Miten saitte varmuuden, että mies tulee hoitamaan lapsia?
En missään nimessä ryhtyisi lastentekoon ellei mies hoitaisi osaansa vähintään 50/50. Tälläkin palstalla näkee kauhutarinoita miten miehellä loppui kiinnostus vauvanhoitoon viikossa parissa. Miten olette saaneet varmuuden, että mies hoitaa osansa hamaan tappiin vai oletteko halunneet lasta niin paljon, ettei miehen osuudella ole merkitystä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu. Asiatonta ja sopimatonta lienee kysyä toisinpäin, vaikka mieleni kyllä tekisi kysyä, mikä tekee naisesta sukupuolensa perusteellako sitten vai kuinka, jotenkin aina ja poikkeuksetta lapsen kannalta paremman lapsen hoitajan?
Tässä ketjussa ei ole kyse siitä, kumpi olisi parempi lapsen hoitaja, vaan siitä suostuuko mies hoitamaan lapsia.
Jos et ymmärrä miksi ihmeessä kukaan tällaista kysyisi: Suurin osa miehistä ei halua hoitaa lapsia. Ei tietysti kaikki naisetkaan, mutta keskimäärin naisilla on enemmän motivaatiota hoitamiseen.
Kiitos oikaisusta, Samalla huomaan, että tämä keskustelu on entistä mielenkiintoisempi vaikka itselläni säilyykin mysteerinä, että miten joku nainen ylipäätään on valmis hankkimaan lapsen miehen kanssa, jos hän ei voi olla lainkaan vakuuttunut siittä,, että mies osallistuisi lapsen hoitamiseen.
Vaikka näin todetessani ummistanen silmäni ja sulkenen korvani siltä, että varmasti on naisia jotka oikeasti haluavat ennen kaikkea saada lapsen mutta sillä onko rinnalla ja mukana kumppania, jonka kanssa jakaa lapsen hoitamien jne. on tois-sijaista.
Sinkkunainen voi jopa esittää tällaisen toiveen julkisesti: "Haluan ja aion saada lapsen mutta en minä siihen kettään muuta, en ainakaan miestä tarvitse, kun se ei kuienkaan halua osallistua lapsen hoitamisen."
Miehenä saa aikaan todennäköisesti vaivaantuneen hiljaisuuden tai biologian kertausta, jos hä erehtyy sanomaan vastaavaa: "mihni minä kumppania mutta lapsen aion iselleni hankkia""- ääneen.
Ihmiset haluavat kumppaniltaan niin erilaisia asioita. Kyllähän moni mieskin on valmis ottamaan kumppanin, joka suostuu pitkin hampain asuntoautoilemaan kun tietää että mies sitä rakastaa, muttei sentään kuskina suostu olemaan kuin hätätilanteessa. Samoin kaikille naisille ei ole tärkeää että mies hoivaa pieniä lapsia 50-50, se voi olla ns. klassisille naisille jopa turn-off.
Tärkeintä on että perhe saa ihan keskenään päättää mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, millaisissa perheissä mies ei hoida lapsia! Mun tuttavapiirissä tuota esiintyy vain mua huomattavasti vanhempien perheissä, ei enää mun ikäluokassa tai nuoremmilla.
Mielenkiintoinen väite, jonka usein lukee netistä. Silti havaintojeni perusteella todellisuudessa tilanne on erittäin usein päinvastoin: nuoremmissa miehissä on todella paljon niitä, joilla omat harrastukset, omat kaverit ja omat urat menee puolison ja lasten edelle todella vahvasti. Vanhemmissa sukupolvissa on vastuunkanto näkynyt paljon tasapuolisempana, ainakin mitä olen itse nähnyt (poikkeuksia on molemmissa ryhmissä).
Mieheltä onnistui kaikki kotityöt joita myös teki säännöllisesti joka päivä. Käyttää tosi vähän alkoholia, eli ei tarvitse ajatella että viikonloppuaamuisin se olen aina minä joka nousee lasten kanssa ylös klo 6 kun mies nukkuu krapulaansa. Tämä asia ei sitten muuten tule muuttumaan kun vauva syntyy! Jos alko maistuu niin se tulee myös maistumaan. Yksi varma merkki oli myös se että mieheni on huolehtivainen ja empatiakykyinen. Eli ei koskaan jättäis mua selviytymään yksin jostain mihin häntä tarvitsen.