Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Valitsen matkakohteeni aina siten, että kohtaan mahdollisimman vähän suomalaisia"

Tourist, not a traweller
27.10.2019 |

Tuttua keskustelupalstoilta matkustusaiheissa. Miten nämä ihmiset sitten pärjää Suomessa? Eikö heidän kannattaisi sitten muuttaa sinne, missä suomalaiset eivät ole häiritsemässä eloa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bulgariassa hotellissa soitettiin Suomen kaartin marssia ,vissiin kun Suomen kaartilla oli suuri merkitys Bulgarian vapautumiseen ottomaanien vallasta Venäjän -ottomaanien sodassa.

Suomen kaarti oli kooltaan noin 3500 sotilasta.

Venäjän armeijan koko oli 300 000 tuhatta joista noin puolia käytettiin hyökkäykseen.

Romanialla oli 120 000 sotilasta ja Bulgarialla 12 000 vapaaehtoista.

Suuri ja suuri.

Suomalaiset valloittivat tärkeän Gorni Dubnjakin linnoitetun kylän jonka jälkeen pystyttiin tuhoamaan motissa oleva 70000 miehen turkkilainen armeija.

Vierailija
22/24 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Suomessa 9kk vuodessa. Sinä aikana saan tästä sisäsiittoisuudesta sen verran tarpeekseni, että mielelläni olen suomalaisista kokonaan erossa loput 3kk vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Eikö heidän kannattaisi sitten muuttaa sinne, missä suomalaiset eivät ole häiritsemässä eloa?”

Näin tein jo vuosikymmeniä sitten. Kyllä suomalaisiin nykyään törmää melkein missä tahansa, mutta en koskaan tee itsestäni tunnistettavaa suomalaista enkä ota kontaktia vain siksi, että kuulen suomea, päinvastoin. Puhun sujuvasti useampaa kieltää ja monta kertaa on ollut huvittavia tilanteita, kun eivät muut ole tienneet minun ymmärtävän täydellisesti.

Minä olen toiminut ihan päinvastoin. Eksän kanssa matkustaessa kukaan ei tunnistanut minua suomalaiseksi, kun puhuimme keskenämme englantia, ja olen tumma enkä näytä niin suomalaiselta. Mutta jos törmäsimme suomalaisiin reissuilla, yleensä sanoin heti olevani myös suomalainen, koska muuten olisi tullut epämiellyttävä olo kuunnella heidän keskustelujaan. Vakiofraasini on, että ai täällä on muitakin suomalaisia. Ei siinä sen enempää tarvitse sitten jutella. 

Vierailija
24/24 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsen kohteen sen mukaan, missä en ole aiemmin käynyt. Joskus tulee vastaan suomalaisia, joskus ei. Yleensä en erikseen lähde sanoja vaihtamaan, mutta jos ovat hukassa ja voin auttaa, niin silloin ns. osoitan oikeaan suuntaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme