"Valitsen matkakohteeni aina siten, että kohtaan mahdollisimman vähän suomalaisia"
Tuttua keskustelupalstoilta matkustusaiheissa. Miten nämä ihmiset sitten pärjää Suomessa? Eikö heidän kannattaisi sitten muuttaa sinne, missä suomalaiset eivät ole häiritsemässä eloa?
Kommentit (24)
Tykkäsin olla ulkomailla suomalaisten hotellissa syyslomalla, kun ei siihen yhteen hotelliin paljoa porukkaa eksynyt. Tupakka sai palaa hotellin aurinkotuolilla, kukaan ei valittanut ( ainakaan ääneen).
Ja kertokaapa tuollaisia kohteita missä suomalaisia ei olisi.
Jo pelkästään Finskin koneella kun lähdet Hki kentältä niin olet suomalaisten kanssa kokoajan, ja todennäköisyydet ovat suuret että suomalaisia päätyy samoille alueille siihen kaupunkiin ellei jopa samaan hotelliinkin.
Minä valitsen matkakohteeni omien kiinnostusten myötä. Ihan sama oli siellä suomalaisia tai ei. Yleensä ei kyllä ole ollut. Alpeilla olen törmännyt ja yleensä pari sanaa on tullut vaihdettua, jos on istuttu vierekkäisissä pöydissä. Ihan mukavia keskusteluja on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään Finskin koneella kun lähdet Hki kentältä niin olet suomalaisten kanssa kokoajan, ja todennäköisyydet ovat suuret että suomalaisia päätyy samoille alueille siihen kaupunkiin ellei jopa samaan hotelliinkin.
No esim. omatoimimatkoilla Afrikan maissa ja Etelä-Amerikassa sekä Kiinassa. En kertakaan ole noilla reissuilla törmännyt suomalaiseen vaikka varmasti siellä on ollut suomalaisia samaan aikaan, mutta ei ole vain törmätty.
Ei onnistu.
Kävin Australiassa tutustumassa nähtävyyteen ja kaksi suomalaismiestä istui lähellä.
Lensin Aitutakille ja kas, matkalla oli suomalaismies, joka asui Australiassa.
Aivan sama, minne Borneon viidakkoon menee, niin vastaan tallustelee suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu.
Kävin Australiassa tutustumassa nähtävyyteen ja kaksi suomalaismiestä istui lähellä.
Aivan sama, minne Borneon viidakkoon menee, niin vastaan tallustelee suomalainen.
Australiassa taitaa käydä paljon suomalaisia. Pari kaveriani on asunut siellä ja nytkin on kolme tuttavaa siellä lomalla.
Bulgariassa hotellissa soitettiin Suomen kaartin marssia ,vissiin kun Suomen kaartilla oli suuri merkitys Bulgarian vapautumiseen ottomaanien vallasta Venäjän -ottomaanien sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Walesissa en ole koskaan törmännyt yhteenkään suomalaiseen, kuten en myöskään Etelä-Sveitsissä (pohjoisessa kyllä.) Myöskään Irlannin maaseudulla en ole suomalaisia nähnyt.
Sama juttu siksi olemme jo vuosia käynyt roodoksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu.
Australiassa taitaa käydä paljon suomalaisia. Pari kaveriani on asunut siellä ja nytkin on kolme tuttavaa siellä lomalla.
Totta. Tahitilla en törmännyt suomalaisiin.
Onneksi on oma asunto italiassa pikkukaupungissa jossa turisteja käy mutta ei mielipuolisesti, suomalaisia olen tavannut silloin tällöin, ei ole minulle ongelma.
Eivät halua kuulla suomen kieltä, koska se palauttaisi ajatukset ja fiilikset kotimaahan ja arkisiin kuvioihin? Myös tuttujen kohtaaminen lomalla on epätodennäköisempää, jos kohteessa on vähemmän suomalaisia.
Muita syitä en tuolle valintakriteerille keksi, ja itse asiassa nuo ovat minustakin ihan hyviä syitä. Ei se siis tarkoita, että he inhoaisivat Suomea ja suomalaisia.
Se onkin eri asia, onnistuuko toive. Suomalaiset matkustelevat paljon ja laajasti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Nuoruudessani ensimmäisen kerran kun lukioikäisenä matkustin Inter-raililla ulkomaille, olin Lontoossa ja eräs luokkakaverini Suomesta tallusteli kadulla vastaan.
Seuraavana vuonna matkusin taas reilaamassa ja eikös vaan Pariisissa kadulla tullut tuo sama luokkakaveri vastaan 😂
Ne on sitten varmaan ählyländiät ne sun matkakohteet. Niihin ei moni suomalainen uskalla mennä, eikä moni muukaan.
Olen teeskennellyt ulkomaalaista joskus ulkomailla ollessani, jos suomalaisiin olen törmännyt.
Mä käyn 2 - 3 kertaa kesäisin Kreetalla paikallisen ystäväperheen luona, käynyt jo melkein 30 vuotta. Mulle on yks jaskan hailee suomalaiset turistit, jokainen voi reissata sinne mihin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Bulgariassa hotellissa soitettiin Suomen kaartin marssia ,vissiin kun Suomen kaartilla oli suuri merkitys Bulgarian vapautumiseen ottomaanien vallasta Venäjän -ottomaanien sodassa.
Suomen kaarti oli kooltaan noin 3500 sotilasta.
Venäjän armeijan koko oli 300 000 tuhatta joista noin puolia käytettiin hyökkäykseen.
Romanialla oli 120 000 sotilasta ja Bulgarialla 12 000 vapaaehtoista.
Suuri ja suuri.
”Eikö heidän kannattaisi sitten muuttaa sinne, missä suomalaiset eivät ole häiritsemässä eloa?”
Näin tein jo vuosikymmeniä sitten. Kyllä suomalaisiin nykyään törmää melkein missä tahansa, mutta en koskaan tee itsestäni tunnistettavaa suomalaista enkä ota kontaktia vain siksi, että kuulen suomea, päinvastoin. Puhun sujuvasti useampaa kieltää ja monta kertaa on ollut huvittavia tilanteita, kun eivät muut ole tienneet minun ymmärtävän täydellisesti.
Kesällä käytiin Normandian rannikolla ja neljän päivän aikana kerran kuultiin suomea yhdessä turistikohteessa. Ihana loma :)
Eli harrastavat kotimaanmatkailua suurissa kaupungeissa ja niiden m*mulähiöissä. Se on hyvä, luonto kiittää kun ei tarvi lennellä eestaas.