auta.

Mä sain vähän samantyyppisessä tilanteessa tul.kipulääkkeet ja relaksantit. Ja vaati fysioterapiaa. Kannattaa varulta pyytää lähete jos menet lääkäriin. eri

Joo, oon lykännyt fysioterapiaan menemistä, koska siihen menee niin paljon rahaa. Mulla on yksi painavampikin syy mennä fyssarille, mutta koko ajan tulee uutta rahanreikää.

Ap

Vierailija
27/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se liikunnalla paranee, ylös ulos ja töihin vaan! Näin minulle sanottiin, kun en meinannut päästä sängystä ylös ja tietyissä asennoissa tuntui kuin puukolla pistettäisiin kylkeen/rintaan kun selkä niin jumissa.

Vierailija
28/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni känni?

Mulla tuntuu nestehukka tosi herkästi lihaksissa, joten jätän diureetit väliin!

Ap

Vierailija
29/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi tällanen: Kaksi tennispalloa sukkaan peräkkäin tiiviisti ja sukka solmulla kiinni. Sitten jumppamatto tmv. lattialle ja tennispallot siihen. Sitten makaamaan selälleen tennispallojen päälle niin, että pallot jäävät selkärangan molemmille puolille. Pallojen päälle käydään laskeutumalla istuma-asennosta makuulleen. Tällä keinolla etsitään palloille se paras kohta, missä osuu niihin kipupaikkoihin. 

Pallojen päällä voi joko vain maata, tai sitten vähän liikutella itseään sen mukaan, miten parhaalta tuntuu. Varmaan sulla se paikka on siinä lapojen kohdalla.

Itsellä tuo sukkapallosysteemi helpottaa niin paljon, ettei raaskisi edes pois nousta...

Tiedän, mite p*skamaiselta tuo kipu tuntuu, toivottavasti joku konsti löytyy, mikä toimisi sulla!

Vierailija
30/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimi tällanen: Kaksi tennispalloa sukkaan peräkkäin tiiviisti ja sukka solmulla kiinni. Sitten jumppamatto tmv. lattialle ja tennispallot siihen. Sitten makaamaan selälleen tennispallojen päälle niin, että pallot jäävät selkärangan molemmille puolille. Pallojen päälle käydään laskeutumalla istuma-asennosta makuulleen. Tällä keinolla etsitään palloille se paras kohta, missä osuu niihin kipupaikkoihin. 

Pallojen päällä voi joko vain maata, tai sitten vähän liikutella itseään sen mukaan, miten parhaalta tuntuu. Varmaan sulla se paikka on siinä lapojen kohdalla.

Itsellä tuo sukkapallosysteemi helpottaa niin paljon, ettei raaskisi edes pois nousta...

Tiedän, mite p*skamaiselta tuo kipu tuntuu, toivottavasti joku konsti löytyy, mikä toimisi sulla!

Jep, oon tehnyt tätä jo monena päivänä peräkkäin, enää ei pysty. Lihakset on kosketusarat.

Ap

Vierailija
31/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa kuitenkin lapa kipu, on varmasti ohjeita ja neuvoja. Tee venytykset ohjeitten mukaan.

Vierailija
32/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko otit ibuprofeenia? Reseptilääkeannos voi olla 600 - 800 mg, alla lainaus Buranan pakkausselosteesta. Soita oman alueesi terveysneuvontaan tai päivystysnumeroon ja kysy lisäohjeita särkylääkkeen käytöstä, ibuprofeenin kanssa voi ottaa pienen annoksen parasetamolia ellei muita lääkkeitä ole käytössä. Parasetamolia ei saa ottaa enempää kuin ohjeessa lukee.

"Miten Buranaa käytetään

Ota tätä lääkettä juuri siten kuin lääkäri on määrännyt. Tarkista ohjeet lääkäriltä tai apteekista, jos olet epävarma. Annostusta ei pidä muuttaa omatoimisesti. Aikuisille suositeltu annos on yleensä 400–600 mg 3–4 kertaa vuorokaudessa. Vaikeissa kiputiloissa vuorokausiannos voi olla enintään 3 200 mg ja kerta-annos enintään 1 600 mg."

Vierailija
33/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.. ootko koskaan kuullut hierojista?! ;D mars hierojalle...

Vierailija
34/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on rintarangassa fasettilukkoja.

Löytyykö sohvalta käsinojat. Koita saada se käsinojan reuna siihen lapojen kohdalle makaamalla selälläsi osittain käsinojan päällä. Sit kädet niskan taakse ja taivutat itseäsi käsinojan yli (ns selkä kaarelle) niin pitkälle kun pystyt.

Saman voi tehdä tuolilla jossa tarpeeksi matala selkänoja.

Idea on saada lukot napsahtamaan auki.

Vierailija
35/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kokeillut venytyksiä ja ei ole auttanut niin kokeile tätä. Todellinen teholiike selälle joka avaa jumit. Tee näin. 1. Aseta kädet t-asentoon vatsamakuulla, kämmenet ja hartiat lattiassa. Paina lantiota kohti lattiaa aktivoimalla keskivartaloa. 2. Koukista oikea polvi ja tuo se kaaressa varpaat edellä vartalon yli. Pyri koskettamaan varpaalla lattiaa. 3.Palaa alkuun, tee toiselle puolelle ja jatka liikettä. Tee 10 toistoa per puoli. Voit googlata skorpioni superliike.

Vierailija
36/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on rintarangassa fasettilukkoja.

Löytyykö sohvalta käsinojat. Koita saada se käsinojan reuna siihen lapojen kohdalle makaamalla selälläsi osittain käsinojan päällä. Sit kädet niskan taakse ja taivutat itseäsi käsinojan yli (ns selkä kaarelle) niin pitkälle kun pystyt.

Saman voi tehdä tuolilla jossa tarpeeksi matala selkänoja.

Idea on saada lukot napsahtamaan auki.

Kokeiltu, teen tota säännöllisesti!

Ap

Vierailija
37/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nou! Huomenna lääkärille! Mä sain just viime kuussa lihasjumin takia lihasrelaksantit ja kipulääkkeet, auttoi. Tsemppiä sulle.

Vierailija
38/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kokeillut venytyksiä ja ei ole auttanut niin kokeile tätä. Todellinen teholiike selälle joka avaa jumit. Tee näin. 1. Aseta kädet t-asentoon vatsamakuulla, kämmenet ja hartiat lattiassa. Paina lantiota kohti lattiaa aktivoimalla keskivartaloa. 2. Koukista oikea polvi ja tuo se kaaressa varpaat edellä vartalon yli. Pyri koskettamaan varpaalla lattiaa. 3.Palaa alkuun, tee toiselle puolelle ja jatka liikettä. Tee 10 toistoa per puoli. Voit googlata skorpioni superliike.

No tuota en ole kokeillut! Kokeilen kohta. Mä en oo koskaan saanut onnistumaan niitä selällään tehtäviä ristikkäisliikkeitä, jotenkaan mun fysiikka ei sovi niihin, mutta tota en oo kokeillut.

Ap

Vierailija
39/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko otit ibuprofeenia? Reseptilääkeannos voi olla 600 - 800 mg, alla lainaus Buranan pakkausselosteesta. Soita oman alueesi terveysneuvontaan tai päivystysnumeroon ja kysy lisäohjeita särkylääkkeen käytöstä, ibuprofeenin kanssa voi ottaa pienen annoksen parasetamolia ellei muita lääkkeitä ole käytössä. Parasetamolia ei saa ottaa enempää kuin ohjeessa lukee.

"Miten Buranaa käytetään

Ota tätä lääkettä juuri siten kuin lääkäri on määrännyt. Tarkista ohjeet lääkäriltä tai apteekista, jos olet epävarma. Annostusta ei pidä muuttaa omatoimisesti. Aikuisille suositeltu annos on yleensä 400–600 mg 3–4 kertaa vuorokaudessa. Vaikeissa kiputiloissa vuorokausiannos voi olla enintään 3 200 mg ja kerta-annos enintään 1 600 mg."

Mä oon ottanut ihan vain 400 mg, mutta kipu on lähtenyt kyllä hetkellisesti sillä pois. Oon ottanut sen ehkä kolmasti päivässä. Parasetamoli on nyt just loppu!

Ap

Vierailija
40/49 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene osteopaatille, osaavat auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän